Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير

Aug 11, 2011

UMNO Gagal Didik MCA Menghormati Islam...!!


Babi di juadah Ramadan: Star dipanggil KDN-MK

Kementerian Dalam Negeri telah memanggil Ketua Pengarang akhbar The Star kerana penyiaran artikel mengenai juadah Ramadan yang memuatkan gambar masakan daging khinzir.

Timbalan Ketua Setiausaha (Keselamatan) Datuk Abdul Rahim Mohamad Radzi berkata dalam sisipan semalam, akhbar itu telah menyiarkan artikel bertajuk 'Ramadan Delights' yang memuatkan gambar-gambar masakan daging khinzir serta artikel mengenai restoran tidak halal yang menyediakannya.

Katanya KDN memanggil Ketua Pengarang akhbar berkenaan bagi menyatakan kesalahan akhbar itu berikutan tindakannya yang tidak sensitif kerana penyiaran artikel terbabit.

"Kementerian memandang serius kesalahan itu terutamanya kerana sisipan bertajuk 'Ramadan Delights' itu merupakan ruangan khas bagi memberi panduan dan pilihan kepada umat Islam mengenai restoran untuk berbuka puasa," katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata akhbar tersebut telah mengakui kesilapan dan akan menyiarkan kenyataan memohon maaf di atas perkara itu.

Nota :

DIMANA KO BERAHIM ALI....??
TAKDE PUN REPORT POLIS...??

BIASA LA KAN...? THE STAR ADALAH MCA PUNYA....
SEBAB TU PERKASA DIAM AJE...

PERKASA...PEKIDA....PATRIOT dan PEMUDA UMNO...
Buatlah demo depan pejabat akhbar The Star....Kita nak tengok....
Takut beb....kah..kah...kah...

Najib Tetap Akan Di Dakwa Di Paris....!!

NAJIB ROSAMAH TETAP PERLU HADIR KE MAHKAMAH : KARPAL - Keadilan daily

Najib Razak dan Rosmah Mansor tetap perlu hadir ke mahkamah untuk ditemubual peguam Anwar Ibrahim, sebelum mahkamah bersidang 15 Ogos depan.

“Kedua-dua mereka tetap perlu hadir. Pada bila-bila masa mereka bersedia untuk ditemubual, kita akan temubual mereka,” kata peguam Anwar, Karpal Singh ketika ditemui pemberita.

Beliau berkata demikian selepas mengadakan perbincangan dengan hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dan pihak pendakwa bagi membolehkan Anwar hadir semasa temubual dengan saksi yang dipanggil pembela.

Selepas mendengar hujah kedua pihak, hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah membuat keputusan Anwar dibenarkan hadir sewaktu temubual saksi tersebut dijalankan.

Nota:

rakyat malaysia paling suka
melihat rosmah dan suaminya
kena gudam oleh karpal singh
kah kah kah

tunggu dan nanti
bulan sptember di paris
lagi satu kes besar
kah kah kah

Wahai Najib & Rosmah...Di Mana Kamu...??


Najib, Rosmah masih belum muncul untuk ditemubual-Keadilan Daily

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor masih belum muncul di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk ditemubual walaupun perintah mahkamah sudah dikeluarkan terhadap mereka.

Ini berikutan dua saksi yang ditemubual hari ini cuma pengawal peribadi Anwar, Mokhtar Mustafa dan pemandunya, Abdullah Sani Said, lapor Malaysiakini.

Mereka ditemubual kira-kira sejam oleh peguam Anwar, Sankara Nair dan Karpal Singh.

Anwar turut hadir pada sesi temubual itu.

Esok, dua lagi saksi akan ditemubual iaitu pemilik kondominum Hasanuddin Abd Hamid dan isterinya Noor Sham Abdul Hamid.

“Tiada tanda-tanda bila kami akan dapat menemubual Perdana Menteri Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor.

“Mahkamah memberikan masa selama seminggu untuk pendakwa membekalkan semua saksi yang diminta peguam bela sebelum Anwar mula membela diri. Jadi kita akan tunggu dan lihat,” kata Karpal.

Sebelum ini, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dan bekas Ketua Polis Melaka, Datuk Rodhwan Yusof takut untuk berhadapan dengan Anwar apabila enggan ditemubual dengan kehadiran ketua pembangkang itu.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin bagaimana pun menetapkan Anwar boleh hadir dan menerima hujah Karpal bahawa Anwar mempunyai hak sebagai tertuduh untuk turut sama hadir dalam sesi temubual dengan saksi-saksi.

