Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير

Nov 29, 2010

Sisa -Sisa Hidup UMNO/BN...!!




Nota :

Kah..Kah...Kah....
Selagi ada nyawa..rompaklah duit rakyat sepuas hati...
Cepat-cepatlah merompak sebelum kamu di campak rakyat...
Ambiklah semua...jangan tak ambik...
Tiada halangan ..melainkan hanyalah peluang...

Walaupun Lim Dah Mati...Tapi Undi Cina Tetap Utuh Pada Lim...??


PEMERGIAN CHONG EU SATU KEHILANGAN BESAR - UM

Pemergian Lim Chong Eu disifatkan sebagai satu kehilangan besar kepada negara, kata Muhyiddin Yassin.

Beliau berkata, semasa hayatnya, mendiang banyak memberi sumbangan dalam pelbagai bidang terutama ekonomi yang bukan hanya memberi manfaat kepada negeri ini malah negara.

Menurutnya, mendiang merupakan pengasas kepada pembangunan pesat Pulau Pinang dengan mewujudkan kawasan perindustrian termaju sehingga negara dikenali di peringkat antarabangsa.

Nota:

Ini lah tanda bagaimana satu penipuan dan pembohongan sejarah .
Berita, pujian tentang Chog Eu adalah contoh siri penipuan kepada fakta sejarah

Fakta sebenarnya tentang Chong Eu ialah :

1 - pemimpin mca sebelum merdeka lagi
2 – menuntut agar bahasa mandrin juga diterima sebagai bahasa kebangsaan
3 – menuntut penambahan kerusi mca lagi
4 – pemimpin mca yang bersifat cauvenis

Lim chong Eu diangkat sebagitu rupa kerana UMNO/BN sangat terdesak...
Sebab UMNO/BN memerlukan undi kaum cina...
Tetiba je Chong Eu yang keluar dari MCA untuk buat parti gerakan kini dianggap sebagai ikon...
UMNO/BN mana ada ikhlas dalam memberi pujian...
Bila Puji mesti ada benda yang dia nak...
Kita rakyat jangan jadi bodoh...
Kita kena rajin fikir..jangan jadi malas...
Bagi cina...pujian ini dah tak ada maknanya...
Orang cina cakap...No more vote for MCA & Gerakan...
Hanya satu harapan kaum cina iaitu..PR...!!!
Walaupun Lim Chong Eu dah pergi...Undi Cina masih tetap pada Lim...Lim Guan Eng...!!
Kah...Kah...Kah...!!!

Fitnah..Tipu..Punca Utusan Malaysia Tak Laku....!!

Tahu Tak Ape...!!!

PEMUDA UMNO KEPONG TAJA AKHBAR UTUSAN, KOSMO ! - UM

Pemuda UMNO Kepong akan menaja sebanyak 3,000 naskhah akhbar Utusan Malaysia dan Kosmo! untuk diagihkan di pusat-pusat komuniti sekitar Kepong selama setahun.
Akhbar tersebut akan diedarkan bermula Disember ini hingga November 2011 iaitu pada hari Isnin hingga Jumaat.

Penyerahan replika cek tajaan berjumlah RM3,640 dilakukan oleh Ketua Pemuda UMNO Kepong, Norizan Ali kepada Pengurus Kanan Pemasaran/Pengedaran Utusan Melayu (M) Berhad, Mohd. Basir Abdul Rahim dalam satu majlis di Balai Bomba dan Penyelamat Jinjang.

Norizan ketika ditemui berkata, akhbar itu akan diagihkan ke balai bomba berkenaan, Balai Polis Jinjang, Klinik Kesihatan Jinjang, Pejabat Pos Jinjang, Masjid Amaniah, Pusat Rekreasi Kepong dan Pejabat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) cawangan Kepong

Nota :

Terlaris Di Pasaran...Macam goreng pisang panas...

Kah...Kah...Kah...!!!

Inilah akibatnya apabila sebuah akhbar tidak bermaya dan tidak laku
Tidak ada orang yang terliur nak membacanya...
Nak buat berita tak pandai...bodek yang ketertaluan
Nak buat fitnah tak bijak...akhirnya berlongok dan bertimbun

kalau tak ada kekangan akata mesin cetak
sudah lama akhbar melayu ini bungkus...
Akhbar Harakah 120,000 satu siaran...berita keadilan 143,000 satu siaran
Dua akhbar ini saja sudah cukup buat Utusan Malaysia jadi pembungkus nasi lemak
Utusan Malaysia dah tak layak di panggil Akhbar arus perdana...
Hanya layak di panggil akhbar UMNO...
Patut tulis kat muka depan tu...Hanya Untuk Ahli UMNO & Sekutu...
Kah..Kah...Kah...!!!

