Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير

Dec 3, 2010

Di Mana PAS Kuat, Di Situ Islam Di Martabat...!!


Dimana UMNO Kuat, Disitu Melayu Merempat - HD

KUALA LUMPUR, 2 Dis: Ketua Penerangan PAS Pusat, Idris Ahmad berkata, sebenarnya slogan Umno ‘Hidup Melayu’ perlu ditukar kepada slogan sebaliknya iaitu ‘Di mana Umno Kuat, Di situ Melayu Merempat’.

Ini, katanya kerana banyak kawasan tanah milik orang Melayu disebabkan Umno.

Katanya, pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3 juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995).

Ini, katanya bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun.

“Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang Melayu.

“Kalau tidak disekat, maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja,” ujarnya.

Tambahnya, pada 13 Jun 2008 akhbar Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor.

Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera.

“Ini siapa punya angkara? Pakatan Rakyat atau Umno?” soalnya.

Di samping itu, menurutnya, Umno sebagai tonggak BN akan membuat apa sahaja untuk meraih sokongan rakyat dalam pilihan raya.

“Semua diktator di dunia, perkara yang paling mereka gerun ialah seksa di dunia, iaitu hilang kuasa.

“Pemimpin Umno semakin gelisah untuk menghadapi hari-hari tua yang berada di hujung senja,” ujarnya.

Katanya, puas mereka memutar isu untuk meyakinkan rakyat walaupun terkena di batang hidung mereka melalui pendekatan matlamat menghalalkan cara.

Tambahnya, isu yang rancak dimainkan di dalam media ialah isu Melayu semakin terhakis kerana Pakatan Rakyat semakin kuat, dan Umno pula tidak larat.

Mereka, katanya menggunakan media televisyen terutamanya untuk menggambarkan bahawa yang boleh menjaga kepentingan Melayu dan Islam ialah Umno.

“Pemimpin Umno silap, dunia sudah berubah dan rakyat sudah celik sejarah terutama mereka yang terpelajar.

“Mereka yang buta maklumat semakin pupus di atas dunia ini, insya Allah generasi yang celik maklumat akan membuat perhitungan dengan pemimpin Umno,” katanya.

Tegasnya, generasi itu tidak akan membiarkan setengah abad kedua negara ini diperintah oleh perakus harta negara yang merompak secara terhormat.

Nota :

Di mana UMNO Kuat...Di situ banyak maksiat...
Di mana UMNo Kuat....Di situ banyak korup...
Di mana UMNO Kuat...Di situ rakyat sesat...
Di mana UMNO kuat...Di situ sports toto banyak...
Di mana UMNO kuat...Di situ anak zina banyak...
Di mana UMNO kuat....Di situ banyak jual arak...
Di mana UMNO kuat....Di situ ramai yang tak solat...

Di mana UMNO kuat...di situlah Ketuanan Melayu lesap...
Rakyat hidup merempat...jadi macam haprak....

Sebodoh-Bodoh UMNO...Bangang Lagi PERKASA...!!!


"Semalam kalau korang baca di ( SINI, ) YB Yusmadi Yusoff telah menyifatkan tindakan Ketua Wira Perkasa Arman Azha Abu Hanifah yang mengatakan Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail sebagai "pelacur politik." Sebagai Kurang Ajar..

Kalau macam tu.. Ketua Wanita PERKASA ni nampaknya lebih Kurang Ajar dari Arman tu.. Ketua Wanita PERKASA Zaira Jaafar ini berkata Anwar bukanlah dihantar oleh Allah tapi oleh Syaitan untuk memusnahkan Melayu..

Sedikit terjemahan..

Ketika Presiden PKR DS Wan Azizah menganggap bahawa suaminya itu sebagai pemimpin yang dianugerahkan Allah untuk membebaskan rakyat Malaysia dari cengkaman kuasa jahat UMNO, Ketua Wanita PERKASA Zaira Jaafar pula mengatakan Anwar adalah utusan dari Neraka untuk memusnahkan Melayu..

Oleh sebab itu Zaira mahu darjah kebesaran yang membawa gelaran Datuk Seri dan segala darjah kebesaran yang dianugerahkan oleh Sultan dilucutkan dari Anwar kerana mempertikaikan ketuanan Melayu..