Cakap Berdegar-Degar..Taik Penuh Atas Kepala...!!


10 projek terbesar ETP guna wang GLC- Rafizi-Keadilan daily

KUALA LUMPUR: Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata sumber dana untuk membiayai projek utama yang diumumkan kerajaan di bawah Program Transformasi Ekonomi (ETP), masih diselubungi rahsia.

Menurut Rafizi, Pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak gagal mencapai sasaran pelaburan swasta yang ditetap dan diumumkan sebagai strategi utama menghidupkan kembali pertumbuhan ekonomi Malaysia.

Sebelum ini, katanya, PEMANDU dengan gah mengumumkan 92 peratus daripada dana untuk melaksanakan projek-projek di bawah ETP yang bernilai ratusan bilion ringgit, akan dibiayai swasta.

“Hakikatnya, 77 peratus daripada 10 projek terbesar di bawah pelan ekonomi Datuk Seri Najib Tun Razak sebenarnya menggunakan dana awam melalui GLC dan membuktikan bahawa sasaran 92 peratus pembiayaan swasta itu tidak lebih dari angka-angka untuk kempen politik yang sudah tentu tidak akan dicapai,” kata Rafizi dalam satu kenyataan media.

Katanya, 10 projek berkenaan menelan pelaburan RM142 bilion, iaitu 82 peratus daripada keseluruhan pelaburan projek-projek yang telah diumumkan berjumlah RM173 bilion.

Beliau berkata, prestasi 3 penanda aras ekonomi yang paling utama iaitu kekalutan di Bursa Kuala Lumpur, unjuran pertumbuhan yang semakin rendah dan kegagalan menarik pembiayaan swasta bagi projek-projek utama di bawah ETP cukup untuk membayangkan kegagalan dasar dan inisiatif ekonomi Najib Razak.

“Jika prestasi ekonomi terus malap seperti yang diunjurkan, Program Transformasi Ekonomi akan gagal sebelum memasuki tahun kedua kerana ia mensasarkan pertumbuhan ekonomi 6 peratus setahun untuk mencapai sasaran Pendapatan Kasar Kebangsaan (GNI) per kapita sebanyak RM48,000 menjelang 2020 yang diuar-uarkan,” katanya yang juga Pengarah Eksekutif di Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor.

Katanya, pertumbuhan ekonomi tahunan di bawah angka 5 peratus setahun bermakna ETP telah gagal menarik minat pelabur, sedangkan kerajaan menumpukan sepenuh tenaga, fokus dan jentera untuk mempromosikannya.

“Jika ia gagal menarik perhatian dalam tahun pertama dan di kemuncak promosinya, bayangkan keadaannya 2-3 tahun akan datang,” tambah beliau.

Menurutnya lagi, prospek yang malap ini akan diburukkan lagi dengan keadaan tidak menentu yang dialami Amerika Syarikat dan negara-negara Eropah.

Pakar ekonomi dunia kini sependapat bahawa krisis hutang di Eropah akan mengheret 3 ekonomi terbesarnya iaitu Itali, Perancis dan Jerman ke kancah kekalutan ekonomi seperti yang dialami negara Eropah lain.

“Jika ini berlaku, prestasi ekonomi Malaysia akan turut terkesan dan memburukkan lagi angka pertumbuhan ekonomi tahun-tahun akan datang,” ujarnya.

Perlu Ke Akta Jenayah Aqidah..?/ Atau Laksanakan Saja Hukum Hudud & Qisas...!!


KUALA TERENGGANU – Pas mempersoalkan cadangan mewujudkan Akta Jenayah Akidah bagi tujuan mengelak murtad sama ada ia sesuai atau tidak dengan kehendak syariat Islam.

Timbalan Ketua Dewan Ulama Pas Terengganu, Ustaz Abu Bakar Abdullah berkata, walaupun menjadi tanggungjawab pemerintah untuk menjaga akidah umat, namun akta tersebut perlu diberi perincian untuk memastikan ia benar-benar selari mengikut syariat yang telah ditetapkan.

“Dalam undang-undang yang ada di Malaysia, tiada menyebut sebarang hukum berkait dengan murtad.

“Kita tidak tahu apa isi kandungan berdasarkan akta yang dicadangkan itu sama ada ia menepati syariat atau tidak,” katanya kepada Sinar Harian.

