Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير

Dec 31, 2010

UMNO Menyalak Tak Kena Tempat...!!


Nik Aziz Pertahan Teo Senamrobik di Masjid -MK

Islam tidak melarang sebarang kegiatan termasuk senamrobik dilakukan dalam kawasan masjid asalkan kegiatan itu tidak bercanggah dengan syariat Islam, kata Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Menteri Besar Kelantan itu berkata tidak menjadi masalah untuk melakukan kegiatan di luar atau dalam masjid sama ada oleh orang Islam atau bukan Islam.

Adalah tidak salah dalam Islam pihak tertentu mengadakan kegiatan dalam rumah ibadah orang Islam, kerana zaman Nabi Muhammad s.a.w dahulupun, ada orang kafir masuk (kawasan) masjid kerana ia menjadi pusat segala kegiatan termasuk politik," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan kuliah Jumaat di Dataran Ilmu, di Kota Bharu hari ini.

Beliau mengulas tindakan Anggota Parlimen Serdang Teo Nie Ching yang masuk ke pekarangan Masjid Taman Cheras Jaya, Balakong, Selangor dengan memakai baju ketat semasa melakukan senamrobik bersama jemaah masjid itu, yang disifatkan tidak menghormati rumah suci itu, yang dilaporkan di muka depan Utusan Malaysia semalam.

Menurut Nik Abdul Aziz, soal anggota Parlimen itu berpakaian tidak sopan atau tidak menutup aurat, adalah perkara kedua yang perlu diperbetulkan.

"Yang pasti kita kena beritahu mereka perkara-perkara yang ditegah agama ketika berada dalam masjid...kena beritahu kaedah dan pantang larang dari segi Islam sebelum seseorang itu memasuki masjid," katanya.

Nie Ching sebelum ini pernah menimbulkan kontroversi kerana menyampaikan "ceramah" di dalam sebuah surau di Kajang Sentral, Kajang pada Ogos lalu.- Bernama

Nota :

Kah...Kah....Kah....!!
Kesiannya...Tak ada orang nak ambik pot....
Inilah padahnya bila mengamalkan Sunnah wal Rasuah....
kalau tak tahu tanya.....
kalau jahil..pergilah belajar....
Jangan asyik dok menyalak saja....
Kah....Kah...Kah....!!!

Khusrin Adalah Lembu UMNO....!!


MP DAKWA KHUSRIN DILANTIK UNTUK BUBAR DUN SELANGOR - MK

Ahli parlimen Shah Alam Khalid Samad mendakwa kerajaan persekutuan cuba membubarkan DUN Selangor melalui pelantikan Mohd Khusrin Munawi sebagai setiausaha kerajaan (SUK).

Khalid berkata, Khusrin yang merupakan bekas setiausaha sulit kepada menteri besar sebelum ini Muhammad Mohd Taib, terhutang budi kepada perdana menteri Najib Razak dan bukannya kepada negeri itu.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di pejabatnya, beliau mendakwa, Najib pula berniat untuk mewujudkan kekacauan di negeri itu dan memaksa pembubaran DUN.
Kebimbangan yang disuarakan Khalid itu timbul berikutan desas-desus berhubung langkah Selangor dan negeri-negeri dikuasai Pakatan Rakyat untuk tidak membubarkan DUN sekiranya Najib mahu mengadakan pilihan raya mengejut.

Nota:

Semua telah dirancang
Semua telah diatur
Semua jalan diteroka
Semua cara telah di cuba
Untuk mengambil kembali selangor

Ini kerana selangor negeri terkaya di malaysia
Ini kerana selangor akan menjadi kubu kuat pakatan rakyat

cara 1 – kenakan kes rasuah – gagal !
cara 2 - siasat sampai mati – gagal !
cara 3 – bagi ezam menyalak – gagal !
cara 4 – beli adun – gagal !
cara 5 – bawa kepala lembu – gagal !
cara 6 – letak babi dalam masjid – gagal !
cara 7 – bakar gereja – gagal !
cara 8 – gilakan gobala – memang dah gila !
cara 9 – bukan islam tak boleh masuk masjid – gagal !
cara 10 – pakai songkok tinggi – ini lagi gagal

Sekarang cuba gaduhkan sultan dengan kerajaan selangor
Kah..Kah...Kah....!!

Hari Ini Dalam Sejarah....!!

Apasal menteri ini takut sangat dengan internet..?

ARKIB : 05/11/2002
PEROGOL BUDAK KE TALI GANTUNG – CADANGAN UNDANG-UNDANG BARU DIBENTANG KE KABINET 13 NOVEMBER
–UM

KUALA LUMPUR 4 Nov. - Perogol kanak-kanak di bawah umur 12 tahun mungkin dikenakan hukuman paling berat, termasuk ke tali gantung, menerusi cadangan awal penggubalan undang-undang baru yang bakal dibangkitkan semasa pembentangan Kertas Khas kepada Kabinet, 13 November ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Rais Yatim berkata, pihaknya akan memastikan kes rogol terhadap kanak-kanak dikategorikan sebagai ``jenayah kronik dan serius''.
Menurut beliau, pada masa ini pesalah rogol kanak-kanak dikategorikan sebagai penjenayah rogol biasa.

Dalam pada itu, pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan politik hari ini terus mendesak kerajaan mengenakan hukuman mati mandatori terhadap perogol yang membunuh kanak-kanak di bawah umur 12 tahun.

Mereka membuat desakan itu ekoran kemarahan memuncak setelah seorang kanak-kanak Siti Nurlina Shamimi yang juga dikenali Mimi berusia dua tahun ditemui mati dalam keadaan mengerikan setelah dirogol dan dicampak ke dalam sungai di Alor Star, Jumaat lalu.
Menurut mereka hukuman sekeras itu wajar dilakukan kerana undang-undang dan hukuman yang sedia ada, seolah-olah tidak memberi kesan dan kesedaran langsung di kalangan penjenayah terbabit.

Rais selanjutnya berkata, beliau telah menerima memorandum daripada pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan yang mendesak supaya hukuman setimpal dikenakan terhadap perogol kanak-kanak.

Kata beliau, kemungkinan hukuman jenayah berkenaan dijadikan peruntukan khas di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan bagi kes sumbang mahram yang mengenakan hukuman penjara antara enam hingga 20 tahun akan turut diambil kira oleh Kabinet.

``Kertas Khas yang akan dibentangkan kepada Kabinet 13 November ini sebenarnya mengandungi cadangan penuh rangkuman hukuman kes rogol mengikut Seksyen 375 dan sumbang mahram di bawah Seksyen 376 yang telah disiapkan oleh pihak saya.

``Namun oleh kerana jenayah rogol terhadap kanak-kanak ini adalah serius, maka pihak saya pada peringkat awal ini akan membangkitkan isu ini kepada Kabinet.

``Saya akan cuba memastikan undang-undang yang ketat digubal bagi menangani jenayah bersifat kebinatangan ini,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Cadangan ke arah hukuman itu diajukan oleh Timbalan Pengerusi Biro Strategik Wanita MCA, Wilayah Persekutuan, Tai Sim Yew dalam Utusan Malaysia semalam yang mahukan kerajaan menggubal dan meluluskan undang-undang di bawah Kanun Keseksaan bagi mewajibkan setiap perogol yang membunuh kanak-kanak di bawah umur 12 tahun dikenakan hukuman mandatori gantung sampai mati.

Menurut Sim Yew yang juga seorang peguam, hukuman itu perlu dikenakan dengan hanya berdasarkan bukti dan hujah-hujah yang dikemukakan oleh pihak pendakwa sahaja.
Dalam kes seumpama itu, kata Sim Yew, hukuman tersebut tidak perlu mengambil kira hujah-hujah pembelaan daripada pihak tertuduh (perogol dan pembunuh).

Ekoran pembunuhan kanak-kanak itu, pihak polis sedang mencari seorang penganggur, Kyairul Anuar Ineleyas, 23, kad pengenalan 791019-02-5851 bagi membantu siasatan.
Tegas Rais: ``Namun, oleh kerana jenayah ini amat keterlaluan, maka saya beri jaminan akan mendapatkan pandangan pihak perundangan, polis dan Jabatan Peguam Negara ke arah pembentukan undang-undang yang ketat menangani gejala ini.

1 Malaysia Rakyat Terus Di Dungukan....!!


TIADA ALASAN NAIKKAN HARGA MAKANAN, MINUMAN SEHINGGA 10 PERATUS :KPDNKK – BH

Pengusaha restoran tidak mempunyai alasan untuk menaikkan harga makanan dan minuman sehingga 10 peratus meskipun berlaku kenaikan harga gula dan bahan api berkuatkuasa 4Disember lalu.

Timbalan Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, D Daud Tahir, berkata simulasi harga yang dibuat baru-baru ini juga menunjukkan perubahan harga makanan dan minuman adalah minimum iaitu kenaikan antara 0.1 sen dan tiga sen sahaja.

"Kita sudah buat simulasi dengan kerjasama konsultan (untuk melihat) berapa kenaikan harga makanan dan minuman berikutan kenaikan harga gula dan bahan api baru-baru ini dan tak munasabah jika mereka nak naikkan harga makanan dan minuman," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Daud berkata simulasi harga itu melibatkan 64 jenis makanan dan minuman antaranya teh tarik iaitu perubahan harga sebanyak 0.8 peratus kepada RM1.21 berbanding RM1.20 ketika ini manakala harga teh hanya meningkat 1 sen kepada RM1.01 sen.

Simulasi itu juga menunjukkan harga bagi pelbagai jenis roti termasuk roti canai kosong, roti jala dan roti telur, pula mengalami kenaikan antara 0.2 dan 0.3 sen sahaja.
------------------------------------------------------------
Woit… BANGANG MALAON INI.....

Woit… KEPALA BANA APA …NAIK KAN HARGA MINYAK.......

Woit.. SEMUA BARANGAN AKAN NAIK HARGA....

Woit....SIMULASI… SIMULASI APA….KONSULTAN KEPALA BANA APA...?

Woit… SEMUANYA NAK TIPU ORANG KAMPONG......

Woit....SEMUA NAK TIPU MAK CIK PAK CIK FELDA…....

Kah..Kah....AIMAN TAK KISAH....BILA MINYAK NAIK...SEMUA SEKALI AKAN NAIK...TAK ADA YANG TURUN NYE.....!!!

Dec 30, 2010

Inilah Cara Zionis APCO Bekerja....!!


Khusrin Mungkin 'Ganggu' Mesyuarat Exco - HD

KUALA LUMPUR, 30 Dis: Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor diyakini akan mengalami masalah besar dalam pentadbiran dengan perlantikan Datuk Khusrin Munawi sebagai Setiuasaha Kerajaan (SUK) negeri yang baru.

Ini kemungkinan berlaku apabila Khusrin memainkan peranannya dengan ‘mengganggu’ mesyuarat exco seperti yang diarahkan kerajaan pusat.

Ahli Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, perlantikan Datuk Khusrin itu sendiri mempunyai agenda khusus dari kerajaan pusat untuk membolehkan Datuk Khusrin campur tangan bagi pihak kerajaan pusat dalam membuat keputusan Mesyuarat Exco Negeri Selangor.

"Apa saja keputusan yang diputuskan dalam mesyuarat Exco, sepatutnya setiausaha sulit akan keluarkan arahan dan laksanakan, kemudian putuskan dalam mesyuarat.

"Ini tidak, apa yang tak diputuskan dia buat, mesyuarat Exco tak bincangkan masalah ini, dia sendiri akan buat surat dan keluarkan arahan tanpa kita bagi arahan daripada mesyuarat Exco," katanya dalam satu kenyataan media.

