Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير

Dec 26, 2010

Biar Kita Belit Hindu Dulu..Sebelum Hindu Belit Kita...!!

Hindu memang tahu bahawa sangat sakit bila di belit...!!

MP GOBI: KECAM ANWAR , AZMIN TIDAK BERMAKNA SAYA AKAN KELUAR PKR – MI

Ahli Parlimen Padang Serai N Gobalakrishnan “berjanji” tidak akan keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR) meskipun dilihat mengkritik keras ketuanya Anwar Ibrahim dan timbalan presiden Azmin Ali menerusi ‘Twitter’ sejak dua tiga hari lalu.

Mesej mengecam kepimpinan kedua-dua Anwar dan Azmin memuncak sejak petang semalam.
Gobalakrishnan meningkatkan kecaman dan kritikan serta menjawab ulasan pelbagai pihak sejak awal pagi ini.

Ia membawa kepada andaian sesetengah pihak bahawa Gobalakrishnan juga akan keluar PKR mengikut beberapa bekas wakil rakyat parti itu.

Ini bukan kali pertama andaian sedemikian dibuat membabitkan pemimpin itu.
“Mengapa mesti saya keluar parti, ini parti reformasi, kita mesti melakukan reformasi. Saya berada sejak awal penubuhan parti.

Nota :

PKR wajib mengambil langkah yang tepat
YB gobala bukan contoh seorang yb yang patut
berada di parlimen.

Orang ramai tak minat dengan YB jenis ini

Gobala sedang dan akan terus dipilihara oleh UMNO/BN
Gobala masa ini sedang disusun oleh UMNO/BN
untuk jadi alat kacau dan macau

Gigi gobala sedang di asah oleh UMNO/BN...
Untuk buat canuter attack pada PKR....
PKR wajib menendang gobala keluar dari parti...
PKR kena belit Goballa dulu...
jangan sampai Goballa belit PKR...

Politik baru tidak memerlukan YB seperti Gobala
Negara tidak memerlukan YB seperti bung mokhtar
Rakyat malaysia tak memerlukan manusia seperti ibrahim ali..
Rakyat pun meluat dengan perangai YB macam Zul Nordin...
Parlimen malaysia tidak memerlukan salakan nazri aziz
Semua ini menghabiskan beras negara saja...tak ada maknanya...

Maka...buanglah sekarang sebelum terlambat...
Tendanglah sekarang tak payah tunggu sampai esok...
Kah...Kah...Kah...!!

Kenapa Tegur Artis....?? Bini Sendiri Macam Mana...??

Bini Siapa ni...?? Kalau lah bini menteri seksi macam ni...Tak mungkin ada menteri yang sanggup mengentot amahnya sendiri...Melainkan selera menteri tu agak luar biasa...atau mungkin jenis menteri yang TAKUBIN...kah...Kah...Kah...!!

RAIS TEGUR ARTIS BERPAKAIAN SEKSI - UM

Kumpulan Media Prima Berhad perlu membuat penilaian semula berhubung etika berpakaian dalam majlis anugerah anjurannya berikutan kekecewaan beberapa pihak mengenai artis wanita berpakaian tidak sopan dan seksi pada Majlis Anugerah Skrin TV3 2010, semalam.

Rais Yatim berkata, ini kerana anugerah tersebut bertujuan memberi penghargaan kepada filem, drama dan pelakon terbaik.

"Saya sebagai Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan malam tadi hanya beri fokus kepada mutu filem dan drama dipertandingkan. Saya tidak tumpukan kepada pakaian setiap artis yang hadir.

"Tetapi sekiranya ada keadaan menjolok mata dan tidak menyerikan majlis, Media Prima melalui anak syarikatnya, TV3 perlu nilai semula supaya ia tidak berulang pada anugerah akan datang," katanya.

Nota :

Kah...Kah...Kah.....!!
Sejak bila malaon ni bertaubat..??
Akhir-akhir ni Rais nampak alim betul...

Kuman seberang jalan kau nampak...gajah depan mata tak nampak...
Atau memang sama spesis bini rosmah...jenis TAKUBIN....!!
Lelaki TAKUBIN memang tak ada telooorrr....
Bila bercakap berdegar-degar...tak sedar taik penuh atas kepala...
Jang...Jang...Apa kono eh jang....
Tak guno kau jadi jantan....kalau kau TAKUBIN...!!
Kah...Kah...Kah...!!

* TAKUBIN : Takut Bini...Kah...Kah...Kah...!!

Sedarlah Wahai Peberoka FELDA..Jangan Jadi Bodoh....!!

