Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير

Dec 13, 2010

Jang..Oooo..Jang...!! Kenapo Kau Tak Berkhotan Jang...??


Tangguh hasrat khatankan anak - Sinar Harian

11 Dis 2010 - SEREMBAN – Kesempitan hidup menyebabkan seorang ibu terpaksa bertangguh dalam urusan mengkhatankan dua anak lelakinya yang sudah cukup umur.

Kehidupan Azliza Sahid, 38, terhimpit selepas berpisah dengan suaminya sejak tiga tahun lalu dan terpaksa menanggung enam orang anak berusia antara 4 sehingga 17 tahun.

Menurutnya, memikirkan kos berkhatan yang mencecah ratusan ringgit memaksanya untuk mendahulukan pendapatan bulanan yang diterima untuk urusan yang lebih penting berbanding membawa anaknya berkhatan.

"Hampir setiap tahun saya berhasrat mahu membawa dua anak lelaki saya yang kini berusia 11 tahun dan 13 tahun untuk berkhatan, namun akibat kekurangan duit hasrat itu terpaksa dibatalkan.

"Cuma, sejak akhir-akhir ini saya mula memikirkan yang anak saya sudah semakin dewasa dan jika ditangguhkan lagi pasti semakin susah. Jadi, saya cuba juga usahakan untuk mereka dikhatankan," katanya ketika ditemui di rumahnya di Taman Permai 2.

Lebih menyedihkan apabila Sinar Harian turut difahamkan bahawa rumah tempat Azliza dan anaknya berteduh sekarang adalah rumah kosong yang tidak diketahui pemiliknya.

Azliza menambah, sudah hampir setahun dia membuat keputusan untuk tinggal di rumah kosong terbabit biarpun tidak dilengkapi dengan kemudahan air dan elektrik.

"Sejak berpisah dengan suami, saya tinggal bersebelahan dengan rumah keluarga saya, namun disebabkan kesemua adik beradik yang lain turut tinggal sekali menyebabkan rumah berkenaan terlalu sesak dan tidak mampu untuk menampung kami anak beranak.

"Saya tidak tahu rumah ini milik siapa tapi sekurang-kurangnya dapatlah kami menumpang buat sementara waktu. Saya bukan tidak mahu menumpang di rumah yang lebih selesa namun, gaji saya tidak mencukupi untuk membayar sewa rumah," katanya.

Menurutnya lagi, anaknya masih bersekolah dan dengan pendapatan bulanan sebanyak RM600 sememangnya tidak mencukupi. "Saya berhasrat untuk berniaga bagi mengubah nasib diri dan keluarga namun hasrat terpaksa dibatalkan akibat tidak mempunyai modal yang mencukupi.

"Saya tidak tahu saluran mana yang harus saya ikuti bagi memohon bantuan memulakan perniagaan dan amat berharap ada pihak yang sudi membantu," katanya yang turut mendapat bantuan bulan RM450 daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Nota :

Jang..Oooo..Jang...!!!
Si Milah kau gilokan....
Omak dah masuk meminang...
Si Milah belum bagi jawapan...
Sebab dia tahu kau masih belum khotan...
Kesian..kesian...
Kah..Kah...Kah...!!

Konsep Hadharah Islamiyyah kini Di Terima Oleh Bukan Islam...!!


Doa buat pertama kali dibaca di majlis DAP -TKO

GEORGETOWN, 13 Dis: Konvensyen DAP Pulau Pinang 2010 yang berakhir semalam menempa sejarah tersendiri apabila bacaan doa berkumandang buat pertama kalinya dalam sebuah persidangan parti berusia 44 tahun itu di Pulau Pinang, yang selama ini diuar-uarkan sebagai parti cauvinis perkauman.

Bacaan doa selama lebih kurang 4 minit itu dipimpinkan oleh Yang Dipertua PAS Tanjung, Yaacob Omar yang turut menegaskan bahawa Islam adalah untuk semua umat manusia tanpa mengira kaum, fahaman politik mahupun darjat.