Kejadian seperti itu, menurut beliau, tidak mustahil akan berlaku dalam pentadbiran kerajaan Selangor jika perlantikan Khusrin diteruskan sehingga akhirnya akan menyebabkan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor berjaya digulingkan oleh kerajaan pusat.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat turut melahirkan kebimbangannya berhubung perkara itu, berdasarkan pengalamannya sendiri sebelum ini yang pernah mengetuai sebuah kerajaan yang sah yang diberikan mandat oleh rakyat pada PRU Ke-12 lalu, tetapi digulingkan oleh pihak Umno BN menerusi rampasan kuasa.

Umno BN sebelum ini telah merampas negeri Perak dari Pakatan Rakyat gara-gara tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun)nya bertindak lompat parti dan menjadi Adun Bebas. Mereka terdiri daripada Adun Behrang, Changkat Jering dan Jelapang.

Kelayakan ketiga-tiga Adun itu juga masih dipertikai kerana ketiga-tiga kerusi Dun itu telah diumumkan kosong oleh Speaker Dun Perak, V. Sivakumar.

Nizar yang pernah menjawat jawatan Menteri Besar Pakatan Rakyat Perak turut mempertikaikan perlantikan Khusrin kerana ia merupakan satu tindakan yang jelas membelakangkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim kerana keputusan tersebut dibuat tanpa meminta pandangan Khalid terlebih dahulu.

Oleh itu, beliau menyifatkan tindakan tersebut sebagai jelas tidak menghormati kedudukan Tan Sri Khalid sebagai Menteri Besar yang dipilih oleh rakyat, walaupun semua pihak tahu, Khalid patut diberikan peluang untuk membuat keputusan untuk memilih orang yang boleh berkerja sebagai setiausaha sulitnya.

Sementara itu, dalam perkembangan lain, Pegawai-Pegawai Wakil Rakyat Pakatan Rakyat Negeri Selangor (Selproa) menggesa Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor mengadakan sidang mesyuarat tergempar di Majlis Undangan Negeri, bagi menolak Setiausaha Kerajaan Negeri lantikan Kerajaan Pusat.

Presiden Selproa, Abdul Razak Ismail, dalam kenyataan medianya berkata, langkah itu perlu bagi melindungi kepentingan rakyat Selangor.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas laporan media yang melaporkan pihak Istana telah meluluskan perlantikan Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Datuk Khusrin ke jawatan kanan itu bermula 1 Januari depan.

“Saya mencadangkan persidangan tergempar menolak perlantikan Khusrin. Kita tidak mahu Khusrin menjadi gunting dalam lipatan dalam pentadbiran Pakatan Rakyat,” katanya.

Beliau menegaskan, terdapat bukti manipulasi istana oleh BN berhubung perlantikan Khusrin, apabila Istana digunakan untuk menghalalkan cara oleh Umno dan BN yang mahu merampas Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

Nota :

Inilah cara Zionis APCO bekerja...
Inilah namanya pecah dan perintah...
Hantar wakil untuk mengintip...
Hantar wakil untuk buat huru hara...

Bermacam-macam cara mereka telah gunakan....
Semata-mata untuk rampas balik Selabgor...
Jangan lupa...apa yang terjadi di Perak....
Semuanya adalah idea yang di berikan oleh Zionis APCO....

Musim Mengawan Dah Tiba....!!


"Serba-salah. Jika ustaz dan ulama melarang menyambut tahun baharu dikatakan jumud, ekstrim. Bila dikatakan kalau nak sambut tak payahlah konsert haram, cukup dengan solat hajat atau baca Yaasin dikatakan Nabi tidak buat.

Kalau dikatakan, sambutlah kerana ia adalah sebagai satu semangat kenegaraan, maka akhirnya apabila bayi dibuang, masalah remaja kronik, yang menerima penangan ialah ulama lalu dikatakan: ‘Apa yang ulama buat?’ Namun, seperti sudah satu budaya saban tahun, sambutan tahun baharu mesti diadakan. Kalau tak dibuat, ‘berdosa’ kepada negara agaknya.


Benar. Nabi SAW tak pernah buat dan tak pernah menganjurkan demikian. Budaya yang kita warisi ini entah dari mana datangnya.

Apabila Tsunami merempuh Acheh 6 tahun lepas, kita insaf sekejap. Kita tiadakan sambutan awal tahun kerana meraikan derita penduduk Acheh. Boleh pulak tak sambut tahun baharu? Ertinya tahun tak buat sambutan tahun baharu itu ‘berdosa’ lah kita ya? Bila Tsunami tiada, insaf kita hilang. Ertinya nak kena Tsunami dahulu baharu insaf?

Jangan begitu. Keadaan aman tenteram, damai yang dikurniakan Allah janganlah menjadi istidraj untuk berpesta dan bersambutan tak tentu kalu (kata orang Terengganu). Yang padahnya selepas membuat kiraan ‘countdown’ 10, 9, 8, 7,… tepat jam 12 malam, sepuluh bulan lagi kita akan mengira 1, 2, 3…100 orang bayi baharu lahir dan dibuang.

Apa yang untung, apa yang rugi? Selagi tidak kembali kepada fitrah dan Islam yang memandu, dengan negara diterajui pula oleh para fusaqa’, maka Tsunami akhlak tetap melanda. Akhirnya, apa alternatif untuk sambutan tahun baharu ini?

Siapa Menteri Itu ...??

"Mungkin ramai yang telah membaca dokumen ini tapi tidak menyedari dalam dokumen yang ketiga biarpun ianya cuba disembunyikan dengan dakwat hitam.. tapi masih boleh dilihat jika image dokumen itu dibesarkan..(dah aku besarkan kat bawah)
Biarpun credibility WikiLeaks boleh dipertikaikan, jika benar dakwaan rogol ini telah berlaku sedikit sebanyak ianya akan menjejaskan hubungan dua hala antara Malaysia dan Indonesia.

Nota :

Jeng..Jeng...!! Nama Menteri itu terpapar dalam laporan ini...

Anak Muda Mesti Berani...!!


KENYATAAN MEDIA :PENGLIBATAN SOLIDARITI MAHASISWA MALAYSIA (SMM) DI DALAM MCLM DAN PILIHANRAYA UMUM.

1. Mutakhir ini suara-suara ‘kuasa ketiga’ begitu lantang berkumandang dengan semakin hampirnya Pilihanraya Umum ke-13.

2. Terhebat adalah sebuah gerakan bernama Malaysian Civil Liberties Movement (ringkasnya MCLM).

3. Ada juga perkhabaran yang mendesak dan mencadang supaya mahasiswa turut mengambil bahagian secara terus bersama barisan calon-calon MCLM di dalam Pilihanraya Umum akan datang.

4. Solidariti Mahasiswa Malaysia telah berbincang dan memutuskan bahawa SMM tidak akan terlibat dengan MCLM dalam menyediakan calon dari kalangan Mahasiswa untuk bertanding dalam Pilihanraya Umum.

5. SMM juga telah sepakat atas kesedaran bahawa dalam menuju sistem dua parti gabungan; untuk berpendirian bahawa pertandingan tiga penjuru adalah sebuah pertandingan yang merugikan perjuangan memulihkan demokrasi, hak asasi manusia, menegakkan keadilan dan membela nasib rakyat.

6. SMM juga berpendapat bahawa keputusan secara kolektif tidak akan dapat dicapai dalam sebuah kumpulan yang tidak terikat dalam organisasi terurus. Demikian 30 calon MCLM tidak punya upaya untuk mencapai konsensus bersama dalam hal-hal penting melibatkan negara, agama, demokrasi apatah lagi jalur fikir ekonomi.

7. SMM menyedari hakikat bahawa makna politik itu bukan hanya sebuah perlawanan. Kompromi, desak dan gesa juga adalah sebahagian daripada politik. Justeru SMM tidak semestinya ikut serta dalam perlawanan dalam Pilihanraya Umum.

8. Bagi Mahasiswa, bertanding dalam Pilihanraya Umum bukanlah suatu prioriti. Apa yang lebih penting ialah menyedarkan rakyat tentang hak mereka, menyuarakan hasrat dan kepentingan masyarakat utk kesejahteraan semua.

9. Fungsi Mahasiswa sebagai suara ketiga tidak semestinya ikut bertanding dalam Pilihanraya, malah jauh lebih penting dari sekadar menjadi legislator di Parlimen ialah untuk terus menjadi suara yang terkecuali dari politik struktur dan permainan kuasa.

10. Justeru SMM masih belum punya hasrat serta mengadakan perbincangan untuk menghantar calon untuk bersama MCLM dalam menghadapi Pilihanraya Umum akan datang.


Sekian, terima kaseh.

Hilman Idham
Solidariti Mahasiswa Malaysia
29 Disember 2010

Cakap Degar-Degar...Taik Atas Kepala...!!


dari arkib utusan : 15/12/2002
USAH KETEPIKAN HAK BUDAK MANGSA ROGOL

KUALA LUMPUR 14 Dis. - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Rais Yatim mengingatkan mana-mana pihak yang membantah keras cadangan hukuman mati terhadap perogol kanak-kanak supaya tidak mengetepikan hak dan kepentingan mangsa.

Sehubungan itu, beliau membidas pandangan pihak tertentu kononnya hukuman mati ke atas perogol kanak-kanak akhirnya akan menyebabkan mangsa dibunuh oleh pelakunya bagi menghapuskan bukti dan saksi.

Tegas beliau, pandangan itu hanya bersifat teoritikal tanpa disokong oleh bukti sebenar kejadian.

Sedangkan, katanya, perasaan belas kasihan sepatutnya difokuskan kepada mangsa kes rogol yang kemungkinan akhirnya akan terbunuh akibat dari jenayah seksual tersebut.

``Pandangan yang diutarakan oleh pihak terbabit umpama `tukang sorak yang mengiyakan suara pihak lain mengikut selera sendiri'. Ini telahan yang dibuat tanpa mengikut fakta kejadian.

``Saya hairan mengapa orang tidak melihat kepada mangsa yang (mungkin) mati disebabkan serangan seksual tetapi kemudian perhitungan yang ringan diberi kepada pelaku,'' katanya ketika dihubungi oleh Mingguan Malaysia hari ini.

Beliau mengulas bantahan daripada pelbagai pihak termasuk Majlis Peguam serta Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga, Shahrizat Abdul Jalil terhadap cadangan hukuman mati ke atas pesalah sumbang mahram dan rogol melibatkan mangsa di bawah umur 16 tahun.

Pihak yang menentang hukuman mati itu memberi alasan kemungkinan mangsa rogol akan dibunuh kerana penjenayah takut ditangkap kerana ada saksi.

Menurut Rais, beliau akan membangkitkan semua cadangan yang dibangkitkan mengenai hukuman mati terhadap perogol kanak-kanak itu dalam kertas khas yang akan dibentangkan kepada Kabinet tidak lama lagi.

Tegasnya, kebanyakan syor yang diterima pihaknya daripada ibu bapa ialah mahu perogol kanak-kanak dikenakan hukuman mati.

``Saya tidak menyatakan semua pandangan mesti diterima tetapi Kabinet akan mengkaji untuk mengenakan hukuman setimpal terhadap perogol kanak-kanak termasuk kemungkinan menambah hukuman yang sedia ada,'' katanya.

Rabu lalu, Shahrizat berkata, jika hukuman mati dijadikan undang-undang, mangsa rogol mungkin takut untuk membuat laporan polis dan kenyataan kerana ia membabitkan kaum keluarga yang menjadi penjenayah.

Tegasnya, besar kemungkinan juga mangsa akan dibunuh kerana penjenayah takut ditangkap kerana ada saksi.

Pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan politik sebelum ini mendesak kerajaan mengenakan hukuman mati mandatori terhadap perogol yang membunuh kanak-kanak di bawah umur 12 tahun.

