Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير

Dec 12, 2010

Sandiwara PRU 13....!!!

Pendakwaan terhadap Khir Toyo disifatkan sama dengan pendakwaan terhadap Eric Chia dan Kasitah Gaddam yang pernah diwar-warkan sebagai kes berprofil tinggi untuk menunjukkan kesungguhan kerajaan menentang rasuah ketika diawal pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi sebagai Perdana Menteri.

Dalam kes Pengarah Urusan Perwaja Steel Sdn Bhd, Eric Chia yang dikatakan skandal penggunaan wang rakyat terbesar yang pernah dibicarakan iaitu melibatkan RM76.4 juta, berakhir dengan keputusan mengejutkan rakyat apabila mahkamah membebaskan beliau.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Rosidi Hussain yangt turut mengulas perkembagan kes Khir Toyo berkata, strategi politik BN sudah boleh dibaca iaitu menjadikan satu atau dua jerung besar sebagai mangsa menjelang pilihan raya.

"Walau bagaimana pun rentak tari BN, rakyat tidak akan mudah terpedaya. Yang jelas Umno dan BN semakin terdesak untuk mengekalkan kuasa pemerintahan dalam negeri dan juga negara.

"Pakatan Rakyat (PR) optimis, kekuatan yang terhad dimiliki oleh Umno dan BN itulah yang memaksa mereka bertindak sedemikian terhadap Khir. Bagi Umno dan BN siapa yang menjadi mangsa tidak menjadi keutamaan mereka. Kemenangan dengan apa jua cara sepertimana yang mereka lakukan di Perak adalah agenda utama, " katanya.

Nota :

Kah...Kah....Kah....!!
Kah...Kah....Kah...hari-hari kena tipu....!!!
Melayu kena tipu oleh ketuanan melayu....!!!
Kah...Kah...Kah....Padan muka ...!!!

Negaraku...Tanah Tumpahnya Darahkuuuu....!!


AMARAN KEPADA PERASUAH - MK

Najib TRazak hari ini memberi amaran martabat dan jawatan seseorang bukan jaminan mereka tidak akan diambil tindakan jika melakukan rasuah.

Tegas Najib , ia merupakan satu kesedaran yang harus diterima sekali gus membuktikan semua individu di negara ini hanyalah rakyat biasa yang tertakluk kepada undang-undang.

“Ada pihak cuba melemparkan gosip-gosip liar dan mempolitikkan isu rasuah, namun tindakan yang telah kita ambil selama ini membuktikan kita tidak memilih bulu.

Nota :

Kadang-kadang kesian jugak tengok nasib si anak toyo ni...
Hanya dia sorang je yang jadi kambing hitam...
Hitam maknanya jahat..ganas dan macam-macam lagi...
Kambing UMNO/BN yang lain semuanya puteh suci..alim...warak..!!
Langsung tak ada dosa macam bayi....!!!
Kah...Kah...Kah...!!

Orang Putih Dah Balik...Kini Tinggal Yang Hitam Putih...


HAMPIR 50% RAKYAT PERCAYA GEJALA RASIH BERLELUASA – MK

Hampir separuh daripada rakyat di negara ini yang dibanci dalam kajian mengenai rasuah antarabangsa berpendapat gejala rasuah semakin berleluasa di negara ini.

Mengikut Barometer Antarabangsa Rasuah 2010 oleh Transparency International, 46 peratus percaya amalan rasuah tahun ini adalah lebih tinggi daripada tahun lalu manakala 19 peratus berpendapat ia telah berkurangan dan 35 peratus lagi pula berkata keadaan tidak berubah.

Namun daripada 1,000 orang yang dibanci oleh agensi pasaran TNS Malaysia dalam wawancara secara langsung dari 28 Jun hingga 26 Julai tahun ini, hanya 9 peratus atau 90 orang mengakui telah memberi rasuah sepanjang 12 bulan lalu.

Nota :

UMNO/BN cuba nak tipu rakyat tentang sejarah lalu...
Tak payah bagi tahu...semua rakyat sudah tahu....
Rakyat dah tahu...zaman orang putih dah lama berlalu...
Cuma yang tinggal sekarang yang hitam putih pulak jadi penunggu....
Rakyat ramai dah tahu dan mereka merasa tertipu ....
Sebab yang hitam putih ni lah paling kuat rasuah...macam ketagih candu...
Kah...Kah....Kah....!!!