Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير

Mar 5, 2011

Senyum Petang Sabtu....!!

Solat Hajat Malam Ini Untuk Calon PAS Di Kerdau & Merlimau...



KUALA LUMPUR, 5 Mac: Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali mengarahkan ahli-ahli dan para penyokong parti mengadakan solat hajat pada malam ini.

Beliau yang mewakili Mursyidul Am dan Presiden PAS berkata, solat hajat tersebut adalah untuk keselamatan dan kemenangan calon PAS yang mewakili Pakatan Rakyat pada PRK Merlimau dan Kerdau, esok.

Calon PAS di Kerdau ialah Hassanuddin Salim sementara Yuhaizad Abdullah di Merlimau.

Sementara itu, di TEMERLOH, Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang turut membuat gesaan itu berharap hari pengundian esok berlangsung dalam suasana harmoni.

Beliau yang Pengarah Pilihan raya PAS PRK Kerdau turut mengucapkan terima kasih kepada pihak media yang telah membuat liputan sepanjang kempen PAS.

"Saya selaku Pengarah Jentera Induk PAS di PRK Kerdau, ingin menyeru seluruh pengundi dan para penyokong supaya mengekalkan keharmonian sepanjang tempoh pengundian berjalan," katanya pada sidang medai di Markas Induk PAS, Kerdau, sebentar tadi.

Idris Jusoh " Pukul Anak Sindir Menantu"...!!

TEMERLOH - Hasrat bekas Menteri Besar Terengganu, Dato' Seri Idris Jusoh yang ingin bersara tetapi mel;etakkan syarat dianggap seperti perumpamaan 'pukul anak sindir menantu'.

Menurut Penolong Setiausaha PAS Terengganu Haji Hanafiah Mat, Idris sebenarnya menyindir Menteri Besar, Dato' Seri Ahmad Said sekaligus mencabarnya supaya turut meletakkan jawatan dan bersara.

"Kenyataan Idris (umpama) pukul anak sindir menantu memberi gambaran (cabaran) kepada Ahmad Said supaya Ahmad (turut) berundur kerana Ahmad Said lebih 'senior' (lama) dari beliau (Idris),"ujarnya ketika ditemui dalam kempen pilihanraya kecil DUN Kerdau disini, semalam.

Menurutnya, Ahmad Said telah empat kali menyertai pilihanraya lebih awal dari Idris sejak menentang Shaberry Chik dalam pilihanraya kecil DUN Kijal.

Oleh itu, beliau merumuskan, kenyataan Idris merupakan isyarat supaya berundur tersebut ditujukan kepad Dato' Ahmad Said yang sepatutnya digantikan dengan muka-muka baru.

Dalam pada itu, ketika mengulas syarat yang diletakkan Idris bahawa muka-muka baru itu hendaklah besih adalah mustahil kerana menurutnya semua pemimpin Umno terlibat dengan rasuahdari gejala rasuah beliau berkata amat sukar untuk mencari pemimpin Umno yang tidak terlibat dengan rasuah

Rakyat Kerdau Pasif : UMNO/BN Kelam Kabut...!!


TEMERLOH - Tindakbalas pasif rakyat Kerdau terhadap semua 'umpan' yang diberikan Umno-BN dalam kempen pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri Kerdau disini menjadikan jentera Umno-BN kelam kabut.

Di Jengka 23, Jumaat 4 Mac, Pengurus Besar Wilayah Jengka terpaksa 'masuk campur' dalam politik apabila janji Timbalan Menteri di Jabatan Petrdana Menteri Ahmad Maslan tidak boleh ditepati.

Ahmad Maslan sehari sebelumnya membuat kenyataan lebih 260 peneroka yang mengusahakan ladang bersama Felda akan menerima bayaran CESS secara tunai, Isnin 7 Mac.

Pengurus Wilayah itu, Encik Sa'ari Din terpaksa turun padang dan meminta maaf kepada peneroka ketika berucap sebelum solat Jumaat di masjid Jengka 23 kerana tindakan Ahmad Maslan yang mengumumkan bayaran tunai tidak dapat dijelaskan segera.

Para peneroka merasakan mereka sekali lagi tertipu setelah Perdana Menteri mengumumkan bayaran CESS akan diberikan kepada peneroka seolah-olah 'dengan serta merta' namun ianya adalah hanya satu lagi 'janji-janji Umno-BN' menjelang pilihanraya.

Di Kampung Paya Sendayan, projek 'mee segera' pembesaran jalan menghala ke perkampungan orang asal itu turut 'dijueh' oleh penduduk tempatan.

Sumber Buletinonline memberitahu, anak lelaki Tok Batin kampung itu bersetuju dengan pendapat bahawa jalan tersebut tidak akan siap menjelang hari mengundi pada 6 Mac.

Pembinaan jalan sepanjang 8.5 kilometer itu hanyalah satu lagi kempen Umno-Bn yang cuba memancing undi rakyat.

Dilaporkan sebahagian penduduk kampung Paya Sendayan sudah bosan kerana tidak boleh ke mana-mana sejak hari penamaan calon dan terpaksa hadir dan mendengar program serta ceramah Umno-BN sahaja.

"Beberapa orang asal telah pun meninggalkan kampung tersebut kerana bosan,"kata sumber.