Mereka membuat desakan itu ekoran kemarahan memuncak setelah seorang kanak-kanak, Siti Nurlina Shamimi berusia dua tahun ditemui mati dalam keadaan mengerikan setelah dirogol dan dicampak ke dalam sungai di Alor Star, 1 November lalu.

Menurut mereka hukuman keras wajar dilakukan kerana undang-undang dan hukuman yang sedia ada, seolah-olah tidak memberi kesan dan kesedaran langsung di kalangan penjenayah terbabit.

Lu Tolong Gua Di Port Diskson...Gua Tolong Lu Rembat Felda....!!


PERLANTIKAN ISA SAMAD KESILAPAN BESAR
Oleh Mazlan bin Aliman (Presiden ANAK)


Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) sangat dukacita dengan pengumuman pejabat Perdana Menteri mengenai perlantikan Isa Samad sebagai Pengerusi Felda yang baru berkuatkuasa 1 Januari 2011. Alasan kononnya Isa mempunyai kemampuan dan perkhidmatan yang efisien terlalu longgar dan dangkal berasaskan latarbelakang beliau sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan dan Menteri Wilayah Persekutuan.

Sabitan rasuah 5 daripada 9 pertuduhan politik wang ketika bertanding jawatan Naib Presiden UMNO pada pemilihan parti bulan September 2004 masih diingati rakyat negara ini kerana liputan meluas mengenainya. Beliau yang digantung keahliannya selama 6 tahun adalah bukti jelas pembabitannya dalam amalan rasuah yang sangat menjijikkan.

Bukan itu sahaja; penduduk Negeri Sembilan pun tahu betapa korupnya beliau ketika menjadi Menteri Besar selama 22 tahun. Beliau melepaskan jawatan tersebut dengan isu ternakan babi di Bukit Pelandok yang memaparkan wajah sebenar siapa beliau. Ketika menjadi Menteri Wilayah Persekutuan; beliau dilihat gagal berperanan sebaliknya menggunakan hubungan baik dengan tauke tertentu untuk mendapat habuan bagi menyogok perwakilan dalam pemilihan parti. Saya sendiri pernah menghantar memorandum kepada Badan Pencegah Rasuah(nama ketika itu)mengenai penglibatan Isa Samad dalam aktiviti korup beliau.

Adalah pelik bagaimana tokoh kitar semula ini dilantik menerajui Felda, sebuah GLC terpenting milik orang melayu dengan track record yang begitu buruk?

Kenyataan Ahmad Maslan baru-baru ini yang mendedahkan kejayaan anak-anak peneroka dalam kerjaya mereka sebagai seorang ahli korporat, profesional dan ahli akademik yang berjaya; nampaknya tidak memberi apa-apa makna. Kenapa tidak dilantik dikalangan mereka; yang sekurang-kurangnya boleh menandingi pencapaian Raja Alias, bekas Pengerusi Felda dulu.

Bayangkan, di zaman Yusof Nor sebagai Pengerusi Felda(1 Julai 2001-31 Dis 2010)pelbagai cerita, skandal dan krisis berlaku. Pendedahan Ahmad Maslan sendiri di Parlimen yang mengesahkan rezab Felda merosot daripada RM4.08 bilion pada tahun 2004 ke RM1.3 bilion pada tahun 2009 membuktikan Felda sedang bermasalah akibat salah urus, penyelewengan dan salah guna kuasa.

Adakah dengan perlantikan Isa Samad akan menyempurnakan pakej manusia korup menerajui Felda iaitu Ahmad Maslan, Isa Samad dan Najib Razak?

Tanah seluas 905,000 hektar adalah aset 112,635 orang peneroka dan akan di warisi oleh lebih sejuta generasi kedua dan ketiga Felda. Kenapa mereka ini tidak pernah dirundingkan terlebih dahulu?

Saya penuh yakin tidak akan ada yang menyokong Isa Samad melainkan para pengampu Felda sahaja. Ketika ini pun puluhan sms dan panggilan talipon yang saya terima membantah perlantikan Isa Samad dan mendesak sesuatu dilakukan.

Justeru menjaga kepentingan warga Felda, saya mewakili warga Felda mendesak Perdana Menteri menarik balik perlantikan Isa Samad sebagai Pengerusi Felda. ANAK akan menggerakkan pungutan tandatangan seluruh warga Felda mulai 1 Januari 2011 ini dan akan diserahkan sendiri kepada Perdana Menteri dalam tempoh sebulan.

Jika ianya gagal melembutkan pendirian Perdana Menteri, suatu Memorandum akan diserah ke Bawah Duli Tuanku Yang DiPertuan Agong untuk memohon campurtangan baginda.

Pelbagai bentuk kempen akan dilakukan bagi mempastikan Isa Samad tidak akan dinobatkan sebagai Pengerusi Felda yang baru. Perdana Menteri telah melakukan kesilapan besar atas perlantikan ini. KATAKAN TIDAK KEPADA ISA SAMAD!

Kami Lebih Rela Kalah...Asalkan Islam Di Julang...!!


'Buku tulisan Mujahid keliru asas perjuangan PAS' -MK

Dewan Ulama PAS Kedah menolak buku bertajuk Menuju PAS Baru tulisan Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS, Dr Mujahid Yusuf Rawa, yang antara lainnya mahu mengubah konsep kepimpinan ulama dalam parti itu dan bahawa PAS perlu berpijak di bumi nyata dan harus "dinasionalkan".

Naib Ketua dewan itu Yusuf Mahmud dipetik Bernama sebagai berkata berkata pandangan seperti itu sama sekali tidak perlu lebih-lebih lagi ia disuarakan oleh seorang yang mendakwa dirinya sebagai ahli PAS.

"Dalam keadaan sekarang, ahli-ahli PAS terutamanya pemimpin parti perlu memahamkan masyarakat mengenai kesyumulan Islam dan kesyumulan itulah yang berpijak di bumi nyata," katanya dalam satu kenyataan.

Yusuf juga berkata beliau menolak idea yang diketengahkan oleh Mujahid iaitu mengubah konsep kepimpinan ulama yang telah menjadi amalan dalam PAS sejak lebih 20 tahun lalu.

"PAS tidak lemah dengan ulama tetapi ia perlu diperkasakan, bukan diubah kepada sebarang konsep lain," katanya.

Beliau berkata penerbitan buku itu adalah satu percubaan untuk mengelirukan orang ramai mengenai asas perjuangan PAS yang berteraskan Islam.

"Beliau dilihat cuba menanam rasa benci masyarakat kepada kepimpinan ulama dengan mengatakan bahawa PAS tidak membawa aspirasi nasional, apabila PAS menafikan Perlembagaan Persekutuan dan menamakannya sebagai Perlembagaan Thaghut," katanya.

Yusuf berkata masyarakat umum mungkin boleh terpengaruh tetapi ahli-ahli PAS yang telah ditarbiyah sekian lama cukup faham bahawa PAS selama ini hanya membawa aspirasi Islam bukan aspirasi nasional.

"Beliau dilihat memberi tekanan agar PAS berubah menjadi parti yang seiring dengan Perlembagaan Persekutuan agar matlamat ke Putrajaya tercapai.

"Perlu diingatkan di sini bahawa matlamat perjuangan PAS bukan untuk ke Putrajaya tetapi untuk menegakkan hukum Allah. Tidak ada gunanya ke Putrajaya jika PAS terhakis asas perjuangannya," katanya lagi seperti dipetik Bernama.

Katanya idea "menasionalkan PAS" adalah tidak wajar kerana yang sepatutnya diketengahkan ialah Islam dalam pembentukan kenegaraan.

"Tindakan Mujahid jelas menunjukkan bahawa beliau cuba meneutralkan PAS dalam meraih undi masyarakat Malaysia. Bukan kita terpaksa menceduk apa yang telah menjadi praktikal parti-parti lain di Malaysia tetapi kita perlu ada jati diri," katanya.

Yusuf berkata kecelaruan Mujahid semakin menjadi-jadi apabila beliau menyarankan supaya dimasukkan dalam latihan perkaderan mengenai perlembagaan, membentuk identiti nasional PAS seperti mengibar Jalur Gemilang, menyanyi lagu Negaraku dan berpakaian kebangsaan.

"Sepatutnya perkara-perkara seperti itu tidak perlu dibuat kerana kita mempunyai agenda yang lebih penting kepada generasi yang akan datang iaitu membezakan antara al-haq dan al-batil," katanya.

Mujahid adalah juga Anggota Parlimen Parti Buntar.- Bernama

Say No To ISA ( Isa Samad )....!!


Kempen 'katakan tidak pada Isa Samad' - MK

Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan(ANAK) akan menggerakkan kempen pungutan tandatangan seluruh warga Felda sebagai membantah pelantika Tan Sri Isa Samad sebagai pengerusi baru Felda.

Presiden ANAK, Mazlan Aliman berkata, gerakan mengutip tandatangan itu akan bermulai 1 Januari depan.

Tandatangan tersebut akan diserahkan sendiri kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam tempoh sebulan.

Mazlan memberitahu demikian dalam satu kenyataan hari ini sebagai mengulas pelantikan Isa sebagai pengerusi baru Felda.

"Jika ianya gagal melembutkan pendirian perdana menteri, satu memorandum akan diserah kepada Yang di-Pertuan Agong untuk memohon campurtangan seri paduka," tambahnya.

Di samping itu, katanya, pelbagai bentuk kempen akan dilakukan bagi mempastikan Isa (kanan) tidak akan dinobatkan sebagai pengerusi baru Felda.

"Perdana menteri telah melakukan kesilapan besar atas perlantikan ini. Katakan tidak kepada Isa Samad!" tambahnya.

Menurut Mazlan, beliau telah menerima puluhan SMS dan panggilan telefon membantah perlantikan Isa dan mendesak supaya sesuatu dilakukan.

"Justeru menjaga kepentingan warga Felda, saya mewakili warga Felda mendesak perdana menteri menarik balik perlantikan Tan Sri Isa sebagai pengerusi Felda.

Katanya, ANAK sangat dukacita dengan pengumuman perlantikan Isa (kanan) kerana beliau mempunyai rekod yang buruk, untuk menerajui Felda yang merupakan sebuah GLC terpenting milik Orang Melayu.

Mazlan berkata, Isa pernah disabitkan dengan tuduhan politik wang ketika bertanding jawatan naib presiden Umno pada 2004 yang mendapat liputan meluas mengenainya.

Berikutan itu, katanya, Isa digantung keahliannya dalam Umno selama enam tahun.

"Kenapa tidak dilantik di kalangan mereka, yang sekurang-kurangnya boleh menandingi pencapaian Tan Sri Raja Alias, bekas pengerusi Felda dulu," tambahnya.

Nota :

Mana mungkin orang yang di dapati bersalah kerana rasuah nak menerajui FELDA...
Ini mesti ada sesuatu....Kita Tunggguuuu...!!
UMNO dan Rasuah..di ibaratkan macam taik dengan kentut...
Memang sukar untuk di pisahkan...
Kah...Kah...Kah...!!

Berani Kerana Benar....!!

Mahfuz letak jawatan pengerusi GLC Kedah -MK

Naib presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar telah meletakkan jawatannya sebagai pengerusi syarikat kaitan kerajaan negeri (GLC), Kedah Sato Sdn Bhd, berkuatkuasa serta merta.

Sumber-sumber yang rapat dengan ahli parlimen Pokok Sena itu mengesahkan surat peletakan jawatan beliau telahpun dihantar kepada pihak pengurusan syarikat tersebut.

Sumber-sumber itu bagaimanapun enggan menjelas sebab Mahfuz (kiri) meletak jawatan, tetapi sejak semalam lagi, tersebar berita di internet bahawa ia berkaitan dengan pemberian tender oleh syarikat itu yang didakwa tidak mengikut peraturan.