Dalam ucapan ringkasnya sebelum membaca doa tersebut, Yaacob berkata, tidak menjadikan satu kesalahan untuk mana-mana pihak untuk membacakan doa dalam majlis yang kebanyakannya dihadiri oleh bukan Islam kerana ajaran Islam itu membawa kebaikan kepada semua yang mengamalkannya.

Bacaan doa tersebut berkumandang sejurus selepas hampir 650 perwakilan yang menyertai konvensyen itu selesai menyanyikan lagu Negaraku, lagu negeri Pulau Pinang dan lagu rasmi parti.

Puluhan ahli-ahli DAP berbangsa Melayu yang hadir pada pada konvensyen sehari itu menadah tangan mengaminkan doa berkenaan di samping beberapa ahli PAS Pulau Pinang yang turut hadir sebagai tanda sokongan atas perjuangan bersama dalam Pakatan Rakyat.

Bacaan doa bagi memohon kesejahteraan para peserta persidangan tersebut selain meminta pertolongan dan rahmat Allah Taala agar memberkati majlis dan perjuangan parti berkenaan adalah sesuatu yang asing bagi mana-mana majlis DAP sebelum ini.

DAP yang kebanyakannya dianggotai oleh ahli-ahli berbangsa Cina sering dituduh sebagai cauvinis kaum itu kerana bilangan keanggotaannya yang lebih memihak kepada masyarakat Cina dan dakwaan cuba untuk meminggirkan orang Melayu serta India di negara ini.

Konvensyen kali ini turut menyaksikan seramai lapan calon Melayu daripada keseluruhan 88 calon bertanding bagi menawarkan diri untuk merebut 15 kerusi Jawatankuasa DAP Pulau Pinang dalam pemilihan dwi-tahunan itu, namun kesemua lapan calon itu kalah.

Namun, jawatankuasa DAP negeri memutuskan untuk melantik seorang Melayu, Zulkifli Mohd. Noor untuk menjadi ahli jawatankuasa itu bagi penggal 2010 hingga 2012.

Selain Zulkifli, antara calon-calon Melayu yang bertanding ialah Kamarulzaman Mohd. Sharif, Mohd. Razali Abdul Rahim, Nurul Baizura Ismati, Yusof Mohamad, Rozaini Abdul Kadir dan Suhaimi Chee Mugther.

DAP sememangnya sukar untuk menarik orang Melayu bagi menjadi ahlinya setelah sering kali dituduh sebagai cauvinis sedangkan parti itu mendokong ideologi pelbagai kaum dengan berjuang untuk kepentingan rakyat tanpa mengira warna kulit, kaum, agama mahupun latar belakang Doa buat pertama kali dibaca di majlis DAP

Nota :

Allah jadikan manusia kepada 3 golongan...
Ada Muslimin...Musyrikin...dan Munafikin...
Yang Musyrikin adalah wajib kita dakwahkan mereka....
Manakala yang Muslimin...Alhamdullillah syukur...
Yang masaalahnya ialah Puak Munafikin....
Nampak je macam Islam tapi mereka sebenarnya tolak Islam....
Ibarat duri dalam daging...amat merbahaya...
Jangan sesekali hampiri golongan ini....
Macam-maca logo mereka gunakan...ada logo dacing...ada logo bintang....
Golongan ini wajib kita tentang..hatta dengan nyawa sekali pun....
Kalau tak mampu...pijak gambar mereka pun dah di kira okay....
kah...Kah...Kah...!!!

Betul Ke TL 2 Akan Menggantikani TAS 555..??

Itu semua imiginasi saja....TAS 555 ke..? TL 2 ke...? Semua Tak betul...Yang betul PAS 12 yang akan jadi MB Terengganu selepas PRU 13 nanti..InsyaAllah...!!

"Salam,semua orang sudah maklum dan sedia tahu bahawa kepimpinan Umno akan diubah atau dirombak bukan sahaja kepimpinan Umno peringkat negara tetapi juga di peringkat Negeri terutamanya di negeri Terengganu.

Semalam dikatakan 2 kereta mewah bernombor plat TL2 dan TAS555 kelihatan memasuki kediaman Perdana Menteri,Seri Perdana di Putrajaya.Menurut sumber kenderaan itu adalah milik 2 Ahli Politik dari Terengganu.TL2 adalah kenderaan rasmi Ahli Parlimen Kuala Nerus,Dato Mohd Nasir Fikri manakala TAS555 pula adalah kenderaan rasmi Datuk Seri Ahmad Said,Menteri Besar Negeri.