Di Kampung Kerai, seorang penduduk terkejut kerana apabila keluar, beliau mendapati sebuah kotak diletakkan di hadapan rumahnya.

Kotak 'Shahrizat Jalil' dalam program Akhiri Zaman Miskin (AZAM) telah dihantar secara senyap-senyap oleh orang yang tidak diketahui dalam keadaan telah 'dibuka oleh seseorang'..

Seorang warga emas penduduk tempatan Kampung Kerai berkata, bagaimana mungkin hadiah sekotak barang makanan yang diberikan kepada orang kampung dapat mengakhiri kemiskinan.

Mansor Sidik, 50, dilaporkan berkata, bagaimana sebuah kotak yang berisi makanan boleh menjadikan seseorang itu kaya, atau pun terlepas dari kemiskinan.

Niat Busuk Nak Tipu Melayu...!!


Patutlah tak nak tulis bangsa..kerana kalau tulis bangsa orang akan hairan macam mana muka legam macam ini jadi melayu...kah...kah...kah...


IDENTITI BANGSA:NGO MELAYU TOLAK SYOR CHANDRA MUZAFFAR- MI

Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menyifatkan cadangan supaya penggunaan bangsa dalam borang tertentu digugurkan kerana didakwa menjadi penghalang kejayaan konsep satu Malaysia, sebagai mengarut dan tidak munasabah.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Ibrahim Ali berkata ia merupakan satu lagi dakyah halus yang didalangi pihak tertentu bagi menghilangkan identiti sesuatu kaum, sekaligus mencabar hak kaum tersebut yang telah termaktub dalam Perlembagaan negara.

Nota:

ini semua jenis eee
nak menipu melayu

melayu pulak bodoh
tengok lah muka dan kulit
kalau legam orang india

lupa kata kata keramat khairal anwar:

kami berkulit bersawo matang

sawo matang kulit melayu
bukan legam
yang legam tu dari india
kah kah kah

Cara Nak Takutkan Orang Melayu....!!


DEMONSTRASI HARAM CEMAR IMEJ SARAWAK – BH

POLIS BERI AMARAN PENGANJUR TANPA PERMIT

KUCHING: Polis memberi amaran kepada kumpulan tertentu yang ingin menganjurkan perhimpunan tanpa permit supaya membatalkan hasrat itu kerana ia hanya akan mencemarkan imej baik Sarawak selama ini.

Perhimpunan yang dilaporkan akan diadakan pada hari ini atau dalam tempoh terdekat dikatakan didalangi kumpulan tertentu yang menggunakan internet bagi mengajak orang ramai berhimpun di beberapa lokasi strategik di sekitar bandar raya ini.

Berikutan itu, orang ramai yang diajak atau bertembung dengan kumpulan tertentu hari ini diminta mengesahkan sama ada perhimpunan terbabit mempunyai permit atau tidak, selain mengelak menyertai perhimpunan yang mencurigakan.

nota:

keadaan amat baik
apa yang terjadi
ditimur tengah sedang merebak

kalau pilihanraya kali ini ada undi pos
ertinya ada penipuan

kalau pilihanraya kali ini ada bangla mengundi
ertiny ada penipuan

kita beri amaran pada mat mongol dan malikul sembab
rakyat akan keluar ke jalan raya!!!

sedarlah
tak kan nak kena tipu
sepanjang hidup
sudah 53 tahun kena tipu
tak sedar sedar lagi?

rakyat mesir 30 tahun sahaja
sudah mula rimas dan bangun melawan
tak perlu tunggu lama lama!

Kalau Tak Sama...Maknanya Samalah Tu....!!

Ini demo Kat Malaysia... Ini Pulak Demo Kat Mesir....semuanya hampir sama saja di malaysia dan di mesir...!!!

PROVOKASI : KERAJAAN BERI AMARAN - mStar

TEMERLOH: Kerajaan memberi amaran kepada pembangkang supaya tidak melakukan provokasi dengan membandingkan sistem pentadbiran Malaysia dengan beberapa negara di Timur Tengah yang berhadapan dengan konflik politik.

Muhyiddin Yassin berkata, tindakan tidak bertanggungjawab pembangkang itu boleh menimbulkan ketegangan dan suasana huru-hara di kalangan rakyat.

"Ini provokasi pembangkang yang bagi saya tidak bertanggungjawab, tidak demokratik dan sengaja nak buat huru-hara apabila membuat perbandingan situasi di Malaysia yang semua orang tahu merupakan negara yang aman, makmur dan membangun dengan pesat.
"Bagi saya mereka tak ada tujuan lain kecuali untuk menimbulkan keadaan porak peranda. Mereka lebih seronok kalau negara ini hancur dan ada krisis.

"Bagi saya ini sikap yang amat tak bertanggungjawab, jadi kita nak bagi amaran supaya jangan bermain dengan api yang bahaya," katanya.

Nota:

di mesir ada rasuah
di malaysia ada rasuah
di mesir ada tangkap tampa bicara
di malaysia ada tangkap tanpa bicara
di mesir pilihanraya ada undi pos
di malaysia pilihanraya ada undi pos
di mesir beli kapal selam
di malaysia ada beli kapal selam
di mesir bini president ambil 10% untuk semua kontrek
di malaysia laki pm ambil 10% untuk smeua kontrek
di mesir ada first lady
di malaysia ada fat lady

Takkan tak sama lagi...?
Kah...Kah...Kah...