Apabila didesak untuk menyatakan sebabkan peletakan jawatan Mahfuz, sumber-sumber berkata: "Pihak pengurusan dan lembaga pengarah Sato perlu beri penjelasan mengenai perkara itu."

Malaysiakini difahamkan, Mahfuz meletak jawatan kerana tidak bersetuju dengan penganugerahan projek kepada pihak yang tidak mengambil bahagian dalam tender.

Nota :

Berani kerana benar...
Biar pun pahit...tapi telan jua...

Dec 29, 2010

Siapa Malaon Khusrin Ini..??


KEMELUT PERLANTIKAN SUK SELANGOR
oleh Nik Nazmi Nik Ahmad


Saya mengikuti kemelut terbaru melanda perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor atas beberapa sebab. Pertama, tentulah sebagai rakyat Selangor yang cintakan Perlembagaan. Kedua sebagai wakil rakyat yang berinteraksi dengan perkhidmatan awam Selangor secara berterusan. Ketiga sebagai anak seorang pesara kerajaan.

Bapa saya bekerja dengan Kerajaan Persekutuan sejak beliau tamat belajar pada tahun 1958 hinggalah beliau besara 30 tahun kemudian. Beliau merupakan anggota Malayan Civil Service ketika negara masih baru-baru merdeka, dan bersara sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik semasa memegang jawatan Ketua Setiausaha Kementerian Tenaga, Telekom dan Pos.

Perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor adalah di bawah Suruhanjaya Perkhidmatan Awam di peringkat Kerajaan Persekutuan. Bab 3 LII (1) Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor menyebut:

“Maka hendaklah diwujudkan jawatan Setiausaha Kerajaan, Penasihat Undang-Undang Negeri dan Pegawai Kewangan Negeri; dan perlantikan ke jawatan-jawatan itu hendaklah dibuat oleh Suruhanjaya Perkhidmatan yang berkenaan dari kalangan anggota mana-mana perkhidmatan awam yang relevan.”

Justeru kenyataan sesetengah pihak bahawa DYMM Sultan ataupun Menteri Besar mempunyai kuasa melantik Setiausaha Kerajaan Negeri tidak timbul. Undang-Undang Tubuh tidak menyebut kedua-dua pihak.

sila baca tulisan penoh di :

http://www.niknazmi.com/wordpress/?p=2532

Malaysia Berjaya Mengganyang Indonesia...!!


Nota :

Syabas kepada pasukan Malaysia...
Kerana telah berjaya mengganyang Indonesia dengan agregate 4 - 2....!!

Ampun Tuanku...UMNO Sebenarnya Penipu...!!


MB SELANGOR LEWAT SERAH SURAT - BH

Sultan Sharafuddin perkenan pelantikan SUK baru pada 10 Disember

Pelantikan Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Datuk Mohd Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri yang baru adalah muktamad dan tidak boleh diubah walaupun Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkesempatan menghadap Sultan Selangor.

Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Mohamad Munir Bani, bagaimanapun berkata hasrat Abdul Khalid menghadap Sultan Sharafuddin Idris Shah, hari ini berhubung perkara itu tidak dapat dilaksanakan kerana baginda bercuti mulai 26 Disember hingga 3 Januari ini.

Katanya, Sultan Sharafuddin Idris Shah adalah Sultan yang tegas dan tidak akan berganjak daripada keputusan yang sudah dibuat.

Selain itu, katanya, mengikut Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959, tidak dinyatakan Menteri Besar perlu terlebih dulu dimaklum mengenai calon bagi jawatan itu atau mendapat persetujuan Menteri Besar.

Nota:

Tengok betul betul muka ini...boleh dipercayai ke muka macam ini...

Ini semua bertujuan tujuan untuk gaduhkan Kerajaan selangor dengan sultan selangor
Wal hal perlantikan ini tidak sangkut paut dengan sultan selangor

Jelas ini adalah cara zionis bekerja
Tak kan tak sedar lagi siapa zionis ?
Zionis adalah penasihat Bini Rosmah...

Tak kan tak faham-faham lagi...!!

Bukti SPR Adalah Jentera Pilihanraya BN....!!


Pilihan Raya Kecil DUN Tenang:Jangan Berkempen Sekarang Atau Dikenakan Tindakan - SPR- MStar

JOHOR BARU:Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada Rabu memberi amaran kepada pihak yang berkenaan agar tidak melaksanakan sebarang bentuk kempen di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang kerana tempoh berkempen hanya bermula pada 22 Januari depan.

Pengarah SPR Johor Othman Noh berkata mereka yang didapati berbuat demikian akan dikenakan tindakan mengikut Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.

"Bagaimanapun setakat ini berdasarkan laporan risikan dan ejen, kami tidak menerima sebarang aduan tentang aktiviti kempen di DUN Tenang," katanya pada sidang media di sini.

SPR telah menetapkan 22 Januari depan sebagai tarikh penamaan calon dan pengundian pada 30 Januari.

Kerusi DUN itu kosong berikutan kematian penyandangnya Datuk Sulaiman Taha pada 17 Disember lepas.

Allahyarham yang mewakili Barisan Nasional (BN) memenangi kerusi itu pada pilihan raya umum 2008 dengan majoriti 2,491 undi mengatasi calon PAS, Mohd Saim Siran.

Othman berkata SPR juga telah mula menjual borang pencalonan untuk pilihan raya kecil itu namun belum ada yang membelinya.

"Kami ada menerima beberapa pertanyaan mengenainya," kata beliau.

SPR katanya mensasarkan 80 peratus daripada 14,753 pengundi akan menunaikan tangungjawab mereka pada pilihan raya kecil ini berbanding 73.5 peratus pada pilihan raya umum lepas.- Bernama

Nota :

Kenapa SPR Marahkan sangat supaya jangan kempen di DUN tenang Sekarang..??
Ini mungkin jawapannya...
Puluhan tahun di bawah UMNO/BN....
Sungguh sedih dan daif sekali....


Ini adalah Jakan di Kampung Sawah Baru Labis, Johor....

Kite Tengok Penyu Telooorrr....!!


Setiausaha Agong Umno mengumumkan rombakan jawatan Pengerusi Perhubungan Umno Negeri bagi tiga Negeri; Terengganu, Pulau Pinang dan Kedah. Sekadar catatan, selain Terengganu, Pulau Pinang dan Kedah, dua lagi negeri iaitu Selangor dan Wilayah Persekutuan juga bukan dipengerusikan oleh anak tempatan negeri. Menariknya kerana sebelum ini Pengerusi Perhubungan Umno negeri-negeri yang dirombak tersebut disandang oleh 3 orang Naib Presiden, Hishamuddin, Zahid Hamidi dan Shafie Afdhal sementara Selangor dan Wilayah Persekutuan dipengerusikan sendiri oleh Presiden dan timbalan Presiden Umno.

Apakah misi ketiga-tiga Naib Presiden ini untuk memulihkan masalah yang melanda Umno di negeri-negeri tersebut telah berjaya (mission accomplished) lalu melayakkan ianya dikembalikan semula kepada anak negeri untuk memimpin atau hakikat sebaliknya, mereka gagal sehingga Najib terpaksa akur kepada desakan supaya mereka bertiga digantikan.

Saya berpendapat faktor kegagalan mereka lebih menjadi penyebab utama kepada perubahan ini. Persoalan yang mungkin timbul, apakah Najib sendiri dan Muhyiddin berjaya dalam misi mereka untuk memulihkan Umno Selangor dan Wilayah Persekutuan sehingga mereka masih kekal sebagai Pengerusi Perhubungan bagi dua negeri berkenaan. Kenapa Jawatan Pengerusi Perhubungan bagi Selangor dan Wilayah Persekutuan tidak turut dikembalikan kepada anak negeri sama seperti Terengganu, Kedah dan Pulau Pinang. Mustahil tidak ada di kalangan pemimpin negeri yang bermimpi dan bercita-cita cuma mereka belum berani untuk mengistiharkan secara terbuka sebagaimana beraninya Mukhriz.

Berbanding dengan Umno Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Wilayah Persekutuan yang dilihat lemah dan bermasalah setelah negeri mereka dikuasai Pakatan Rakyat dalam Pilihan Raya Umum ke 12 lalu, senario di Terengganu agak unik dengan negeri kekal dikuasai Umno/BN tetapi krisis perebutan jawatan Menteri Besar membawa perpecahan parah dalam Umno negeri. Ahmad Said yang disokong oleh minoriti ADUN Umno negeri tetapi dengan sokongan dan dokongan istana membolehkan beliau menduduki kerusi Menteri Besar mengatasi kemahuan Pak Lah yang masih inginkan Idris Jusoh menerajui negeri.

Episod panjang perbalahan kekal berterusan sekalipun kerajaan negeri berjaya juga akhirnya dibentuk sehingga sengketa yang tidak mampu lagi dirungkai mengundang campur tangan Umno Pusat dengan perlantikan Panglima Keris Panca Delima sebagai Pengerusi Perhubungan Umno Terengganu. Perlantikan ini dilihat sebagai kompromi jalan tengah walaupun ianya terlalu jauh untuk menuju titik penyelesaian. Apatah lagi bila pihak yang bertelingkah sebenarnya bukan mengambil kira agenda rakyat tetapi lebih memikirkan kepentingan puak, bukan untuk mencari damai tetapi untuk membuktikan siapa lebih handal dan jaguh dalam permainan ini.

Berulang-alik lah Hishamuddin ke Terengganu kononnya untuk menyusun semula barisan. Kadang-kadang Muhyiddin pun campur tangan sekali walaupun kerap program mereka diboikot begitu sahaja. Setiap kali berkunjung ke negeri angkatnya, Hishamuddin mencanangkan segala masalah telah berlalu dan Umno sedang diperkuatkan semula. Tetapi realiti yang dilihat berlaku amat berbeza.

Senario 10 budak hitam yang bisu di Sidang DUN masih berterusan, kemudiannya berkurangan kepada 4 budak hitam sahaja. Mungkin 6 budak hitam lagi yang mula bersuara melihat mereka perlu bersuara walaupun bercakap dengan nada menghentam kerajaan sendiri, lebih teruk dari pembangkang. Kehadiran Muhyiddin merasmikan Persidangan Agong Umno Bahagian Setiu tahun ini diboikot dengan ketidak hadiran kesemua empat ADUN dari Parlimen Setiu. Isu agihan kontrak dan projek yang mementingkan kroni dan puak menjadikan kudis lebih bernanah. Idris Jusoh tentu sama sekali tidak akan mengalah. Puak-puak sekelilingnya yang sanggup membujur lalu melintang patah mempertahankannya walaupun sehingga Baginda Sultan yang bersemayan digelar ‘natang’. Majlis perdamaian demi perdamaian diatur tetapi lebih kepada simbolik dan retorik. Kita berdamai di dalam majlis, di luar nanti cerita lain. Kamu puak kamu, aku puak aku!

Dengan kedudukan Ahmad Said sebelum 1 Januari 2011 hanya sebagai Timbalan Pengerusi Perhubungan Negeri tentu ianya akan mencetus dilema bagi seorang Menteri Besar yang tidak menerajui kepimpinan parti di negeri sendiri dalam rangka menghadapi PRU 13 nanti. Tentu sekali percaturan susun atur calon-calon tidak berada di tanganya apatah lagi dengan kedudukan Idris Jusoh sebagai Pengarah Pilihanraya Umno Malaysia. Hubungan rapat Idris dengan orang yang berkuasa di Putrajaya boleh menggugat peluang orang-orang Ahmad Said. Apatah lagi kepimpinan Ahmad Said dilihat tidak begitu dihirau dan dihormati oleh kerajaan pusat. Timbul juga cakap-cakap politik, apakah penggal ini, penggal pertama dan terakhir Ahmad Said menduduki kerusi Menteri Besar?

