Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير

Aug 16, 2011

Berita Terkini....Ummi Hafilda Masih Dara....!!


UMMI LAFAZ SUMPAH TAK ADA SEKS DENGAN BAGINDA - MK

Ummi Hafilda hari melafazkan sumpah laknat mendakwa dirinya tidak pernah mengadakan hubungan seks dengan Nor Azman Abdullah @ Baginda Minda seperti yang didakwa oleh lelaki itu.

Sumpah itu dilafazkan di mahkamah Kuala Lumpur setelah memfailkan permohonan penghakiman ingkar terhadap Baginda hari ini.

“Wallahi, Wabillahi, Watallahi...

“Saya buat sumpah ini di bulan Ramadan yang suci bahawa saya tidak pernah mengadakan hubungan seks dengan Baginda Minda.

“Jika saya menipu, maka saya akan dilaknat,” katanya.

Ummi Hafilda diiringi oleh Penasihat Undang-undang Mohd Khairul Azam Abdul Aziz.

Beliau mengemukakan permohonan itu setelah Baginda gagal menghadirkan diri di mahkamah seperti yang disyaratkan pada 8 Ogos lal

NOTA:

satu lagi bukti
bahawa ummi masih dara
ialah kencing tarak bunyi
kah kah kah



Kenali Seekor Barua.....!!


PANEL PARLIMEN : SPR TAK SANGKA TAPI ANGGAP LANGKAH TEPAT BAIKI SISTEM - MI

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sama sekali tidak menjangka langkah pentadbiran Najib, yang semalam mengumumkan keputusan membentuk panel Parlimen bagi menghalusi isu berkaitan urusan pilihan raya tetapi menegaskan, ia akan membantu menambah baiki sistem sedia ada.

Justeru kata Timbalan Pengerusi SPR Wira Wan Ahmad Wan Omar, langkah itu akan banyak membantu suruhanjaya dalam menghadapi kritikan dan tuntutan sejak kebelakangan ini.

“Saya tidak menjangka Perdana Menteri akan membuat... tidak sangka beliau akan mengambil langkah ini, bagaimanapun saya melihat Perdana Menteri telah membuat kenyataan yang tepat dan beliau telah menunjukkan keikhlasan untuk membawa kebaikan dan kepuasan di kalangan rakyat mengenai sistem pilihan raya,” katanya kepada The Malaysian Insider.

“SPR melihat ini (membentuk jawatankuasa pemilih) jalan terbaik, berbanding sebelum ini, kini sudah ada jalan... perkara ini boleh dibincang dan diputuskan sesama parti politik, parti-parti politik boleh memulakan langkah, mencadangkan undang-undang jika mahu,” kata Wan Ahmad lagi.

Nota :

baginilah susahnya jadi barua
baginilah suasahnya menjadi kaki bodek

kah kah kah

berbuih buih mulut membodek
berbuih buih mulut mengampoo
mengatakan sistem pilihanray terbaik
mengatakan sistem pilihanraya tak ada silap
mengatakan sistem di malaysia setaraf dengan di sweden

menongeng nongeng cium tangan
membongkok bongkok bau tangan bau taik

menunduk nunduk ketika mengampu
menunduk angkat teloo

inilah kehidupn saekor barua

tetiba mat mongol kata
sistem perlu dibaiki

kantoi!
terbongeng!
nampak telo tiga biji
kah kah kah

Kalau Takut..Jangan Bermain Dengan Api...!!


EZAM: SAYA TAK MAKSUD BAKAR, TAPI SIMBOLIK - MK

Senatak Mohd Ezam Mohd Nor menjelaskan dia tidak bermaksud untuk membakar betul Malaysiakini dan Malaysia Insider, "tetapi hanya simbolik kemarahan terhadap mereka yang bakar hati umat Islam" berhubung isu murtad.

Dalam tweetnya hari ini, bekas pemimpin pembangkang yang kini menjadi aktivis Umno itu mendakwa apa yang dimaksudkan ialah untuk "membakar" Malaysiakini dan The Malaysian Insider kerana mereka telah "membakar" hati umat Islam mengenai isu murtad.

Tweetnya berbunyi: MK/MI portal news dialam siber. mcmana BAKAR alamsiber?x ancam bakar reporter/bangunan.ianya simbolik kemarahan terhdp mrk yg BAKAR hati umat.