Senarai Penuh Ahli Pimpinan Pusat penggal 2010 - 2013


Presiden

Wan Azizah Binti Wan Ismail - Menang Tanpa Bertanding

Timbalan Presiden

Azmin Ali - 19,543 undi

Naib Presiden

1.Nurul Izah Anwar - 13211 undi
2.Tian Chua - 11,744 undi
3.Fuziah Salleh - 8,927 undi
4.Mansor B. Hj Othman - 8,576 undi

Ahli Majlis Pimpinan Pusat
1.Elizabeth Wong - 10,897 undi
2.Badrul Amin - 9,672 undi
3.Hee Lot Sian - 8,473 undi
4.Khalid Jaafar - 7,889 undi
5.Johari Abdul - 7,719 undi
6.Abd Rahman Yusof - 7,719 undi
7.Haniza Talha - 7,588 undi
8.Fariz Musa - 7,511 undi
9.Zakaria Abdul Halim - 7,170 undi
10.Roland Chia Ming Shen - 7,095 undi
11.Siti Aishah - 6,876 undi
12.Ismail Yusip - 6,332 undi
13.Latheefa Koya - 6,242 undi
14.Kesavan Subramaniam - 6,139 undi
15.Shuhaimi Haji Shafiei - 6,095 undi
16.M.R. Summugam - 5,964 undi
17.Yusmadi Yusoff - 5,810 undi
18.S.Manikumar - 5,789 undi
19.Mustafa Kamal Yusoff - 5,745 undi
20.Christina Liew - 5,707 undi

Tuan Orang Melayu Hanyalah Allah...Bukannya UMNO...!!!

Inilah Matlamat Asal Perjuangan Parti Melayu....!!!

Duit Adalah Akidah Perjuangan Parti Melayu...Halal Haram Itu Belakang Kira...!!!

Konsep ketuanan Melayu wajib ditinggalkan -SH

PETALING JAYA - Konsep Ketuanan Melayu wajib ditinggalkan kerana ia hanya slogan sekumpulan kecil elit Melayu yang berkuasa untuk perdaya orang Melayu secara keseluruhan demi kepentingan diri.

Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, kumpulan kecil Melayu ini adalah mereka yang lakukan rasuah, korup, pecah amanah dan pelbagai kesalahan tanpa hiraukan nasib kaum sendiri.

Beliau yakin tidak akan ada satu kaum yang akan menjadi agung dan dihormati hanya dengan menggelar diri sebagai tuan.

Katanya, walau dengan adanya Ketuanan Melayu sejak negara capai kemerdekaan 53 tahun lalu, nasib kaum ini terus terabai.

“Mereka dilanda masalah sosial, pendidikan, ekonomi dan budaya kehidupan yang membimbangkan serta kuota 30 peratus penguasaan ekuiti Melayu-Bumiputera gagal dicapai.

“Semua ini membuktikan pemimpin UMNO bukan berjuang untuk bela Melayu. UMNO adalah parti tauke dan jauh sekali berwajah parti rakyat,” katanya dalam ucapan dasar presiden di Kongres PKR di Dewan Sivik, Majlis Bandaraya Petaling Jaya, semalam.

Wan Azizah menyebutpentingnya kaum Melayu tinggalkan konsep ketuanan kerana Islam mengatakan sebaik-baik umat adalah mereka yang paling tinggi takwanya.

“Al-Quran banyak mengisahkan bagaimana Tuhan hancurkan kaum yang bermegah konon jadi ‘tuan’ dan pandang rendah kaum lain.

“Bangsa dan kaum itu jadi agung dan dipandang tinggi apabila bermaruah. Kalau mahu besar, mereka harus memelihara dan menjaga maruah,” katanya.

Tegasnya lagi, dalam tradisi Melayu, mereka amat menyedari kepentingan menjaga maruah diri supaya dipandang tinggi.

Dr Wan Azizah menegaskan, isu survival Melayu dan Islam di negara ini tidak akan dapat diselesaikan jika masih dilihat melalui teropong UMNO dan konco-konconya, sebaliknya perlu dilihat dari perspektif dalam fenomena baru realiti politik berasaskan demokrasi.