Mungkin atas senario ini beberapa orang ADUN Umno dilihat berani menjadi pembangkang kepada kerajaan sendiri tanpa mereka bimbang dengan peluang mereka untuk dicalonkan semula nanti. Pernah terdengar mereka berkata, “Apa kita nak takut dengan Mad Said, dia bukan Pengerusi Perhubungan. Kita lok (biar) dia duduk situ penggal ni saja, lepas ini kita bubuh (letak) dia dalam Zoo Kijal.” Begitulah optimisnya mereka tentang singkatnya hayat politik Ahmad Said. Itu pun belum diambil kira peluang Umno/BN untuk kembali memerintah Terengganu selepas PRU 13 nanti.

Ketika perwakilan Umno Kedah mendesak di dalam Persidangan Agong Umno supaya dikembalikan jawatan Pengerusi Perhubungan Umno Negeri kepada pemimpin dari negeri jelapang padi tersebut, perwakilan Terengganu nyata membisu. Apakah betul bagai dikata, perwakilan Terengganu sendiri tidak menghendaki Ahmad Said dikembalikan jawatan tersebut? Kalau bukan Menteri Besar, maka siapa lagi yang layak dilantik ke jawatan ini. Idris Jusoh, Nasir Ibrahim Fikri, Ahmad Razif Abdul Rahman atau siapa lagi...?

Mampukah pengumuman Tengku Adnan Mansor semalam (Isnin 27 Disember 2010) memberikan nafas baru kepada hayat politik Ahmad Said? Mungkinkah ini khabar duka untuk Idris Jusoh dan penyokong setianya? Episodnya masih terlalu panjang...

Ada Udang Di Sebalik Batu....!!


KHUSRIN : PUSAT CUBA GULING SELANGOR - HD

Tindakan kerajaan pusat melantik Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor yang baru dilihat seperti cubaan untuk mengguling kerajaan negeri Selangor, di samping memperlihatkan sikap sebenar kerajaan persekutuan yang tidak demokratik serta tidak menghormati semangat federalisme.

Biarpun perlantikan itu dilihat belum muktamad dan Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim akan mohon mengadap Sultan Selangor untuk membincangkan perkara itu, pandangan kerajaan negeri wajar diteliti terlebih dahulu demi melahirkan sebuah kerajaan yang stabil.

Nota:

Bersedia ini adalah rancangan jahat atas nasihat zionis apco....
Inilah cara nethanyahu meggulingkan yasser arafat taktik kelihatan sama.

Ini cara zionist pecah perintah...
Nampaknya zionis apco ini semakin berjaya dalam memasang jarumnya
Ini kerana Bini Rosmah terperangkap dalam kes bunuh altantuya maka terpaksa tunduk kepada amerika/apco/singapura

Yang hairannya mana perginya pejuang islam....
Mana peginya pejuang melayu...
Mana perginya NGO melayu...
Semua telah hilang nilai salah benar....
Semua telah hilang teloorr...
Kah...Kah...Kah....!!

Dec 28, 2010

Slogan PAS FOR ALL Bukan Retorik....!!


Nota :

PAS telah membuktikan bahawa slogan PAS For All bukanlah retorik sahaja...
Tengok gambar kat atas tu....
Timbalan YDP PAS Kemaman telah membahagikan bubur asyura kepada semua pengunjung Pusat Membeli belah Mesra Mall di Kemasik....
Tidak ketinggalan juga Santa Claus turut di berikan bubur asyura tersebut...
kah...Kah...Kah....manalah tahu kut-kut tuhan buka pintu hati santa claus tersebut untuk menerima islam...InsyaAllah....!!!

Kalau Kerja Fitnah....Rakyat Dah Tahu Angkara Siapa...!!

Inipun salah satu kes fitnah...mengada-adakan cerita yang memang tak ada....!!

Nik Aziz Mahu Pihak Dakwa Beliau Meninggal Dunia Minta Maaf -MI

KOTA BARU, 28 Dis – Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mahu mereka yang menyebarkan berita memfitnah kononnya beliau meninggal dunia agar memohon maaf dengannya. “Saya tidak akan ampun dan akan menanggung dosa di akhirat kelak selagi dia tidak minta maaf dengan saya,” kata beliau (gambar) yang juga Mursyidul Am PAS dipetik Bernama.

Beliau ditemui selepas mesyuarat mengenai bekalan air di kediaman rasminya di JKR 10 di sini, hari ini. Berita kononnya beliau meninggal dunia disebarkan menerusi blog dan mesej Twitter lewat petang. Malah SMS mengenai fitnah itu turut disebarkan semalam.

Beliau menghadiri majlis rasmi pagi semalam sebelum menjalani rawatan rutin sebelah petang.

Sebelum ini, berita mengenai kesihatan Nik Abdul Aziz, 79, heboh diperkatakan malah dikatakan telah meninggal dunia malam tadi. Menteri besar itu minggu lalu menerima rawatan di Wad Eksekutif Hospital Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian kerana sakit pinggang.

Ketika ditanya sama ada beliau masih mampu mentadbir Kelantan, Nik Aziz berkata beliau masih mampu berbuat demikian kerana tugas mentadbir negeri bukan dengan tenaga zahir tetapi dengan otak dan mengaku otaknya masih berfungsi dengan baik.

Beliau juga menyifatkan spekulasi mengenai kesihatan seseorang pemimpin terutama pemimpin politik adalah perkara biasa.

Nota :

Kepada kaki penfitnah..cepat-cepatlah mintak maaf...
Dosa sesama manusia...hanya manusia yang mampu memaafkannya...
Kalau di doakan supaya pecah perut...nanti marh pulak...
Tapi kalau perkara tak betul di perbesarkan juga...
Maka bukan setakat doa supaya pecah perut....
Tapi wajar mendoakan agar pergi jahanamlah kau....
Maka tampil dan mohonlah kemaafan segera....
Bukan kena bayar pun...ngaku je lah...

Kalau Nak Jadi Jahat.... Tak payahlah Jadi Muallaf...!!

APA masalahnya dengan `Ustaz' Muallaf Ridhuan Tee ni aku tak tau lah. Aku terbaca rencana beliau di dalam Mingguan Malaysia semalam, aku tak sangka Ridhuan Tee ini lebih Umno dari Umno. Samada beliau sudah `masuk Melayu' atau `masuk Islam' aku sudah jadi kompius.

Di dalam rencananya beliau ada menyentuh tentang hubungan antara PAS, PKR dan DAP. Beliau menyerang PAS kerana PAS berkawan dengan PKR dan DAP. Disentuh juga oleh beliau tentang DS Wan Azizah memegang dan menjulang tangan Lim Kit Siang sewaktu Konvensyen PR baru-baru ini. Butakah mata Ridhuan Tee melihat bagaimana ketika itu tangan DS Wan Azizah memakai sarung putih? Ini bermakna tiada sentuhan kulit di antara DS Wan Azizah dengan Lim KIt Siang.

Wah ! Peka sungguh Ridhuan Tee tentang hal sentuhan kulit lelaki dan perempuan. Tidak tahukah selama ini bahawa Ustazah Umno Mashitah juga selalu bersalam dengan lelaki yang bukan muhrimnya tanpa berlapik? Bahkan. Ustazah Umno ini menyebut tidak mengapa bersalam dengan lelaki yang berumur dan juga dengan ketiadaan nafsu. Apa komen Rihuan Tee? Apa pula komen Ridhuan Tee tentang `fatwa' boleh melacur kerana dharurat seperti yang pernah disebut oleh ustazah ini?


Nota :


Bagaimana pula komen Rihuan Tee tentang gambar di atas..?
Siapa wanita itu...?
Adakah lelaki itu suaminya...?

Bagaimana pula tentang Rosmah yang terlibat dengan penganjuran Festival Busana Islam yang menggayakan fesyen menghina Islam itu...?
Di mana Ridhuan Tee..? Butakah mata Ridhuan Tee...??

Alahai Rihuan Tee...cukup-cukuplah tu..!!
Kalau nak cari makan pun...
Takkan tak kenyang-kenyang lagi...
Jadilah seorang muallaf yang baik...
Kah...Kah...Kah...!!

Ke Jelobak..Ke Jolobu...Tuai Padi Tiga Tangkai....!!


KES PERKOSA BERMULA BILA ADIK MANGSA BUAT ADUAN - HD

KUALA LUMPUR, 28 Dis: Kisah seorang pembantu rumah Indonesia dirogol oleh majikannya yang merupakan seorang menteri bermula apabila sebuah badan kebajikan dan hak asasi manusia, Migrant Care, menerima sepucuk surat aduan daripada adik mangsa.

Surat tanpa tarikh yang ditaip dengan mesin taip biasa itu mendakwa kakaknya yang bernama Robengah telah diperkosa oleh seorang menteri kerajaan Malaysia beberapa kali.

"Kakak saya telah diperkosa oleh majikannya Pak Menteri beberapa kali. Hingga satu hari tanggal 19/02/07, kuasa Allah perbuatan kejinya itu telah terlihat oleh Datin isterinya yang sangat baik melayan semua pembantu rumah. Datin telah hantar kakak saya pulang ke Indonesia keesokannya, tanggal 20/02/07," cerita adik mangsa kepada badan yang menjaga kebajikan pekerja Indonesia yang bekerja di luar negeri itu.
Melalui surat inilah, Migrant Care telah menyiasat laporan ini dengan menghantar tiga sukarelawannya ke rumah Robengah yang terletak di Banjarnegara, Jawa Tengah, Indonesia.

Migrant Care adalah Perhimpunan Indonesia untuk Buruh Migran Berdaulat (Member of Migrant Forum in Asia and International NGO Platform on Migrant Workers' Convention) yang beralamat di Jl. Pulo Asem I C No 15 RT 015 RW 001 Jati, Jakarta Timur 13220 Indonesia.

Banyak kes yang berjaya diselesaikan oleh mereka dalam menjaga kebajikan pekerja Indonesia di Malaysia. NGO ini juga membantu rakyat Malaysia yang ingin mencari saudara mara mereka di Indonesia sebagaimana yang berlaku kepada keluarga Azreen Che Ishak, gadis dari kampung Sawah, Rantau, Negeri Sembilan yang dibawa ke Lombok, Indonesia.

Perjalanan ke Banjarnegara pada 24 Julai 2007 merupakan satu perjalanan yang panjang bagi para sukarelawan ini. Ia bermula sehari sebelum itu lagi apabila mereka bertolak dari Jakarta ke Jawa Tengah pada 23 Julai. Namun, demi tugas, mereka ke sana untuk mengesahkan laporan yang mereka terima itu.

Nota :

Sepang Kederang telah menemui seorang bomoh...
Untuk mengenal pasti dan mencari nama sang menteri
yang dikatakan merogol amahnya

Bomoh tersebut dua kali sedar dan dua kali pengsan....
Apabila belaiu menilik mangkok yang penuh berisi air....

Bomoh tu kata..kadang nampak...kadang tak nampak...
Setelah puas menunggu akhirnya bomoh itu memberitahu....
Yang merogol amah itu ialah...Oooo tak nampak pulak...!!
Kah...Kah...Kah...!!

UMNO Dan APCO Kini Bergaduh....!!


SHAHIDAN PERTIKAI MD ISA TERAJUI UMNO PERLIS – BH

Bekas MB dakwa sukar kerjasama, syak ada campur tangan.

Bekas Menteri Besar Perlis, Shahidan Kassim yang dilantik Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO negeri, semalam berpendapat keputusan mengekalkan Md Isa Sabu mengetuai UMNO negeri itu mempunyai kaitan dengan campur tangan pihak tertentu.