Ahmad Maslan hina peneroka!- SO

Felda bukan tak mau bayar wang tanam semula kepada peneroka; tapi tak mau wang itu disalahguna. Peneroka beli motor, repair rumah. Nanti kebun jadi hutan.

Saya tengok sendiri kebun peneroka penuh babi hutan, penuh ular sawa, banyak tikus. ada kumbang merosakkan kebun sekitar.' antara kata-kata Datuk Ahmad Maslan,; sebab kenapa Felda enggan membayar wang tanam semula RM17,000 kepada peneroka yang mengusahakan kebun mereka secara persendirian.

Sidang media di Parlimen bertarikh 11 Oktober, saya telah membuat kenyataan agar beliau menarik balik dakwaan tersebut yang menghina peneroka. Beliau tiada respon. Saya telah menghantar sms kepadanya mengulangi desakan tersebut. Responnya ada tapi dia enggan berbuat demikian.

Laporan polis dibuat terhadap Ahmad Maslan dilakukan pada 14 Oktober di IPD Seremban atas penghinaan yang tidak seharusnya diungkapkan oleh seorang menteri yang bertanggungjawab terhadap Felda.

Hampir 50 orang peneroka mengiringi wakil mereka membuat laporan polis. Turut hadir Hj Zulkefly Mohamed, Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, YB Taufeq Abd Ghani dan pimpinan Pakatan Rakyat Negeri Sembilan.

Wang Tanam Semula di carum selama 20 tahun oleh peneroka dengan kadar RM40 sebulan. Penafian wang ini telah dibawa 10 orang peneroka Sg Koyan 2 dan 3 di Mahkamah Tinggi Kuantan. Hakim Dato' Marianna Yahya telah mengisytiharkan kemenangan atas tuntutan peneroka. Ahmad Maslan tidak wajar berdolak dalik lagi.

Nota :

Duit kita...kita punya pasal la....
UMNO tak payah nak sibuk....
Wa punya duit...Wa punya suka mau belanja apa maaa....!!
Apasal lu sibuk sangat ...mau tanya wa belanja apa...

Betolong-Tolong Kamu Dalam Perkara Kebaikkan...!!


Farid Media Prima ke JPM, kukuh pasukan Najib menjelang PRU-13-TKO

KUALA LUMPUR, 25 Dis — Datuk Seri Ahmad Farid Ridzuan, ketua stesen televisyen Media Prima Berhad milik Umno, dipinjamkan ke Jabatan Perdana Menteri berkuat kuasa 1 Januari ini di sebalik spekulasi pilihan raya umum ke-13 diadakan awal tahun depan. The Malaysian Insider difahamkan Farid akan membawa bersama lima eksekutif televisyen

Pinjaman sepenuh masa ini bersifat sementara dan sebaik sahaja selesai tugasan (di Jabatan Perdana Menteri), beliau dijangka akan kembali untuk meneruskan peranan lamanya,” kata Pengarah Urusan Kumpulan Media Prima Datuk Amrin Awaluddin dalam satu kenyataan semalam.
Amrin berkata, Ahmad Izham Omar, pengarah eksekutif 8TV, ketua pegawai eksekutif Alt Media dan ketua Media Prima Radio Networks (MPRN) akan menggantikan Farid berkuat kuasa 1 Januari.

“Beliau juga akan menjalankan peranan sebagai ketua pegawai eksekutif Primeworks Studios Sdn Bhd, melapor terus kepada pengarah urusan kumpulan,” kata Amrin.

Katanya, Izham akan melepaskan jawatannya sebagai ketua MPRN dan pengarah eksekutif 8TV.

Dalam memo edaran dalaman, Media Prima menamakan lima eksekutif yang akan mengikut Farid iaitu Noor Amy Ismail, Noor Syazwani Abdul Rahman, Nurul Asyikin Ab Aziz, Nasir Taff dan Eddy Sulaiman.

“Farid merupakan seorang eksekutif media dan pengiklanan yang berpengalaman dan boleh diyakini dalam kerja-kerja berkaitan dengan konsep 1 Malaysia,” kata seorang editor Media Prima kepada The Malaysian Insider.

Konsep 1 Malaysia menjadi sasaran serangan Pakatan Rakyat yang mendakwa Najib menggunakan firma perunding perhubungan awam APCO Worldwide, yang dikatakan terlibat dalam kerja-kerja kempen One Israel diperkenalkan bekas perdana menterinya Ehud Barak.

Najib menafikan dakwaan itu dengan mengatakan beliau telah memikirkan perkara itu sebelum menjadi perdana menteri April 2009 termasuk menggunakannya sebagai nama blognya.