Bagaimanapun katanya, Pas tidak menolak hasrat tersebut yang sememangnya menjadi tanggungjawab kerajaan yang memerintah dalam usaha menjaga akidah umat Islam,” katanya.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Dr Mohd Puad Zarkashi menyarankan agar Akta Jenayah Akidah diwujudkan atau dibentangkan di Parlimen bagi memastikan tiada usaha memurtadkan orang Islam berlaku di negara ini.

Beliau berkata, akta itu diperlukan untuk membendung gejala murtad, malah usaha memesongkan akidah orang Islam itu seolah-olah bukan rahsia lagi.

Dalam masa sama, walaupun menganggap cadangan tersebut baik, Abu Bakar menegaskan ia bukan isu baru kerana Pas sendiri sudah lama memperjuangkan hukum hudud dan salah satunya untuk memerangi gejala murtad.

Bagaimanapun, be-liau mendakwa kerajaan belum berhasrat melaksanakan syariat Islam apabila ia tidak diberi perhatian dan sering memberi jawapan yang tidak meyakinkan

“Kalau mereka melihat kepentingan menjaga akidah umat Islam, sudah tentu perkara yang begitu lama diperjuangkan Pas dilaksanakan terutama berhubung hudud dan qisas.

“Apabila kita panjangkan isu ini, mereka (kerajaan Persekutuan) beri pelbagai jawapan seperti akan mengkaji secara mendalam, akan ambil cada-ngan untuk dipertimbangkan atau dilaksanakan dan ada juga jawapan bahawa ia tidak sesuai dengan negara kita,” katanya.

Beliau berkata, Pas yang masih kukuh dengan perjuangan untuk mengembangkan syiar Islam pernah menggubal undang-undang jenayah di peringkat negeri sesuai dengan syariat Islam ketika memerintah Terengganu pada penggal 1999-2004.

SPR & JPN....Dua-Dua Sama Jahat...!!

Lewat petang semalam, blog edyesdotcom telah buat pendedahan bahawa penama Isacc Yovan A/L K Pitchay mempunyai 2 kad pengenalan yang telah diambil dari JPN. Sila rujuk ke entri PECAH LAGI!! Isacc Yovan Boleh Mengundi 2 Kali di Parlimen Lembah Pantai !!

Ketika bersahur hari ini, seorang pengguna facebook telah memaklumkan kepada saya bahawa setelah beliau usul periksa dalam sistem semakan SPR, beliau mendapati salah satu nombor kad pengenalan yang membawa kepada pengundian di lokaliti R/Pangsa Seri Pahang dalam daerah mengundi Bukit Bangsar, telah DIPADAMKAN. Semakan oleh pengguna facebook tersebut dilakukan jam 1.30 pagi bertarikh hari ini.

Apabila saya usul periksa semula dalam sistem SPR dan mendapati rekod nombor kad pengenalan 630124035077 telah tiada tiada. Lihat gambar di bawah hasilnya;



Namun demikian, sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh juga ke tanah. Kerja keras SPR hingga lewat malam untuk menyembunyikan penipuan demi penipuan tidak disinkronasikan dengan sistem semakan JPN.

Walaupun SPR telah memadam maklumat yang menunjukkan Isacc Yavon boleh mengundi dua kali dengan menggunakan dua kad pengenalan (yang juga dua nombor kad pengenalan), namun nombor kad pengenalan kedua Isacc Yavon itu masih berada dalam sistem maklumat JPN. Mungkin ini satu lagi peluang untuk JPN dipersalahkan sepertimana yang berlaku dalam kes Mismah.

Lihat gambar di bawah, kali ini saya printscreen waktu dan tarikhnya sekali;


sila besarkan gambar untuk melihat tarikh dan waktu

Sekarang komplot SPR dan JPN sudah terbongkar dan terperangkap. Mungkin jika mereka padam kedua-duanya serentak, maka agak susah untuk kita trace di mana kepincangan SPR dan JPN.

Hanya nombor kad pengenalan Isacc Yavon yang kod lahirnya '10' sahaja yang tinggal dalam daftar pemilih dan yang kod lahirnya '03' telah hilang. Tetapi dalam sistem semakan JPN, kedua-dua nombor kad pengenalan ini masih wujud dan saya sempat merekodkan kesemuanya.

Sekarang mari kita sama-sama nantikan, bilakah mereka akan padam pula rekod kad pengenalan dalam sistem maklumat JPN pula setelah berjaya dilakukan dalam daftar pemilih SPR 'tanpa disedari'.

Kepada rakan blogger lain yang banyak buat pendedahan pengundi 'double' ini, sila usul periksa semula maklumat tersebut kerana ianya tidak kekal begitu sahaja. Ini kerja kacang sahaja bagi mereka, sedangkan rekod imigresen Altantuya pun mereka boleh padam, inikan pula rekod daftar pengundi yang begitu mudah dimanipulasi oleh badan yang serba tidak amanah.