Beliau yang mengisi jawatan menggantikan Ketua UMNO Padang Besar, Zahidi Zainul Abidin turut mempersoalkan sejauh mana Indeks Petunjuk Prestasi (KPI) dijadikan penanda aras oleh pucuk kepimpinan UMNO terhadap pencapaian seseorang pemimpin, terutama di negeri itu.

Shahidan juga menyatakan sukar baginya untuk bekerjasama dengan Md Isa yang dianggap sebagai ‘perampas’ jawatannya sebelum ini.

"Pada saya, Pengerusi Perhubungan UMNO Perlis kini tidak menepati KPI berkenaan. Mungkin keputusan mengekalkannya itu dibuat atas dasar campur tangan baik oleh ahli parti atau mereka dari luar atau mungkin juga campur tangan veteran UMNO.

Nota:

Biarkan saja....
Biarkan dua malaon ini terus bergaduh...
Biar mereka bergaduh sampai letih....
Apa yang penting..Kita tunggu dan lihat...
Malaon mana yang lebih kuat...
Kah...Kah...Kah...

Di Lema "TAKUBIN" Kini Menghantui Lelaki Di Malaysia.....!!

Tengok...siapa jadi bini dan sapa pulak jadi laki...Ini semua kerana Takubin...!!

Nota :

TAKUBIN adalah short form kepada Takut Bini...
Apa guna ada kuasa tapi Takubin...
Apa guna ada telur tapi Takubin...
Oleh kerana terlalu Takubin..Ramai lelaki kat malaysia dah jadi macam cicak kubin...
Badan je besar tapi hati kecik...
Dari PM sampailah JKKK....ramai yang Takubin....
Kah...Kah...Kah...!!

Inilah Negaraku Malaysia....!!

Sila Tengok dan lihat..Manalah tahu kut-kut ada muka menteri yang terlibat..!!

PENGAWAL PERIBADI ROGOL ADIK IPAR DIPENJARA 12 TAHUAN 2 SEBAT - MStar

Seorang pengawal peribadi yang menggunakan pistol bagi menakutkan adik ipar sebelum merogolnya menerima pembalasannya apabila dihukum penjara 12 tahun bermula Jumaat, dan dua sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, Jumaat.

Hakim Yong Zarida Sazali menjatuhkan hukuman tersebut terhadap tertuduh yang berusia 34 tahun itu selepas berpuas hati pembelaannya gagal untuk menimbulkan keraguan yang munasabah terhadap pertuduhan.

Yong Zarida juga memerintahkan tertuduh untuk menjelaskan denda RM300 atau berhadapan dengan penjara sebulan penjara, bagi tuduhan memiliki gari.

Tertuduh didakwa merogol mangsa berusia 25 tahun ketika isterinya yang bekerja sebagai kakitangan awam keluar daerah pada antara pukul 5 dan 7.20 pagi, 22 Mei 2005.
Pendakwaan dikendalikan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Dia juga didakwa memiliki gari pada masa dan waktu yang sama. Bagi kesalahan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 89(a) Akta Polis yang boleh dihukum di bawah Seksyen 94 akta sama.

Keterangan pada perbicaraan menyatakan, tertuduh telah merentap seluar sukan yang dipakai mangsa dan menakutkan wanita tersebut dengan sepucuk pistol.

Pada usaha untuk mengurangkan hukuman, peguam Badrul Munir Bukhari memohon supaya mahkamah mempertimbangkan faktor bahawa tertuduh menanggung keluarga, termasuk tiga orang anak.

“Selepas kejadian, tertuduh telah bekerja sebagai secara sambilan di kelab malam dengan pendapatan RM500 sebulan, selain bekerja sebagai ‘call man’ yang menerima komisen mengikut kemalangan yang dihubunginya.

“Tertuduh juga membantu seorang rakan yang berniaga di pasar tani dengan pendapatan sebulan RM200,” katanya dan menambah tertuduh telah insaf dengan kesalahan yang dilakukan.
Timbalan Pendakwa Raya Aimi Syazwani Sarmin bagaimanapun memohon mahkamah menjatuhkan hukuman setimpal kerana perbuatannya telah menyebabkan mangsa mengalami trauma.

“Sebagai abang ipar yang menjadi sebahagian daripada keluarga, tertuduh seharusnya menjadi pelindung dan orang yang dipercayai mangsa, tetapi telah bertindak sepatutnya.

“Kesalahan ini akan menyebabkan masyarakat beranggapan tidak lagi selamat berada di kalangan keluarga sendiri,” tambahnya yang dibantu oleh Timbalan Pendakwa Raya Siti Norbaya Jamil.

Nota:

Yang akan di tangkap adalah....
Semuanya orang biasa....
Semuanya orang kampong....
Semuanya orang miskin.....

Tapi kalau yang merogol atau mengentoto itu
Adalah seorang menteri.....
Anak menteri......
Cucu menteri....
Paling kurang pun kaki gedebe dalam UMNO...
Tup..tup...yang kena rogol...
Yang kena raba...
yang kena entot....
Yang kena sondol....
Yang di dapati bersalah....
Kerana apa..?? Kerana buat tuduhan palsu...
Kah...Kah...Kah...!!

UMNO/BN Kini Sedang Menuju Kehancuran...!!


S'gor, KL kekal bawah Najib, Muhyiddin - MK

Setiausaha agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Mansor hari ini mengumumkan pelantikan tiga pengerusi perhubungan Umno negeri.

Pelantikan itu melibatkan negeri Kedah yang kini diketuai bekas timbalan pengerusi perhubungannya Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah dan juga negeri Terengganu yang kini dipengerusikan menteri besarnya Datuk Seri Ahmad Said.

Ketua bahagian Umno bahagian Nibong Tebal Datuk Zainal Abidin Osman pula kini dilantik mengetuai badan perhubungan Umno Pulau Pinang.

Pelantikan itu akan berkuatkuasa mulai 1 Januari 2011, kata Tengku Adnan dalam satu sidang media di ibu pejabat parti itu di Kuala Lumpur.

Tengku Adnan (kanan) turut mengumumkan empat timbalan pengerusi baru bagi tiga negeri berkenaan dan juga negeri Perlis.

Ia melibatkan Datuk Seri Shahidan Kassim (Perlis), Datuk Mukhriz Mahathir (Kedah), Yahya Khatib Mohamad (Terengganu) dan Senator Datuk Musa Sheikh Fadzir (Pulau Pinang).

Nota :

Elok sangatlah tu....
Bila sesorang hendak menemui ajal...
Macam-maca karenah di akan buat...
Mintak itu...mintak ini....tapi semua tak kena...
Sama halnya dengan berita ini...
Rakyat semua dah tahu tentang perangai masing-masing....
Tapi nak buat macam mana.....
UMNO/BN merasakan ini adalah yang terbaik....
Tapi percayalah...Inilah bunga-bunga kehancuran UMNO/BN....
Kita tungguuuuuuu.....Kah...Kah...Kah....!!

Sila Teka..Siapa Yang Bodoh...??

Yang Ini Bodoh...?? Atau yang Ini memang asalnya Cerdik..??

Tawaran 100 hari Pakatan Rakyat yang terkandung dalam Buku Jingga yang dilancar dan diperhalusi dalam Konvensyen Pakatan Rakyat kali ke 2 di Kepala Batas minggu lepas terus mendapat perhatian dan komen dari pemimpin UMNO dan BN. Untuk sekian kalinya Muhyiddin Yassin membuat ulasan mengenai isu berkenaan dengan mencabar Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim supaya menaikkan gaji sebanyak RM500 kepada kakitangan awam di negeri-negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat.

Muhyiddin beralasan langkah itu wajar demi membuktikan keikhlasan kerajaan negeri di bawah Pakatan Rakyat membela nasib kakitangan awam serta pegawai-pegawainya.

Dia mempersoalkan adakah Anwar sanggup berbuat demikian, dan saya lihat sebagai soalan orang terdesak dan hilang hujah dan fakta. Muhyiddin kelihatan sangat goyah dengan isu ini sehingga mengeluarkan kenyataan untuk memperlekehkan satu tawaran Pakatan Rakyat yang difikirkan oleh muhyiddin tidak masuk akal sedangkan semua kakitangan kerajaan sedang menunggu untuk memberi undi kepada Pakatan Rakyat dalam PRU ke 13.

Suka saya tegaskan kepada semua guru dan kakitangan kerajaan sekiranya anda memberi undi kepada Pakatan Rakyat nescaya kami akan menunaikan sebagaimana yang dijanjikan dan sekiranya kami engkar sila kembalikan kuasa itu kepada BN palam PRU ke 14. Tetapi yang pasti BN tidak menjanjikan sesutu untuk membela nasib kakitangan kerajaan dan itulah satu keterbukaan kami untuk membela nasib anda.

Muhyiddin nampaknya mempertahankan dirinya sendiri dengan dakwaan Anwar yang kesal dengan kenyataannya sebelum ini apabila menyebut bahawa tindakan Pakatan Rakyat memperkenalkan imbuhan khas pendidik sebanyak RM500 seorang setiap bulan akan menyebabkan Malaysia muflis.

Sebenarnya yang menyebabkan kerajaan muflis adalah kesan dari amalam berbelanja boros, rasuah, penyalagunaan kuasa, kronisme, nepotisme dan pelbagai penyelewengan lain selama UMNO dan BN masih berkuasa di Malaysia.

alasan dangkal Muhyiddin dengan janji Pakatan Rakyat memberi imbuhan kepada kakitangan kerajaan sebanyak RM 500 negara menjadi muflis adalah tidak masuk akal.

Selain itu cabaran untuk dilaksanakan di negeri yang di perintah oleh pakatan laksanakan dahulu adalah diluar tajuk perbincangan sebenar kerana janji Pakatan dalam Buku Jingga adalah selepas Pakatan Rakyata mengusai Putera Jaya.

Kekayaan negara terselah dengan banyak pendedahan termasuk apa yang dipersolkan mengenai Hasil minyak yang berjaya dikutip oleh Kerajaan semenjak zaman Tun Hussein Onn adalah dianggarkan RM456 billion. Soalnya sekarang, kemanakah wang tersebut telah dibelanjakan?

Jumlah hasil negara adalah termasuk apa yang dipanggil Kumpulan Wang Disatukan dari pelbagai sumber termasuklah hasil judi . Jumlah sangat besar dan lebih dari mampu untuk membela nasib pekerja sektor awam yang dipertikaikan Muhyiddin.

Nota :

Saya yakin dengan pengalaman Anwar yang pernah menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri dan menteri kewangan, bahawa tawaran yang dibuat oleh Pakatan Rakyat adalah yang termasuk dalam kemampuan kewangan negara.

Nampaknya Muhyiddin nampak makin bodoh dengan kenyataan terbarunya untuk menegakkan benang basahnya berulang kali.

Semuga kenyataan Muhyiddin berulang kali dalam soal yang sama menyakinkan lagi bahawa BN tidak perihatin kepada para guru dan kakitangan awam yang banyak berjasa kearah memacu pembangunan dan kestabilan negara kita selama ini.

FELDA : Keluar Lubang Biawak..Masuk Pulak Lubang Beruk....!!


KUALA LUMPUR, 27 Dis: Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) membantah keras pelantikan Tan Sri Isa Samad sebagai pengerusi Felda yang baru dan mendesak Perdana Menteri menarik semula pelantikan tersebut.
Pengerusinya, Mazlan Aliman yang kecewa dengan pelantikan itu berkata, Isa tidak layak untuk memegang jawatan tersebut kerana latar belakangnya yang pernah terbabit dengan politik wang dalam pemilihan Umno pada 2004.

Saya mewakili Anak membantah keras pelantikan Tan Sri Isa Samad ini. Berdasarkan salah laku yang pernah dilakukan beliau, sudah cukup jelas beliau bukan pemimpin beramanah yang sepatutnya menjadi pilihan (Datuk Seri) Najib (Razak).