Nota :

Kah...Kah...Kah.....!!!
Kah...Kah....Kah....!!!
Tak pernah jumpa lagi orang bangang macam wanita perkasa...
Sayang... orang cantik...tapi bangang rupanya...
Dah lah bangang...nampak sangat tak cerdik...
Bila tek cerdik...maknanya BODOH lah tu....
Kah...Kah....Kah....!!!

UMNO Didik Rakyat Supaya Jadi Lembu & Dungu....!!!

Yang ini lagi dahsyat...hanya tahu baca..tapi tak tahu apa maknanya...

KENAPA UMNO TAKUT BUKAN ISLAM DEKATI AL-QURAN – HD

Sepatutnya pemimpin bukan Islam diberikan galakan supaya mereka bertambah minat untuk membaca dan merujuk kepada Al-Quran dalam apa juga permasalahan manusia.

Ketua Penerangan PAS Melaka, Sofi Wahab berpandangan demikian sebagai mengulas sejak akhir-akhir ini ramai di kalangan pemimpin bukan Islam berminat untuk merujuk al-Quran dan menggunakan terjemahan al-Quran dalam ucapan mereka.

Namun begitu, katanya pemimpin Umno begitu takut apabila pemimpin bukan Islam mula berjinak-jinak dengan al-Quran.

Tambahnya, bermacam alasan diberikan, takut salah tafsir, menghina al-Quran, mencemarkan kesucian al-Quran dan sebagainya.

Baginya, jika orang bukan Islam melakukan kesalahan, mereka bukannya dihalang dari merujuk kepada al-Quran tetapi kesalahan itu diperbetulkan.

Malangnya, tambah beliau pemimpin Umno bukannya menggalakkan mereka mendekati al-Quran malah terus melemparkan pelbagai tuduhan dan fitnah kepada pemimpin yang membaca terjemahan al-Quran.

“Perangai buruk pemimpin Umno inilah sebenarnya yang menyebabkan orang bukan Islam terus menjauhi Islam dan memusuhi Islam kerana mereka dihalang dari mendekati Islam,” ujarnya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

Tambahnya, lihat sahaja contoh MCA dan MIC walaupun sudah berkawan dengan Umno lebih dari 50 tahun tetapi sehingga kini mereka tidak berminat kepada Islam kerana puncanya Umno sendiri pun meminggirkan Islam

Nota:

Kenapa tak dibenarkan orang lain baca Al-Quran..??
Kalau orang lain baca maka UMNO akan habis modal...
Kalau semua orang baca kitab Al-Quran...??
UMNO memang tak boleh nak kelentong....

Sekarang ini sesiapa yang menentang UMNO...
Maka akan dituduh menentang raja atau menentang perlembagaan...
Sebab itu UMNO bimbang bila rakyat dah tak baca Utusan Melayu...
Ini akan buat Utusan Malaysia tak laku...
Rakyat juga akan jadi cerdik dan tak lagi dungu...
Bila rakyat cerdik..maka susah untuk UMNO menipu...

Kalau kita berilmu..susah hendak ditipu...
Kalau kita sudah dungu...kita akan jadi macam lembu...

Kah...Kah...Kah...!!!

Persatuan Sejarah Yang Buta Sejarah...!!

Sejarah Singapore macam mana...?? Ceritalah sikit...!!

PERSATUAN SEJARAH MAHU P. PINANG DIKEMBALIKAN KEPADA KEDAH – MStar

Persatuan Sejarah Malaysia Cawangan Kedah hari ini meminta pihak yang berkenaan mengambil tindakan agar Pulau Pinang dikembalikan kepada Kedah selaku pemilik asal sebelum perjanjian dengan British pada 1786.

Pengerusinya, Datuk Wan Shamsudin Mohd Yusof berkata, usaha itu lebih penting berbanding menuntut bayaran royalti RM10,000 setahun dinaikkan.

"Setelah merdeka pada 1957, Pulau Pinang yang dijajah sepatutnya dikembalikan kepada Kedah sepertimana Dinding dan Pangkor dikembalikan kepada Perak.

"Sultan Kedah ada hak terhadap Pulau Pinang dan bayaran royalti yang dibuat setiap tahun hingga kini menunjukkan bahawa Pulau Pinang masih kepunyaan negeri ini," katanya pada sidang media, di sini hari ini.