Katanya, jika UMNO dan Barisan Nasional (BN) benar-benar ikhlas, mereka harus hentikan kezaliman, penindasan dan kemungkaran yang diamalkan selama ini dan menyuburkan iklim demokratik berasaskan Perlembagaan.

“Dengan ini, Islam yang murni akan lebih terserlah dan masyarakat bukan Islam akan lebih memahami Islam serta melihatnya secara tepat.

“Oleh demikian, kita menyeru kaum Melayu, umat Islam dan masyarakat Malaysia umumnya agar tidak mudah diperkotak-katikkan oleh pihak yang mengatakan orang Melayu akan kehilangan kuasa dan suara jika negara diperintah Pakatan Rakyat,” katanya.

Nota :

Apa ada pada melayu...
Sejak dulu dari Perdana Menteri sampai JKKK...Semuannya melayu....
Tapi hingga ke hari ini...apa yang ada pada melayu....

Malaikat tak tanya kau melayu ke tidak...
Melayu belum tentu Islam...dan Islam bukan hanya untuk melayu...
Melayu hanyalah syarat untuk jadi ahli UMNO....
Melayu juga bukan syarat jadi ahli syurga...
Maka oleh sebab itu jangan dok bangga sangat dengan slogan Ketuanan melayu...

Ketuanan melayu dah lama hilang...
UMNO lah yang telah menghilangkan ketuanan melayu...

Ramai Yang Mengaku Islam Tapi Sayangnya Tak Beriman....!!


Cara Michele Obama & Ratu Inggeris di Masjid - Oleh : Ustaz Saiful Bahri

Setelah first lady Amerika Syarikat, Michele Obama, berselendang di Masjid Istiqlal Jakarta, kini giliran Ratu Elizabeth II melakukan hal serupa. Ia bahkan mengenakan jubah panjang warna keemasan, Tudung juga keemasan, tetapi masih dengan topinya ketika memasuki Masjid Sheikh Zayed di Abu Dhabi, United Emirat Arab (UEA). Ratu bersama Putera Philip dan rombongan


Rombongan Ratu ini turun dari British Airways dari London terus ke masjid terbesar di UEA itu dalam kunjungan pertamanya sejak 31 tahun terakhir. Ratu juga sempat menziarahi ke makam Sheikh Zayed, pendiri Uni Emirat Arab.


Saat Ratu mengenakan Selendang atau jilbabnya diikat di kepala, menutup topi kotak dan rambutnya. Berjubah panjang dengan menggunakan stocking warna kulit dan sarung tangan tipis putih dengan bersulam emas dan kristal menjadi perhatian media di dunia. Apalagi ketika Ratu memasuki ruang utama masjid dengan hamparan karpet 35 ton terbesar di dunia, yang dibuat khas oleh 1,200 pekerja perempuan Iran.

Wanita lain yang mengiringi beliau memakai abaya hitam yang biasa dipakai oleh orang arab. Meskipun sekadar berselendang dan sebagai bukan Islam, ianya menggambarkan sikap menghormati etika berpakaian umat Islam ketika mengunjungi rumah ibadah.

Nota :

Tetapi malangnya apabila sentengah kalangan orang Islam samada lelaki maupun wanita yang tidak tahu menutup aurat secara sempurna dirumah ibadah umat Islam. Kalau ditegur, dikatakan tidak berhikmah atau tak menjaga hati dan perasaan orang.

Malah Mereka ini sebenarnya yang tak tahu menjaga hati dan perasaan umat Islam khususnya mereka yang memakmurkan masjid termasuklah para makmum, ajk maupun imam dan bilalnya. Mereka masuk maupun membuat program dengan berpakaian tak menutup aurat secara sempurna. Kekadang buat majlis di masjid untuk mendapat berkat kononnya seperti majlis akad-nikah tetapi berpakaian tak menggambarkan sebagai orang Islam.


Pertandingan Rias Pengantin di Surau al-falah anjuran Umno Hulu Langat (9 Mei 2010)

Masjid hanyalah di jadikan tempat persinggahan untuk meminjam pinggang-mangkuk, sejadah, surah yasin atau majlis keraian. Bahkan hanya singgah ke masjid untuk bergambar atau menumpang tandas untuk qada’ hajat. Sembahyang pun tidak. Apatah lagi menganjurkan pertandingan bersolek dan berrias pengantin dalam rumah ibadah???..

Inilah perkara yang perlu dibaiki dikalangan masyarakat kita dalam menjadikan masjid sebagai agen perubah masyarakat
.