Selasa lalu, Najib menzahirkan rasa terkilan dengan dakwaan bahawa konsep 1 Malaysia diciplak dari negara lain dan menyifatkan dakwaan itu sebagai “pendustaan besar.”

Minggu lalu, Parlimen menggantung Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung isu itu. Turut digantung tiga wakil rakyat Pakatan Rakyat.

Farid merupakan profesional media kedua menyertai pentadbiran Najib sejak tiga bulan lalu.

Bekas koresponden Reuters Malaysia Abdul Jalil Abdul Hamid dipinjamkan dari Suruhanjaya Sekuriti untuk menyertai pasukan komunikasi nasional perdana menteri.

Semalam, Merdeka Center mengumumkan kajiannya bahawa tahap kepuasan hati rakyat terhadap prestasi Najib kekal positif dengan kaum India mencatat peratusan tertinggi, diikuti Melayu dan Cina.

Tinjauan yang dijalankan mulai 30 November hingga 11 Disember lepas menunjukkan tahap kepuasan hati di kalangan kaum India ialah 85 peratus, Melayu (74 peratus) dan Cina (54 peratus).

Bagaimanapun, tahap kepuasan hati terhadap Najib merosot sedikit kepada 69 peratus berbanding 72 yang dicatat Mei lepas, dengan 22 peratus “sangat berpuas hati” manakala 47 lagi “agak berpuas hati” dengan prestasi beliau.

Kenyataan Merdeka Centre hari ini menyebut ia mungkin disebabkan reaksi rakyat terhadap pengurangan subsidi kerajaan bagi barangan seperti minyak petrol dan gula, yang berlaku ketika tinjauan dijalankan.

Kaji selidik itu juga menunjukkan bahawa terdapat kesedaran sederhana di kalangan rakyat berhubung Pelan Transformasi Ekonomi (ETP) yang diperkenalkan kerajaan September lepas, dengan 16 peratus dilapor memiliki beberapa tahap pengetahuan dan pemahaman mengenai pelan tersebut serta matlamatnya.

Nota :

Nampakanya BN kini sedaya upaya cuba untuk mengembelingkan kekuatan untuk menghadapi PRU 13...
Tak cukup dengan kakitangan yang sedia ada...mereka ambik pulak kakitangan dari sektor swasta....
Semua ini adalah untuk persiapan rapi mereka menghadapi PR dalm PRU 13...
Ingatlah wahai UMNO/BN....
Kamu merancang....Allah pun merancang...
Namun perancangan Allah SWT adalah yang terbaik....
Kepada Dato' Farid...Allah telah menyuruh kita supaya bertolong-tolongan dalam perkara kebaikkan....
Jangan jadi hamba kepada puak munafikin seperti UMNO....
Nescaya kamu akan di sentuh api neraka....

Fatwa Sesat Mashitah Wadu' Kini Di Guna Pakai...!!

Melacur untuk beli susu anak-Kosmo

KUALA LUMPUR - "Sejak bercerai dua tahun lalu, saya mula melacur dan duit itu saya gunakan untuk beli susu anak dan belanja rumah." Bukan itu sahaja, malah Nora 30-an (bukan nama sebenar) memberitahu, dia seronok dengan pekerjaan itu kerana mampu memperoleh pendapatan setaraf dengan gaji eksekutif iaitu kira-kira RM3,000 sebulan.

Ibu kepada dua anak berusia di antara tiga dan lima tahun mendakwa dia terjebak dengan aktiviti persundalan selepas bergaul dengan pelacur asing yang turut menjual diri di kaki lima bangunan Wisma Indah, Jalan Pudu di sini.

Wanita yang mempunyai paras sederhana itu memberitahu, dia tidak perlu bersusah payah bekerja mengikut masa seperti di pejabat atau kilang kerana waktu kerja terserah kepadanya.

Nota :

Nampaknya fatwa Dr. mashitah iaitu di haruskan melacur jika darurat...
Kini dah ada kes seumpamanya yang berlaku...
Inilah kesannya bila pilih pemimpin bangang...
Maka sekalian rakyat semuanya akan jadi bengong....
Kah...Kah...Kah...!!

Ubah Sekarang, Selamatkan Malaysia...!!