Beliau berkata, perjanjian pada 1786 yang dibuat dengan pihak Inggeris itu adalah disebabkan keperluan ekonomi dan pertahanan, kerana pada ketika itu Kedah diancam oleh pihak Siam.

Nota:

Bagaimana singapura jatuh pertama kali ke tangan british
kemudian ke tangan Lee Kuan Yew...
Kenapa persatuan sejarah tak heboh dan tuntut kembali singapura ?

Ini menunjukkan Persatuan Sejarah memang buta sejarah...
Kah...Kah...Kah...

Anak Muda Mesti Berani....!!

Demonstrasi buka cerita baru...Sejak 1973 Anak muda dah pun berdemo...jom..!! Apa tunggu lagi..??

ISU AIR : MAHASISWA IKRAR IRING MB SELANGOR BERDEMO - MK

Kumpulan mahasiswa di negara ini berikrar mengiringi Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong bagi membantah kenaikan tarif air oleh Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) Ahad ini.

Kumpulan yang membabitkan Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Industri Selangor (Unisel) dan Kumpulan Aktivis Mahasiswa Indipenden (KAMI) akan disertai sekurang-kurangnya 300 mahasiswa dari seluruh Lembah Klang.

Presiden KAMI, Hilman Idham (kanan) berkata, ini kerana banyak mahasiswa yang tinggal di rumah sewa turut terjejas secara langsung sekiranya tarif air dinaikkan sebanyak 37 peratus.

"Selangor merupakan negeri yang memuatkan institusi pengajian tinggi yang menjadi rumah kedua kepada sebilangan besar mahasiswa dari seluruh pelosok negara.

"Sebahagian besar mahasiswa tidak mendapat kemudahan kolej kediaman dan sebilangan besar darinya tinggal menyewa di kawasan perumahan berhampiran universiti atau kolej kediaman," katanya.

KENYATAAN SOLIDARITI ANAK MUDA

Solidariti anak muda malaysia (SAMM) sebuah gerakan anak muda non structural yg yakin dengan penyusunan anak muda ke arah kebangkitan mendesak perubahan, telah memutuskan akan bersama dengan YAB Menteri Besar Selangor dalam satu himpunan aman bagi mengadap DYMM SPB YG Dipertuan Agong bagi memohon campur tangan baginda tuanku dalam isu hak air rakyat Selangor dan Wilayah Persekutuan KL.

Syabas sebuah syarikat ciptaan regim yang terlalu kaya sehingga gaji CEO nya TanSri Rozali menjangkau RM425 ribu sebulan (itu belum masuk perbagai elaun keistimewaan) hanya dengan memperdagangkan air yang menjadi hak asas rakyat.

Bukan sahaja kenaikan harus ditolak tetapi Air seharusnya dikendalikan oleh kerajaan bagi pihak rakyat.

Himpunan aman merupakan hak rakyat. Rekod setakat ini himpunan aman hanya menjadi kacau dan menyebabkan gangguan trafik teruk apabila melibatkan gangguan pihak polis.

SAMM sudah bertemu dengan pihak penganjur bagi untuk bersama memastikan himpunan aman ini lancar. Sekurangnya 50 org 'marsyal demo' yang berpengalaman akan diturunkan bagi memastikan kelancaran dan mengelakkan sebarang kejadian tak di ingini. Mereka ini berpengalaman sejak 1998, mereka ini terdiri dari yang pernah mengendalikan himpunan bersih,kesas dll. Difahamkan seperti biasa unit sukarelawan merah (unit amal) akan menjadi petugas utama dalam acara tersebut. Maka petugas SAMM akan menbantu dan bergabung dengan mereka.

Samm menyeru semua anak muda untuk turun bersama atas semangat ketuanan rakyat mempertahankan hak asas. Ini juga kali pertama dalam sejarah himpunan anjuran kerajaan negeri.

Seharusnya semua anggota JKKK, ahli majlis dan jentera bawah kerajaan negeri harus hadir bersama mengiringi Menteri Besar. Semua ADUN tidak harus gagal hadir demi pertahan hak rakyat.

Difahamkan kerajaan negeri sudah berhubung dengan pihak istana. Acara 5 Dis 12tgh itu ialah praktik membesarkan institusi beraja, rakyat mengadap raja mengadu masalah... Siapa yg mengganggu urusan rakyat mengadap raja boleh dikira derhaka.