Khabarnya mereka berdua dipanggil segera oleh Perdana Menteri untuk berbincang mengenai satu isu iaitu isu kedudukan Menteri Besar Negeri Terengganu.Khabarnya Ahmad telah hilang kepercayaan Tuanku dan beliau sendiri tidak berhasrat untuk meneruskan kepimpinan di negeri itu.Nasir Fikri pula dipanggil kerana beliau adalah pengganti kepada Ahmad untuk mengisi jawatan itu.

Walaupun berita ini belum disahkan tetapi berita ini telah tersebar meluas sehingga menjadi buah mulut dikalangan orang-orang politik didalam negara.

Nota :

Ntah ye ntah tidak....
Dalam politik ni macam-macam boleh berlaku...
TL 2 di sebut-sebut akan ganti TAS 555....
Itu semua kayalan belaka...
Tup..Tup..Tup...PAS 12 akan jadi MB semula...InsyaAllah...
Kah...Kah...Kah...!!!

Ibarat Sireh Pulang Ke Ganggang...!!


Samy duta infrastruktur bagi India, Asia Selatan-MK

Kongsi 0Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan pelantikan Datuk Seri S.Samy Vellu sebagai duta khas Malaysia untuk infrastruktur bagi India dan rantau Asia Selatan berkuatkuasa 1 Januari ini.

Katanya pelantikan itu adalah pengiktirafan sumbangan besar bekas presiden MIC itu, yang juga bekas Menteri Kerja Raya, dalam membantu syarikat Malaysia melaksanakan projek pembangunan di benua kecil India itu.

"Kami tidak mahu kehilangan bakatnya dan hubungannya dengan negara-negara ini dan saya pasti banyak syarikat akan mendapat manfaat daripada peranannya sebagai duta khas untuk infrastruktur," katanya ketika melancarkan buku biografi Samy Vellu bertajuk 'A Life. A Lengend. A Legacy' di ibunegara.

Majlis Di Pusat Pameran dan Konvensyen Antarabangsa Malaysia, The Mines Resorts (MIECC) di Seri Kembangan, dekat sini, turut dihadiri oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan presiden MIC baru Datuk G. Palanivel.

Nota ;

Selamat jalan Dato' Seri....
Selamat berundur Dato' Seri....
Selamat Pulang ke kampung halaman Dato' Seri...
Nanti kalau panjang umur..kita jumpa lagi Dato' seri....
Cittt...Porrrahhhh.....!!! Kah...Kah....Kah.....!!!

Selamat Datang Ke Pasaraya Giant Kijal....!!!


Entah apa jadahnya, sebaik menaiki tangga masjid untuk solat jumaat tadi terdengar ucapan disampaikan oleh salah seorang Ahli Jawatan Kuasa Masjid dan apabila sampai di dalam Masjid, semakin terkejut kerana ucapan tersebut adalah perutusan sempena Hijrah 1432H oleh MB Terenggaanu Mat Said.Mimpi apakah agaknya Mat Said menyampaikan perutusannya pada Hijrah kali ini.Tak pernah sebelum dan selepas Masjid Bujal dirobohkan atas alasan Masjid Ghirah dan markaz PAS, Mat Said menyampaikan perutusan sedemikian rupa malah di zaman zaman sebelum menjadi MB, Mat Said sering dilapurkan melepak di salah sebuah restoran di Beserah Kuantan pada ketika khatib membacak khutbah dan pada ketika imam mengangkat takbir untuk solat jumaat.

Lebih menarik bila mana teks perutusan Mat said diselang selikan dengan ayat ayat quran dan hadis serta seruan agar rakyat Terengganu menjauhi rasuah merupakan satu jenaka yang mengejutkan.

Kata Mat Said mengambil rasuah bermakna mengambil hak orang lain yang bermakna selama ini Mat Said tahu betapa sudah banyak hak orang lain diambil olehnya bersama kroni.Mat Said sedar bahawa rasuah itu ditegah agama walaupun selama ini dia adalah antara perasuah tegar dalam negara.