Setelah 53 tahun merdeka negara kini berada dalam krisis. Cita-cita untuk membina sebuah bangsa yang bersatu padu dan negara yang makmur telah gagal. Demokrasi dan hak asasi rakyat terus dinodai oleh pemerintah

UMNO/BN. Rasuah dan penyalahgunaan kuasa membarah. Kekayaan negara telah dibolot oleh segelintir elit berkuasa. UMNO/BN tidak mempedulikan rakyat terbanyak yang dihimpit oleh kos sara hidup yang tinggi

Pendapatan rakyat tidak meningkat kerana dikekang oleh pemerintah. Daya saing negara dan rakyat terhakis akibat dasar yang lemah, pelaksanaan yang tidak berkesan dan kebijakan (dasar) yang tidak berjiwa rakyat.

Krisis parah sebegini memerlukan tekad dan azam politik untuk diatasi. Malaysia memerlukan dasar-dasar baru dengan membuat anjakan paradigma. Maka, Pakatan Rakyat sebagai permuafakatan politik (tahalluf siyasi) mengangkat suatu rencana dasar dan kebijakan yang menyeluruh untuk membela rakyat melalui Dasar Bersama yang dimeterai.

Dasar Bersama adalah berlandaskan empat kerangka asas iaitu:

Demokrasi yang telus dan tulen untuk memperkasakan ketuanan rakyat;
Memacu ekonomi berprestasi tinggi yang mampan untuk menjana kemakmuran dan kebajikan kepada semua secara adil;
Keadilan sosial bagi menjamin pembangunan insan secara menyeluruh; dan
Hubungan persekutuan-negeri dan dasar luar negara yang adil-setara.
Dasar Bersama ini menggariskan iltizam kami untuk mengalih hala tuju negara dan bangsa ke landasan yang betul setelah berdekad diruntun salah guna kuasa, rasuah dan politik perkauman.

Muafakat asas yang membentuk Dasar Bersama adalah ketulusan parti-parti Pakatan Rakyat meletakkan Perlembagaan Persekutuan sebagai kompas perjuangannya. Tiga perkara pertama yang diangkat dalam Dasar Bersama adalah komitmen Pakatan Rakyat untuk:

Mempertahankan Perlembagaan Persekutuan, Islam sebagai agama bagi Persekutuan dan agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana di negara ini serta melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak dan kepentingan sah kaum-kaum lain sejajar dengan Perkara 153.
Mempertahankan peranan dan tanggungjawab institusi Raja berperlembagaan.
Memartabatkan penggunaan Bahasa Melayu selari dengan Perkara 152 Perlembagaan Persekutuan dan memperluaskan Bahasa Melayu sebagai lingua franca serantau, melindungi dan memperkukuhkan penggunaan bahasa ibunda semua kaum, serta meningkatkan penguasaan Bahasa Inggeris demi memperbaiki daya saing Malaysia di peringkat global.
Ketetapan Pakatan Rakyat mengangkat konsep muafakat di antara parti-partinya membentuk kesepakatan perjuangan di dalam Pakatan Rakyat, lantas memberi laluan kepada lahirnya sistem dua parti di negara ini. Sejarah besar yang dicipta dalam PRU12 perlu dimanfaatkan supaya tekad rakyat untuk menukar kerajaan persekutuan dan sistem pemerintahan yang bobrok dalam PRU13 berhasil. Tekad rakyat ini bukan sahaja mulia dan bersejarah, ia satu kemestian untuk menyelamatkan Malaysia dari krisis parah.

Agenda Pakatan ini adalah nadi kepada perjuangan rakyat Malaysia yang pelbagai kaum dan pegangan untuk membina sebuah negara dan masyarakat yang menzahirkan semangat demokrasi dan keadilan dalam semua aspek. Agenda ini menuntut perubahan mutlak (minda, pendekatan dan kaedah) untuk menggembleng muafakat semua pihak. Ini perlu demi membebaskan institusi-institusi penting negara dari durjana campur tangan sebahagian kecil golongan elit yang mempertahankan tembolok mereka semata-mata.

Pakatan Rakyat juga meletakkan agenda pengagihan kekayaan negara secara adil dan saksama sebagai teras kepada kesemua program yang telah dilaksanakan dan sedang dirancang, demi membela nasib rakyat terbanyak.

Malaysia berdepan dengan prospek ekonomi yang pudar dan semakin ketinggalan berbanding dengan negara-negara serantau yang pernah setanding dengan kita. Tatkala Malaysia masih meraba-raba mencari penawar kepada kemunduran ekonomi ini, negara wajib waspada dengan saingan baru dari negara-negara yang sebelum ini lebih mundur dari kita. Darjat ekonomi kita di mata antarabangsa dan dalam konteks ekonomi global telah merudum.