Nota :

Kesempatan ini juga, saya cabar Kerajaan Malaysia supaya membubarkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) kerana badan yang diamanahkan untuk menjadi nadi terpenting demokrasi negara ini sudah tidak boleh dipercayai. Rakyat wajar dianugerahkan sebuah badan berkecuali baru yang menguruskan pemilihan wakil rakyat dan kerajaan pemerintah menggantikan SPR yang dilihat tidak lagi kredibel kerana didapati begitu condong membantu kerajaan sedia-ada mengekalkan kuasa!

Cabaran saya ini jangan sesekali dipandang enteng. Berwaspadalah wahai Kerajaan Malaysia, apabila majoriti rakyat yang cintakan demokrasi sudah mula mengugut !!

Ya Ampoon...Ya Kang Kong....!!

Mangsa kekejaman Polis..!! Kugan Matipun di Lokap Polis...

POLIS MALAYSIA LEBIH BERHEMAH - UM

KUALA LUMPUR 10 Ogos - Ahli akademik dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menganggap polis negara ini lebih berhemah dan sistematik dalam menyelesaikan sesuatu masalah termasuk isu keganasan berbanding apa yang berlaku di London ketika ini.

Setiausaha Majlis Profesor Negara, Prof. Dr. Raduan Che Rose berkata, biarpun negara tersebut lebih maju dan mempunyai pasukan polis antara terbaik di dunia namun, mereka masih gagal menghalang rusuhan sehingga menyebabkan kecederaan dan kecurian.

"Pendekatan yang dilakukan oleh pihak polis di sana dan polis di negara ini ternyata berbeza. Di sana punca utama menyebabkan mereka bertindak ganas ialah selepas seorang remaja kulit hitam ditembak mati oleh polis.

"Berbanding di negara ini, polis lebih banyak menggunakan pendekatan pencegahan malah, lebih sistematik dalam mengatasi masalah agar tidak merebak menjadi lebih serius," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

REMAJA KOMA DI BALING TOPI KELEDAR - BH

Seorang remaja lelaki berusia 14 tahun dari Felcra Lubuk Sireh, Padang Besar, Perlis, koma sejak empat hari lalu selepas terjatuh daripada motosikal, didakwa berpunca akibat dibaling dengan topi keledar oleh anggota polis yang cuba menahannya pada malam minggu lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.40 malam itu, Mohd Solihin Che Kassim sedang menunggang motosikal bersama rakannya di perkampungan itu apabila dua anggota polis yang melakukan rondaan cuba menahannya tetapi mangsa dikatakan tidak berhenti.

Tindakan remaja itu menyebabkan seorang daripada anggota polis terbabit membaling topi keledar ke arah motosikal mangsa yang menunggang tanpa memakai topi keledar, menyebabkan dia terjatuh.
----------------------------------------------------------
woit.... POLIS MALAYSIA KITA INI BERHEMAH....

kah kah kah...AGAKNYA MACAM MANA NEGARA NEGARA LAIN YANG POLIS NYA TIDAK BERHEMAH.....

kah kah kah... POLIS MALAYSIA YANG BERHEMAH HANYA BALING TOPI KELEDAR HINGGA MATI...

kah kah kah...POLIS YANG TAK BERHEMAH .... BALING APA AGAK NYA....

PANEL KHAS SIASAT KES POLIS TEMBAK MATI REMAJA - malaysiakin 27 april 2010

Kementerian Dalam Negeri menubuhkan satu panel khas bagi menyiasat insiden seorang remaja 15 tahun yang ditembak mati polis di Seksyen 11, Shah Alam.

POLIS TEMBAK 3 REMAJA - keadilan daily

Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) dan Pertubuhan Peguam, Lawyers For Liberty menolak penubuhan inkues bagi menyiasat kejadian tembakan oleh polis yang membawa kematian tiga remaja di Glenmarie, Shah Alam November tahun lalu.

Penegasan itu dinyatakan dalam satu kenyataan bersama yang dikeluarkan Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar, N Surendran dan wakil LFL, Fadiah Nadwa Fitri.