NOTA:

kalau nak bakar bakar lah betul betul
ini macam pekasam je...
cakap nak turun 9 julai
tapi satu habuk taraak
kah kah kah

Dahlah Tak Cerdik...Bodoh Pulak Tu...!!

HISHAM: UBAHSUAI BIOMETRIK HANYA PADA SKALA KECIL - MK

Hishammuddin Hussein menolak dakwaan peralatan pengimbas biometrik yang digunakan oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) bagi program 6P mendaftarkan pendatang asing di negara ini bermasalah.

Katanya, meskipun, pihaknya mengakui terdapat kes terpencil di mana syarikat pengurus yang dikenal pasti menggunakan khidmat perunding teknologi maklumat (IT) tidak sah untuk mengubahsuai peralatan itu tetapi perkara itu tidak wajar diberi 'perhatian utama'.

"Sudah tentu ada kes ubah-suai dan kerosakan, tetapi saya tidak fikir ia adalah kebimbangan utama kerana 1,928,000 adalah jumlah yang besar dan anda boleh bayangkan, menjelang akhir hari ini, mungkin bilangan itu akan melebihi dua juta," katanya berkata selepas mempengerusikan mesyuarat pengarah-pengarah imigresen di Putrajaya.

Menurut Hishamuddin, jika benar sejumlah besar peralatan pengimbasan telah diubahsuai maka adalah mustahil bagi pihak berkuasa mendaftarkan lebih 1.9 juta pekerja asing sejak program itu dilancarkan pada 13 Julai lalu.

Nota:

Macam manalah negara kita ini
dapat munkee bodoh macam ini
Dah lah tak mengamalkan demokrasi bodoh pulak tu
lebih baik di jajah oleh orang bijak
dari di jajah oleh orang bangang
kalau orang bijak menjajah
kurang kurang dapat juga ilmu pengetahuan
dari orang bodoh satu habuk pun tarakkk...

Tanpa SPR..Dah Lama PR Memerintah...!!

Satu untuk MIC..satu untuk MCA...dan satu lagi untuk United Malay National Organisation...kah kah kah

BN TAHU SPR BALANG OKSIGEN TERAKHIR MEREKA - HD

Daftar pemilih Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) SPR belum digunakan tetapi sudah huru-hara seperti tersilap masuk data, salah maklumat, maklumat tidak sama dengan Jabatan Pendaftaran Negara dan sebagainya.

“Cuba bayangkan jika perkara ini tidak didedahkan oleh Pakatan Rakyat, maka isu ini akan menjadi barah negara yang paling merbahaya sedangkan ini melibatkan pemilihan pimpinan negara untuk masa depan rakyat di negara ini,” katanya AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

Katanya, ini bermakna, baik macam mana tawaran Pakatan Rakyat kepada rakyat, ia tidak bermakna kerana masalah daftar pemilih yang meragukan.

“Bagaimana perkara ini boleh berlaku, seperti kes Mismah dalam masa empat jam sudah bertukar menjadi warga negara dan layak untuk mengundi. Walaupun Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengakui kesilapan teknikal,” katanya.

Pada hal menurut SPR, katanya mereka sentiasa membuat semakan menggunakan Sistem Perkongsian Maklumat Antara Agensi (ALIS) untuk mengemas kini daftar pemilih dengan senarai Jabatan Pendaftaran Negara (JPN). Kalau kemas kini, kenapa kes Mismah dan yang lain-lain lagi boleh berlaku.

Beliau berkata, satu perkara yang pelik apabila SPR turut memotong senarai nama pengundi berumur 90 tahun ke atas yang kesemuanya seramai 12,000 orang jika mereka didapati tidak lagi aktif.

Nota:

jelas sokongan orang ramai kepada pakatan rakyat melonjak
jelas jika pilihanraya diadakan hari ini maka pakatan akan menang

tetapi

jika pilihanraya diadakan hari ini maka pakatan akan kalah

kerana
spr telah merancang:
undi pos
undi hantu
undi bertindih
undi mat indon
undi mat bangla

spr bukan saja barua BN
spr bukan saja talian hayat BN
kini spr adalah balang oksigen BN
tanpa spr pakatan telah lama mentabir negara ini