Lebih parah lagi, pemerintah yang bongkak dan mementingkan diri mengabaikan penderitaan rakyat. Bantuan-bantuan kepada rakyat disekat atas nama mengurangkan beban kerajaan, sementara lohong ketirisan sengaja dibesarkan agar kekayaan negara dapat mereka bolot secara rakus.

Tindakbalas pemerintah juga adalah songsang dan tidak mencerminkan keikhlasan untuk mengembalikan daya saing negara. Rencana ekonomi baru yang dipersembahkan hambar kerana janji untuk membawa ‘transformasi ekonomi’ bercanggah dengan tindakan semasa yang bertentangan dengan tuntutan reformasi.

Makanya, negara dan rakyat berdepan dengan ketakutan yang berlipat kali ganda. Amalan menunggang institusi-institusi penting negara demi menutup kelemahan sendiri dan menekan Pakatan Rakyat semakin berleluasa. Matlamat kuasa BN adalah untuk terus berkuasa, bukannya mencari kebijakan yang adil dan berkesan untuk membawa negara keluar dari kemelut ekonomi, politik dan sosial yang semakin menghimpit.

Malaysia perlu diubah sekarang. Perjalanannya dan masa depan rakyat di bawah pentadbiran persekutuan sedia ada adalah kabur. Jika perubahan tidak dilakukan sekarang, segala kerosakan bangsa dan negara akan berterusan. Malaysia akan bertukar dari status malap kepada gelap.

Harapan dan kepercayaan rakyat bahawa Malaysia adalah sebuah negara berbilang bangsa yang berlandaskan prinsip keadilan dan permuafakatan perlu dikembalikan segera. Pakatan Rakyat yakin bahawa agenda perubahan yang dijunjung bersama akan meniupkan kembali roh keadilan dan permuafakatan dalam sistem negara dan masyarakat kita.

Agenda Pakatan ini menggariskan perincian dasar dan langkah yang berlandaskan Dasar Bersama untuk merealisasikan cita-cita Pakatan Rakyat membina sebuah negara yang makmur dan adil. Kami percaya kemakmuran negara hanya akan dicapai dan berkekalan jika ia ditunjangi oleh prinsip keadilan sosial dan persaudaraan rakyat. Hasrat ini akan mekar berkembang; bila mana semangat demokrasi meresap ke seluruh pentadbiran dan institusi-institusi penting negara.

Agenda Pakatan ini adalah penzahiran hasrat rakyat untuk melaksanakan islah masyarakat yang digariskan oleh Dasar Bersama. Ia adalah jendela yang paling luas untuk menggambarkan sebuah Malaysia yang makmur dan adil di bawah Pakatan Rakyat.

Bersama-sama kita berubah sekarang untuk menyelamatkan Malaysia. Ayuh kita bawa mesej perubahan ini ke seluruh pelusuk negara.

Y.B. Dato’ Seri Anwar Ibrahim
Ketua Umum
Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN)

Y.B. Dato’ Seri Hj. Abdul Hadi Awang
Presiden
Parti Islam Se-Malaysia (PAS)

Y.B. Lim Kit Siang
Ketua Ahli Parlimen Parti Tindakan Demokratik (DAP)

Terbukti UMNO/BN Mengamalkan Pluralisme....!!


"Dahsyat sungguh TV3..dalam Buletin Utama, disiarkan berita sambutan Hari Krismas pada hari ini 25 Disember. Ayat yang standard yang biasa di dengar biasa ah..''disambut secara sederhana tetapi meriah'..

Tapi bukan ayat tu yang nak dipersoalkan .Tetapi berita tentang anak-anak yang baru dilahirkan pada 25 Disember berkebetulan dengan hari Krismas ni.Tak silap aku katanya di sebuah hospital di KL lebih kurang dalam 28 orang lahir pada tarikh hari ni.Kemudian ditunjukkanlah sedutan temubual dengan ibu-ibu islam yang baru bersalin tersebut bagi menunjukkan kebanggaan mereka menyambut kelahiran bayi mereka hari krismas.

Sangka aku yang diinterview itu tentulah dikhususkan ibu-ibu penganut kristian memandangkan 25 Disember sambutan hari agama mereka.Tapi terkejut tengok ada jugak diinterview seorang ibu melayu(yang aku yakin seorang Islam).Beliau seolah-olah cuba dipaparkan oleh TV3 turut gembira kerana menyambut kelahiran bayi di Hari Krismas sepertimana ibu-ibu penganut kristian yang lain.

Apa yang nak ditunjukkan oleh TV3 sebenarnya...?? Konsep 1Malaysiakah atau konsep pluralisme..?