“Kami merujuk pengumuman Ketua Polis Selangor, Tun Hisan Tun Hamzah bahawa polis menuntut inkues dalam kes tembakan polis yang membawa maut terhadap Mohd Shamil Hafiz, 15, Hairul Nizam Tuah, 20 dan Mohd Hanafi Omar, 22 pada 13 Novermber 2010 di Glenmarie
--------------------------------------------------------------
woit...POLIS BEHEMAH HANYA TEMBAK MATI 3 ORANG SAHAJA.... kah kah kah..

kah kah kah... SYUUUUKUUUUR.... NASIB BAIK POLIS MALAYSIA BERHEMAH...kaha kah kah...

kah kah kah...KALAU TAK BERHEMAH BERAPA BANYAK AGAKNYA MATI KENA TEMBAK.... kah kah kah

nota:

ya ampoon
ya ripoon
ya giboon

apa agaknya yang terjadi
pada warga negara dimana
polis mereka tidak berhemah
seperti di malaysia ini
kah kah kah

Kalau kang kong
kang kong lah juga
kalau kaki bodek
kaki bodeklah anak beranak
kah kah kah

Malaysia Adalah Syurga Untuk Pendatang Haram...!!


PENDATANG HARAM BAWA BANYAK MASALAH...

pendatang haram masuk secara haram ke korea utara
pendatang haram akan ditangkap dan 12 tahun penjara kerja berat

pendatang haram masuk secara haram ke iran
pendatang haram ini dicap pengintip untuk isreal dan dibunuh

pendatang haram masuk ke afghanistan
akan di tembak mati

pendatang haram masuk ke saudi arabia
akan dipenjara seumur hidup

pendatang haram masuk ke negara china
selamat tinggal dunia

pendatang haram masuk ke venezuela
akan dituduh ajen amerika dan jamin masuk penjara

pendatang haram masuk ke cuba
akan di masukkan ke dalam penjara sampai tua

pendatang haram masuk ke britain
pendatang haram ditangkap, dibicara dan di hantar pulang

pendatang haram dari indonesia mencuri masuk ke malaysia
pendatang haram dari bangla mencuri masuk ke malaysia
pendatang haram dari burma mencuri masuk ke malaysia

mereka akan dapat:

- dapat jadi penduduk tetap
- dapat lesen memandu
- dapat kerja
- dapat jadi bumiputera
- dapat hospital percuma
- dapat belajar percum
- dapat menjadi warga negara

DAN dapat juga mengundi...

Nota :

patutlah pendatang haram ini
berpusu pusu masuk ke dalam negara kita ini

BEBASKAN MALAYSIA DARI PENDATANG HARAM
MULAKAN KEMPEN ANTI PENDATANG HARAM
PENDATANG HARAM PUNCA JENAYAH BERTAMBAH
PENDATANG HARAM PEMBAWA DADAH

KALAU JUMPA ULAR KEMUDIAN JUMPA PENDATANG HARAM
KETUK PENDATANG HARAM DULU..FAHAM..!!
KAH...KAH..KAH..

31 Ogos Adalah Hari Nakba Bagi Tanah Melayu...!!


SAMBUTAN ULANG TAHUN KEMERDEKAAN KE 54 HAMBAR -UM

Tinggal beberapa hari sahaja lagi kita bakal menyambut ulang tahun kemerdekaan negara yang ke-54, malangnya bahang sambutan peristiwa bersejarah itu langsung tidak dirasai.

Sepatutnya ketika ini suasana 'perang bendera' Jalur Gemilang sudah memenuhi segenap pelosok negeri Hang Tuah ini, sesuai dengan jolokan yang diberikan, 'Di sini Segalanya Bermula'

Malangnya, tinjauan Utusan Malaysia di sini, hari ini mendapati 90 peratus daripada ratusan lot-lot kedai di deretan bangunan perniagaan sekitar pusat bandar di Melaka Raya dan Banda Hilir tidak dipasang dengan Jalur Gemilang.

Agak memeranjatkan juga, tinjauan tidak menemui satu pun kain rentang yang secara khusus mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-54, melainkan bendera-bendera baru dan lusuh yang digantung, itu pun secara ala kadar.
------------------------------------------------------------
woit... 15 MEI RAKYAT PALESTIN MENGINGATI NAKBA....

kah kah kah...NAKBA IALAH MALAPERTAKA ....

kah kah kah....15 MEI ISRAEL DI WUJUDKAN ....

kah kah kah...31 OGOS IALAH MALAPETAKA ( NAKBA ) KEPADA TANAH MELAYU.....

kah kah kah... SEMAKIN RAMAI SEDAR TENTANG MALAPETAKA INI.....

kah kah kah...AIMAN TAK KISAH...ITULAH PASAL SEMUANYA JADI HAMBAR....