"Sehubungan itu saya mendesak Perdana Menteri menarik balik pelantikan itu," kata beliau ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Mazlan yang juga exco lajnah pembangunan tanah dan wilayah PAs Pusat juga menegaskan, sekiranya Najib enggan berbuat demikian pihaknya akan membuat pungutan suara warga Felda yang membantah pelantikan itu.

"Jika kerajaan tidak berbuat demikian saya ingin menyatakan ketegasan kita bahawa Anak akan membuat satu pungutan suara iaitu referendum sejuta tandatangan dan kita akan serah kepada Perdana Menteri supaya menarik balik pelantikan ini.

Tambahnya, Anak juga tidak teragak-agak untuk memohon campur tangan Yang di-Pertuan Agong dalam perkara itu sekiranya bantahan mereka tidak dipedulikan.

"Kalau Perdana Menteri enggan tarik (pelantikan) juga, kita tidak teragak-agak untuk serah memorandum bantahan dan tandatangan ini kepada Yang di-Pertuan Agong.

In keraja ujarnya, masa depan Felda yang merupakan agensi pembangunan tanah milik orang Melayu tidak harus diperjudikan kepada invidu yang terpalit dengan rasuah dan salah guna kuasa.

Sementara itu Mazlan menyifatkan pelantikan itu sebagai tanda Najib tidak mengambil kira perasaan warga Felda yang mengharapkan pemimpin yang lebih baik mengambil alih tanah rancangan itu.

"Saya sangat sedih bila kerajaan bawah pimpinan Najib tak pernah mengambil kira perasaan dua juta warga Felda yang mengharapkan pengganti kepada Tan Sri Dr. Mohd Yusof Noor mestilah orang yang lebih baik.

"Kita harapkan sekurang-kurangnya orang yang mengambil alih felda ini seperti Tan Sri Raja Alias yg menerajui Felda suatu ketika dahulu tetapi nampaknya kita telah turun 360 darjah.

"Dalam keadaan nama baik Felda sedang diperkatakan dengan pelbagai isu sepatutnya kerajaan memilih tokoh yang boleh membersihkan isu-isu tersebut," katanya.

Beliau mempersoal kerajaan yang tidak memilih tokoh-tokoh dari anak Felda sendiri untuk menerajui agensi tersebut sedangkan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad maslan sendiri pernah menyatakan statistik tokoh-tokoh dari anak Felda.

"Kita baru didedahkan dengan statistik terbaru jumlah profesional, ahli akedemik yang lahir daripada anak peneroka. Kenapa kita tidak ambil mereka? Kita ada anak peneroka yang berjaya dalam syarikat GLC, menjadi ahli akedemik, pengarah jabatan, adakah mereka ini tidak layak untuk memimpin Felda sehingga mengambil tokoh yang dianggap sudah expired?

"Tokoh kitar semula seperti Isa ini tidak wajar sama sekali diambil semula dalam mana-mana syarikat kerajaan. Saya yakin kalau kita buat tinjauan tidak ada warga Felda yang akan menerima beliau melainkan mereka yang selama ini menjadi pak angguk dan pak turut kepada kerajaan," tegasnya.

Isa yang juga Adun Bagan Pinang hari ini menggantikan Tan Sri Dr Mohd Yusof Noor yang dilantik sebagai Penasihat kepada Menteri yang bertanggungjawab ke atas Felda.

Isa meletakkan jawatan sebagai Menteri Wilayah dan digantung keahlian Umno selama 6 tahun kerana terlibat dengan politik wang dalam pemilihan Umno 2004.

Nota :

Inilah dia wajah UMNO....
Sanggup UMNO/BN melantik perasuah untuk menerajui Felda...
Nampaknya inilah petanda yang sebenar Peneroka Felda perlu swing kepada PR...
Sewaktu di pegang oleh YUsof Noor...Seorang yang ada latar belakang agamapun...Felda terumabng-ambing jadinya...
Sehinggakan keluar berita mengatakan Felda Bankrap....

Inikan pulak seorang manusia yang telah di sahkan oleh UMNO sebagai Perasuah....
Telah di jilat semula oleh UMNO dan di beri peranan yang lebih besar....
Untuk menerajui FELDA yang memang terkenal sebagi lubuk duit....
Hancur leburlah FELDA nanti....
Wahai peneroka FELDA...Sedarlah...Insaflah....
Jangan sampai nasi menjadi bubur...Cukuplah kita tertipu selama ini...
Jangan sampai FELDA terus lebur dan berkubur....

Ayuh bangkitlah kita semua untuk menentang kezaliman ini....
Apa akan jadi bila perompak...di beri tugas sebagai pengawal bank...
Apa akan jadi bila pencuri tayar..di beri kerja di kedai tayar....
Tetapi inilah hakikat yang UMNO sedang lakukan sekarang...
Kata orang penang..Pi Mai..Pi Mai...Tang Tu....
Seramai-ramai tokoh yang ada...tak kanlah nampak si pendek ini saja...
Ini membuktikan bahawa ada agenda tertentu UMNO di sebalik perlantikan ini...
Kita tunggu dan lihat....Bila Felda akan lebur & berkubur....!!

Dec 27, 2010

Susah Nak Beza Antara Hindu Dan Mamak...!!

RESTORAN MAMAK DI SELANGOR TERUS PAMER LOGO SATU MALAYSIA - UM

Kira-kira 1,300 restoran mamak di Selangor akan terus mempamerkan lambang gagasan satu Malaysia di premis masing-masing walaupun dilarang oleh kerajaan negeri itu.

Timbalan Presiden Kongres India Muslim (Kimma), Mohammed Mosin Abdul Razak menegaskan, pengharaman lambang satu Malaysia di Selangor adalah bermotif politik sama sekali kerana konsep yang diperkenalkan oleh Najib Razak itu bertujuan meningkatkan lagi perpaduan di kalangan rakyat berbilang kaum.

Nota:

Kalau jumpa mamak kimma...
Lepas tu jumpa pulak hindu gobala....
Kalau nak selamat...ketuk dua dua sekali...
Kah...Kah...Kah....!!!

Menteri Entot Amah Indon..?? Siapa Menteri Tu.....??



PRESS RELEASE- MIGRANT CARE : MAID RAPED BY MALAYSIAN SENIOR MINISTER

We are extremely concern about the alarming increases in number of such rape and physical abuses incidents happened in Malaysia. Two years ago, we failed to advocate for an Indonesian maid who was raped by a Minister from Kedah.

We wish to express our gratitude towards the concern of the Civil Society and bloggers community in Malaysia with regards to the recent Maid Raped by Malaysian senior minister.

This case involved Malaysian Politician from the ruling party whose Indonesian Maid name Robengah is currently under Migrant Care investigation.

The nature of the case is highly sensitive and involve the national interests of both countries, we hope all the concern parties will be very patient with us because Migrant Care is as concern as the other stakeholders of this loving nation of Malaysia.

As an NGO Migrant Care shall have no political interests to tarnish the image of the politician and political party involved, nor denying the rightful justice of the raped victim.

We cordially request the interested parties please do not create any untruthful speculations before the results of final investigation of which we will officially submit to the relevant authority for their further actions.

Failure of such, then we shall seek justice through international communities.

RELA, in their national missions, has already caused significant hatred feeling among the people in the Republic of Indonesia against Malaysia despite of very cordial diplomatic relationship at the top government to government level. The role of RELA as Indonesian undocumented migrant bounty hunter has become significant security threat to the regional security in the years to come.

It is timely that Malaysia – Indonesia think tank groups seriously study the migrant workers that impacted the social, political, economy and regional security.

We believe justice will be done in accordance to the law of Malaysia through the proper channel and positive constructive engagement with the authorities involved.

Jakarta, 01 Agustus 2007

Wahyu Susilo
Policy Analyst

Anis Hidayah
Executive Director

Alex Ong
Country Director

Hormat-Menghormatilah Kamu Sesama Manusia...!!!

walaupun ia seorang amah...namu ia tetap seorang manusia..maka hormatilah mereka...Janggan nak mengentot je...!!

HORMATI PERASAAN, HAK , KHENDAK ANTARA KAUM :RAIS - UM

Budaya menghormati perasaan, hak dan kehendak kaum lain perlu menjadi intipati kelangsungan untuk terus mewujudkan perpaduan dan kesepakatan bangsa Malaysia.
Rais Yatim berkata, setiap perbezaan itu, tidak seharusnya terjerumus ke kancah permusuhan.

"Jika rakyat tidak mahu bersatu padu, mereka dikira tidak menghormati perpaduan negara dan sambutan hari ini melihat kebanjiran rakyat berbilang kaum membuktikan hubungan rapat di antara mereka.
------------------------------------------------------
woit… INI PANDANGAN BETUL… INI AMAT BIJAK….

woit… HORMATI PERASAAN…. BETUL…

Kah...Kah...BAGAIMANA DENGAN PERASAAN SEORANG AMAH….

Kah...Kah...WALAUPUN IA SEORANG AMAH..IA TETAP ADA PERASAAN DAN PERLU DI HORMATI.....

Kah...Kah....AIMAN TAK KISAH....JANGAN PULAK KERANA KAU SEORANG TUAN....KAU BOLEH BUAT APA SAJA...PERASAAN ORANG BAWAHAN JUGA PERLU DI HORMATI...!!!

Kalau Nak Bodoh..Bodolah Sorang-Sorang...Jangan Menyusahkan Orang...!!

Ini pun rekod juga...Taik Paling Besar dalam dunia...sampai saat ni pun rekod ni masih belum di pecahkan lagi...!!

PENDAKI SOLO PERLU RM250,000 CATAT REKOD DUNIA DAKI MENARI KL - UM

Pendaki solo negara, Mohd. Noor Mat Amin memerlukan perbelanjaan sebanyak RM250,000 untuk cabaran terbaru beliau yang bakal mencatatkan rekod dunia iaitu pendakian solo tangga di Menara Kuala Lumpur tahun depan.

Beliau berkata, berikutan kesukaran untuk mendapatkan penajaan bagi membiayai program itu, cabaran yang sepatutnya diadakan pada 9 dan 10 Oktober lepas, terpaksa ditunda kepada 2 Februari hingga 3 Februari 2011.

"Program ini terpaksa ditunda sekali lagi kepada 16 hingga 17 April 2011 kerana sehingga kini masih tiada pihak yang mahu menaja, walaupun kecewa saya akur dan tetap meneruskan latihan," katanya.

Mohd. Noor, 43, yang juga jurugambar Utusan Malaysia sebelum ini pernah memecahkan rekod negara dan diiktiraf oleh Malaysia Book of Records bagi cabaran mendaki sebanyak 50 kali Gunung Kinabalu secara solo selama 60 hari pada 10 Julai hingga 10 September 2007.

Nota:

inilah hasiilnya apabila
melayu menjadi bonsai
akal fikiran tersimpai
selalu buat kerja bodoh
apa gunanya turun naik turun naik

nak naik tangga ini kena belanja pulak
kalau digunakan wang sebanyak itu
membuat kerja amal alangkah baiknya

kerja bodoh nak buat rekod?

kenapa tak buat rekod ramai ramai menonggeng
dan kentut beramai -ramai di dataran putrajaya
atau berkumpul ramai ramai sambil mengetok
kepala masing masing dengan lesong batu
jamin tidak sesiapa dapat
pecahkan rekod orang malaysia ini
ianya akan menjadi rekod dunia hingga hari kiamat
ini kerana orang puteh, orang afrika dan orang latin amerika
tak ada lesung batu dan mereka malu nak kentut secara terbuka

banyangkan betapa hebatnya kita
rekod sampai hari kiamat...
Kah...Kah...Kah...