SAMM juga merafak sembah ke atas DYMM Seri Paduka Baginda Yg Di Pertuan Agong ke atas keperihatinan baginda menerima rakyat mengadap. Begitulah seharusnya hubungan raja dan rakyat. Ingat ketika Malayan Union dipaksa kpd bumi ini yang bakal menelan kuasa raja, rakyat bangkit membela.. Maka sewajarnya bila rakyat derita pertahan hak air sebagai hak asas semua pintu istana yang terbuka amat bermakna.

Kesudian tuanku mencemar duli membuka pagar istana utk rakyat mohon mengadap amat dihargai dan sama sekali menghapuskan pandangan persepsi negatif bahawa raja melayu merupakan institusi yang tidak bermaya.

PDRM dipercayai akan bertindak lebih waras lagi terutama selepas keputusan mahkamah tinggi Kuala lumpur yang membebaskan tertuduh himpunan bersih dengan kenyataan hakim yang menyatakan masjid negara tempat awam dan orang ramai bebas berkumpul.

Ayuh semua datang raikan pesta kuasa rakyat. Warna tema kali ini merah. Datang dengan baju merah,belon merah,payung merah pendek kata serba merah.

Jumpa di sana.

CHE' GUBARD
Penyelaras/pengasas SAMM


NOTA:

Mahasiswa dan anak muda telah mula berani
Mahasiswa dan anak muda wajib di barisan hadapan
Mahasiswa dan anak muda pemecah ruyung membawa perubahan
Mahasiswa dan anak muda membawa pembaharuan

BAPAK Yang Zalim Tetap Akan Di Sanggah ANAK...!!!


PENEROKA FELDA JANGAN BIAR DIRI DIPERGUNA - UM

Muhyiddin Yassin mengingatkan seluruh peneroka Felda supaya jangan membiarkan diri mereka dipergunakan oleh pihak tidak bertanggungjawab yang mempunyai agenda politik sempit.

Dia berkata, para peneroka sepatutnya memberi tumpuan kepada usaha meningkatkan pendapatan dan taraf hidup mereka, bukannya terpengaruh dengan hasutan serta tohmahan liar pihak berkenaan.

Sambil menyifatkan tindakan segelintir peneroka menyaman Felda sebagai 'menang jadi arang, kalah jadi abu', beliau berkata, peneroka yang membenarkan diri dipergunakan hanya merosak nama baik mereka sendiri.

Pada masa yang sama, beliau turut menggelarkan pihak yang cuba mengambil kesempatan dengan mempengaruhi peneroka Felda sebagai "tidak beretika" kerana mahu mengeliru dan memecahbelahkan perpaduan rakyat.

"Jangan mudah terpengaruh dengan hasutan dan tohmahan liar pihak-pihak tertentu yang berniat untuk mengambil kesempatan ke atas peneroka. Golongan ini mengambil kesempatan dengan dua tujuan iaitu kepentingan politik dan perniagaan.

Nota:

Sekali pandang kita akan melihat bahawa peneroka Felda kelihatan indah dan permai
dibawah rimbunan hijau pohon sawit...
Ini adalah tangisan yang berpanjangan.

- peneroka sengaja di belit dengan hutang agar mereka tidak bebas
- peneroka tidak tahu berapa hutang mereka
- peneroka dipaksa membeli baja kroni felda – baja ini telah dicampur pasir
- harga minyak peneroka direndah kan gradenya
- gaji para kroni berganda ganda dari pendapatan peneroka
- peneroka belum diberikan geran

ANAK ialah organisasi anak anak peneroka
ANAK tidak mahu djadikan kuli para cukong dan towkay
ANAK akan bangun melawan !
Lawan tetap lawan...tak kira walaupun BAPAK...
BAPAK ke tak Bapak...Salah tetap salah...
ANAK Wajib melawan...!!!
Kah....Kah....Kah.....!!

Ketuanan Atau Kehambaan....!!


Nota:

Kalau ada tuan mesti ada hamba
Kalau melayu jadi tuan kenapa Yeoh Tiong Lay ( YTL ) dapat sentul?
Kalau melayu jadi tuan kenapa tanah TUDM.. Teak Jho Low yang dapat?
Kalau melayu jadi tuan kenapa Lim Goh Tong dapat tanag bukit...
Melayu mengaku je tuan..tapi hakikatnya adalah hamba...
Hamba pada cukong...
Kah...Kah...Kah....!!!