Kenapa hari ini Mat Said melarang rakyat mengambil rasuah sedangkan dia sendiri sudah kenyang dengan hasil rasuah? Mungkin Mat Said mula menyedari kebangkitan rakyat Terengganu dan Mat Said dengan cara pragmatis UMNO mula merasakan Masjid dan Hijrah serta lain lain hari kebesaran agama perlu diberi perhatian untuk meraih semula sokongan rakyat yang semakin mula menjauhinya.Mat Said mungkin mahu menunjukkan dia juga alim dan tahu menilai perbuatan yang dilarang agama sekalipun perbuatan itu pernah diamalkan olehnya dan diketahui oleh rakyat apatah lagi sebahagian perlakuan rasuahnya pernah didedahkan oleh TV 3 suku.

Atau mungkin Mat Said bermimpi tentang hebatnya Hijrah yang menjadi titik mula Islam menjadi carahidup yang indah, adil, lengkap, serdahana dan diredhai ALLAH.Mat Said juga mungkin bermimpi melihat Hijrah sebagai titik mula pengisian semula carahidup Islam dalam negara yang telah lama ditinggalkan umat kerana tindakan pragmatis parti yang dianggotai oleh Mat Said termasuk menghalalkan pengambilan rasuah yang dijenamakan semula.Kerana mimpi inilah barangkali Mat Said mula menyampaikan perutusan seolah dia juga menghayati semangat dan pengajaran Hijrah seterusnya menyatakan dia bukan pengamal rasuah."

Nota :

Kalau tak cerdik...tak kan boleh jadi MB....
Kalau tak pandai...tak kan buat kompleks bebas cukai kat tasik kenyir...
Kalau tak bijak...Tak kan Kijal ada pasaraya Giant kat dalam semak....
Kalau tak siuman...tak kan boleh komersialkan tanaman ubi gadong di tranung...
Kalau tak pintar...tak kan boleh buka kilang e-book di tranung....
Kalau tak berkerdip...maka bukan Mat Said namanya....
Kah...Kah...Kah....!!

Ohh...Macam Tu Rupanya...??


Banyak sungguh Puaka UMNO Selangor. Minggu lalu terdapat 4 orang pemimpin UMNO Selangor berjumpa Perdana Menteri mendesak Khir Toyo didakwa dalam apa cara sekali pun. Kata mereka jika Khir Toyo didakwa, BN selangor akan kembali mendapat sokongan.

4 orang ini ialah Noh Omar, Noriah Kasnon, Shukor Kuang dan Dato Ghazali Ibrahim. Opsss maaflah. 3 orang saja UMNO Selangor. Satu lagi UMNO Kedah. Apa ke hei nya Dato Ghazali Ibrahim, bekas Ali Parlimen Padang Terap turut terbabit dalam usaha menjatuhkan Khir Toyo ini?

Dato Ghazali Ibrahim ialah Pegawai Khas kepada YAB Dato Seri Najib Tun Razak. Dia lah yang mengaturkan pertemuan Noh, Noriah dan Shukor dengan PM minggu lalu.

Nota :

Ini mungkin Jawapannya....

Mengapa Ghazali begitu bersungguh mahu menjatuhkan Khir?

Apa yang PM tak tahu, apa yang kebanyakan orang UMNO tidak tahu tetapi orang UMNO Sungai Besar tahu ialah Dato Ghazali ini mempunyai hubungan istimewa dengan YB Noriah Kasnon, Janda anak 5.

Di kalangan pemimpin Sungai Besar ramai yang sudah bercakap mengenai kemunculan sebuah kereta plat kedah KY 77 tetapi tidak ramai yang tahu ia merupakan kereta Pegawai Khas Perdana Menteri bernama Dato' Ghazali Ibrahim.

Hubungan intim ini sangat menjelikkan kerana ia muncul lewat-lewat malam jika Noriah berada di Kawasan. Malahan menurut SB, kereta ini juga sering kelihatan di sebuah kondo milik Noriah di ibu kota.

Malang sungguh Sungai Besar selepas ada Bapa Rasuah, ada pula Ibu Maksiat.