Dec 26, 2010

Biar Kita Belit Hindu Dulu..Sebelum Hindu Belit Kita...!!

Hindu memang tahu bahawa sangat sakit bila di belit...!!

MP GOBI: KECAM ANWAR , AZMIN TIDAK BERMAKNA SAYA AKAN KELUAR PKR – MI

Ahli Parlimen Padang Serai N Gobalakrishnan “berjanji” tidak akan keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR) meskipun dilihat mengkritik keras ketuanya Anwar Ibrahim dan timbalan presiden Azmin Ali menerusi ‘Twitter’ sejak dua tiga hari lalu.

Mesej mengecam kepimpinan kedua-dua Anwar dan Azmin memuncak sejak petang semalam.
Gobalakrishnan meningkatkan kecaman dan kritikan serta menjawab ulasan pelbagai pihak sejak awal pagi ini.

Ia membawa kepada andaian sesetengah pihak bahawa Gobalakrishnan juga akan keluar PKR mengikut beberapa bekas wakil rakyat parti itu.

Ini bukan kali pertama andaian sedemikian dibuat membabitkan pemimpin itu.
“Mengapa mesti saya keluar parti, ini parti reformasi, kita mesti melakukan reformasi. Saya berada sejak awal penubuhan parti.

Nota :

PKR wajib mengambil langkah yang tepat
YB gobala bukan contoh seorang yb yang patut
berada di parlimen.

Orang ramai tak minat dengan YB jenis ini

Gobala sedang dan akan terus dipilihara oleh UMNO/BN
Gobala masa ini sedang disusun oleh UMNO/BN
untuk jadi alat kacau dan macau

Gigi gobala sedang di asah oleh UMNO/BN...
Untuk buat canuter attack pada PKR....
PKR wajib menendang gobala keluar dari parti...
PKR kena belit Goballa dulu...
jangan sampai Goballa belit PKR...

Politik baru tidak memerlukan YB seperti Gobala
Negara tidak memerlukan YB seperti bung mokhtar
Rakyat malaysia tak memerlukan manusia seperti ibrahim ali..
Rakyat pun meluat dengan perangai YB macam Zul Nordin...
Parlimen malaysia tidak memerlukan salakan nazri aziz
Semua ini menghabiskan beras negara saja...tak ada maknanya...

Maka...buanglah sekarang sebelum terlambat...
Tendanglah sekarang tak payah tunggu sampai esok...
Kah...Kah...Kah...!!

Kenapa Tegur Artis....?? Bini Sendiri Macam Mana...??

Bini Siapa ni...?? Kalau lah bini menteri seksi macam ni...Tak mungkin ada menteri yang sanggup mengentot amahnya sendiri...Melainkan selera menteri tu agak luar biasa...atau mungkin jenis menteri yang TAKUBIN...kah...Kah...Kah...!!

RAIS TEGUR ARTIS BERPAKAIAN SEKSI - UM

Kumpulan Media Prima Berhad perlu membuat penilaian semula berhubung etika berpakaian dalam majlis anugerah anjurannya berikutan kekecewaan beberapa pihak mengenai artis wanita berpakaian tidak sopan dan seksi pada Majlis Anugerah Skrin TV3 2010, semalam.

Rais Yatim berkata, ini kerana anugerah tersebut bertujuan memberi penghargaan kepada filem, drama dan pelakon terbaik.

"Saya sebagai Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan malam tadi hanya beri fokus kepada mutu filem dan drama dipertandingkan. Saya tidak tumpukan kepada pakaian setiap artis yang hadir.

"Tetapi sekiranya ada keadaan menjolok mata dan tidak menyerikan majlis, Media Prima melalui anak syarikatnya, TV3 perlu nilai semula supaya ia tidak berulang pada anugerah akan datang," katanya.

Nota :

Kah...Kah...Kah.....!!
Sejak bila malaon ni bertaubat..??
Akhir-akhir ni Rais nampak alim betul...

Kuman seberang jalan kau nampak...gajah depan mata tak nampak...
Atau memang sama spesis bini rosmah...jenis TAKUBIN....!!
Lelaki TAKUBIN memang tak ada telooorrr....
Bila bercakap berdegar-degar...tak sedar taik penuh atas kepala...
Jang...Jang...Apa kono eh jang....
Tak guno kau jadi jantan....kalau kau TAKUBIN...!!
Kah...Kah...Kah...!!

* TAKUBIN : Takut Bini...Kah...Kah...Kah...!!

Sedarlah Wahai Peberoka FELDA..Jangan Jadi Bodoh....!!

Ahmad Maslan hina peneroka!- SO

Felda bukan tak mau bayar wang tanam semula kepada peneroka; tapi tak mau wang itu disalahguna. Peneroka beli motor, repair rumah. Nanti kebun jadi hutan.

Saya tengok sendiri kebun peneroka penuh babi hutan, penuh ular sawa, banyak tikus. ada kumbang merosakkan kebun sekitar.' antara kata-kata Datuk Ahmad Maslan,; sebab kenapa Felda enggan membayar wang tanam semula RM17,000 kepada peneroka yang mengusahakan kebun mereka secara persendirian.

Sidang media di Parlimen bertarikh 11 Oktober, saya telah membuat kenyataan agar beliau menarik balik dakwaan tersebut yang menghina peneroka. Beliau tiada respon. Saya telah menghantar sms kepadanya mengulangi desakan tersebut. Responnya ada tapi dia enggan berbuat demikian.

Laporan polis dibuat terhadap Ahmad Maslan dilakukan pada 14 Oktober di IPD Seremban atas penghinaan yang tidak seharusnya diungkapkan oleh seorang menteri yang bertanggungjawab terhadap Felda.

Hampir 50 orang peneroka mengiringi wakil mereka membuat laporan polis. Turut hadir Hj Zulkefly Mohamed, Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, YB Taufeq Abd Ghani dan pimpinan Pakatan Rakyat Negeri Sembilan.

Wang Tanam Semula di carum selama 20 tahun oleh peneroka dengan kadar RM40 sebulan. Penafian wang ini telah dibawa 10 orang peneroka Sg Koyan 2 dan 3 di Mahkamah Tinggi Kuantan. Hakim Dato' Marianna Yahya telah mengisytiharkan kemenangan atas tuntutan peneroka. Ahmad Maslan tidak wajar berdolak dalik lagi.

Nota :

Duit kita...kita punya pasal la....
UMNO tak payah nak sibuk....
Wa punya duit...Wa punya suka mau belanja apa maaa....!!
Apasal lu sibuk sangat ...mau tanya wa belanja apa...

Betolong-Tolong Kamu Dalam Perkara Kebaikkan...!!


Farid Media Prima ke JPM, kukuh pasukan Najib menjelang PRU-13-TKO

KUALA LUMPUR, 25 Dis — Datuk Seri Ahmad Farid Ridzuan, ketua stesen televisyen Media Prima Berhad milik Umno, dipinjamkan ke Jabatan Perdana Menteri berkuat kuasa 1 Januari ini di sebalik spekulasi pilihan raya umum ke-13 diadakan awal tahun depan. The Malaysian Insider difahamkan Farid akan membawa bersama lima eksekutif televisyen

Pinjaman sepenuh masa ini bersifat sementara dan sebaik sahaja selesai tugasan (di Jabatan Perdana Menteri), beliau dijangka akan kembali untuk meneruskan peranan lamanya,” kata Pengarah Urusan Kumpulan Media Prima Datuk Amrin Awaluddin dalam satu kenyataan semalam.
Amrin berkata, Ahmad Izham Omar, pengarah eksekutif 8TV, ketua pegawai eksekutif Alt Media dan ketua Media Prima Radio Networks (MPRN) akan menggantikan Farid berkuat kuasa 1 Januari.

“Beliau juga akan menjalankan peranan sebagai ketua pegawai eksekutif Primeworks Studios Sdn Bhd, melapor terus kepada pengarah urusan kumpulan,” kata Amrin.

Katanya, Izham akan melepaskan jawatannya sebagai ketua MPRN dan pengarah eksekutif 8TV.

Dalam memo edaran dalaman, Media Prima menamakan lima eksekutif yang akan mengikut Farid iaitu Noor Amy Ismail, Noor Syazwani Abdul Rahman, Nurul Asyikin Ab Aziz, Nasir Taff dan Eddy Sulaiman.

“Farid merupakan seorang eksekutif media dan pengiklanan yang berpengalaman dan boleh diyakini dalam kerja-kerja berkaitan dengan konsep 1 Malaysia,” kata seorang editor Media Prima kepada The Malaysian Insider.

Konsep 1 Malaysia menjadi sasaran serangan Pakatan Rakyat yang mendakwa Najib menggunakan firma perunding perhubungan awam APCO Worldwide, yang dikatakan terlibat dalam kerja-kerja kempen One Israel diperkenalkan bekas perdana menterinya Ehud Barak.

Najib menafikan dakwaan itu dengan mengatakan beliau telah memikirkan perkara itu sebelum menjadi perdana menteri April 2009 termasuk menggunakannya sebagai nama blognya.

Selasa lalu, Najib menzahirkan rasa terkilan dengan dakwaan bahawa konsep 1 Malaysia diciplak dari negara lain dan menyifatkan dakwaan itu sebagai “pendustaan besar.”

Minggu lalu, Parlimen menggantung Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung isu itu. Turut digantung tiga wakil rakyat Pakatan Rakyat.

Farid merupakan profesional media kedua menyertai pentadbiran Najib sejak tiga bulan lalu.

Bekas koresponden Reuters Malaysia Abdul Jalil Abdul Hamid dipinjamkan dari Suruhanjaya Sekuriti untuk menyertai pasukan komunikasi nasional perdana menteri.

Semalam, Merdeka Center mengumumkan kajiannya bahawa tahap kepuasan hati rakyat terhadap prestasi Najib kekal positif dengan kaum India mencatat peratusan tertinggi, diikuti Melayu dan Cina.

Tinjauan yang dijalankan mulai 30 November hingga 11 Disember lepas menunjukkan tahap kepuasan hati di kalangan kaum India ialah 85 peratus, Melayu (74 peratus) dan Cina (54 peratus).

Bagaimanapun, tahap kepuasan hati terhadap Najib merosot sedikit kepada 69 peratus berbanding 72 yang dicatat Mei lepas, dengan 22 peratus “sangat berpuas hati” manakala 47 lagi “agak berpuas hati” dengan prestasi beliau.

Kenyataan Merdeka Centre hari ini menyebut ia mungkin disebabkan reaksi rakyat terhadap pengurangan subsidi kerajaan bagi barangan seperti minyak petrol dan gula, yang berlaku ketika tinjauan dijalankan.

Kaji selidik itu juga menunjukkan bahawa terdapat kesedaran sederhana di kalangan rakyat berhubung Pelan Transformasi Ekonomi (ETP) yang diperkenalkan kerajaan September lepas, dengan 16 peratus dilapor memiliki beberapa tahap pengetahuan dan pemahaman mengenai pelan tersebut serta matlamatnya.

Nota :

Nampakanya BN kini sedaya upaya cuba untuk mengembelingkan kekuatan untuk menghadapi PRU 13...
Tak cukup dengan kakitangan yang sedia ada...mereka ambik pulak kakitangan dari sektor swasta....
Semua ini adalah untuk persiapan rapi mereka menghadapi PR dalm PRU 13...
Ingatlah wahai UMNO/BN....
Kamu merancang....Allah pun merancang...
Namun perancangan Allah SWT adalah yang terbaik....
Kepada Dato' Farid...Allah telah menyuruh kita supaya bertolong-tolongan dalam perkara kebaikkan....
Jangan jadi hamba kepada puak munafikin seperti UMNO....
Nescaya kamu akan di sentuh api neraka....