Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير

Sep 18, 2010

Susu Ibu Adalah Yang Terbaik.....!!!


SUSU SATU MALAYSIA SASAR LAHIRKAN GENERASI KUAT CERDAS- Utusan Meloya

Najib Razak berkata, pelancaran program Susu Sekolah 1Malaysia semalam amat penting bagi melahirkan generasi baru negara yang lebih kuat, tegap dan cerdas.

Dia berkata, terdapat sesetengah akhbar hari ini yang hanya menyiarkan tajuk dan berita mengenai program susu sekolah diperkenalkan semula tanpa memberikan keutamaan mengenai tujuan sebenar ia dilaksanakan.

''Ia sebenarnya mempunyai matlamat lebih besar berbanding apa yang disiarkan oleh akhbar iaitu melahirkan generasi muda Malaysia pada masa depan yang lebih dinamik dengan ciri-ciri yang saya telah sebutkan.

''Saya percaya ia akan memberi kesan yang besar kalau kita dapat mendidik setiap murid di sekolah rendah untuk membiasakan diri meminum susu yang mempunyai kalsium tinggi setiap hari," katanya.

Nota:

Ada perbezaan bila minum susu Satu Malaysia & Susu Ibu...
Kah....Kah....kah...!!!



MINUM SUSU SATU MALAYSIA BOLEH JADI FAT..FAT..SHORT...SHORT...KAH...KAH...!!!!


KHASIAT MINUM SUS IBU...BADAN JADI SIHAT DAN NAMPAK LEBIH SLIM...CANTIK SIOTTT!!!

Lawan Tetap Lawan....Jangan Jadi Pondan...!!!


Timbalan presiden: Azmin pecut tinggalkan Zaid -MKini

Daripada 18 cabang yang telah mengadakan mesyuarat agung tahunan masing-masing, Naib Presiden PKR Azmin Ali kini terus memecut laju meninggalkan pencabar utamanya Datuk Zaid Ibrahim.

Menurut pemimpin-pemimpin cabang yang dihubungi Malaysiakini, Azmin yang juga ahli parlimen Gombak setakat ini mendapat 13 pencalonan - sembilan hari ini dan empat semalam.

Manakala pesaing terdekatnya Zaid Ibrahim yang juga penyelaras Pakatan Rakyat setakat ini mendapat lima pencalonan - dua cabang hari ini manakala tiga semalam.

Di samping kedua-dua tokoh heavyweight ini, seorang lagi naib presiden PKR Mustafa Kamil Ayub pula hari ini mula memasuki gelanggang apabila mendapat enam pencalonan.

Lima daripadanya diperoleh daripada Perak di mana beliau merupakan pengerusi perhubungannya. Ini bermakna, Mustafa Kamil kini memintas Zaid yang semalam mengekor rapat Azmin

Selain mereka, Pengarah Pilihan Raya PKR Fuziah Salleh dan Pengarah Strategik Tian Chua pula masih belum layak kerana hanya mendapat satu pencalonan, masing-masing di Genting Highland dan Pokok Sena.

Malaysiakini juga difahamkam Azmin turut mendapat pencalonan daripada Lipis, Sandakan, Kulim dan Bandar Baharu.

Sumber-sumber yang rapat dengan Azmin pula memaklumkan bahawa bekas setiausaha Anwar itu sudah mendapat sebanyak 18 pencalonan. Bagaimanapun setakat ini, kedua-dua maklumat itu belum dapat disahkan.

Berikut senarai cabang yang membuat pencalonan untuk jawatan berkenaan:

Azmin
Indera Mahkota, Raub, Tanah Merah Arau, Libaran, Silam, Kudat, Larut, Parit Buntar, Pasir Mas, Rantau Panjang, Langkawi dan Kubang Pasu.

Mustafa Kamil
Grik, Lenggong, Bagan Serai, Taiping, Sungai Siput dan Kuala Kedah.

Zaid
Jerantut, Padang Rengas, Kota Bharu, Tumpat dan Alor Setar.

Mari Kita Berkabung & Kibarkan Bendera UMNO Separuh Tiang....!!!


72 wanita PKR cabang Ipoh Barat keluar parti -MKini

Seramai 72 anggota wanita PKR cabang Ipoh Barat hari ini mengumumkan keluar parti kerana hilang keyakinan terhadap pucuk pimpinan parti tersebut.

Wakil kumpulan itu, Siti Aminah Mansor berkata cabang berkenaan kini menjadi parti perkauman kerana hanya mempunyai anggota daripada satu kaum sahaja.

"Anggota itu juga yang mengisi semua jawatan dalam cabang tersebut dan pemilihan bagi jawatan di peringkat cabang tidak diketahui semua anggota kerana tiada sebarang notis diberikan kepada kami," katanya pada persidangan akhbar di Ipoh.

Beliau mendakwa ada di kalangan anggota yang sanggup menyebarkan khidmat pesanan ringkas (SMS) palsu dan fitnah terhadap anggota daripada kaum lain bagi membolehkan orang tertentu menguasai cabang berkenaan.- Bernama
-------------------------------------------------------------
Kah...Kah....AIMAN TAK KISAH...TAK BOLEH TAHANLAH...RASA NAK GELAK SAJA...KAH...KAH....KALAU NAK TIPU PUN AGAK-AGAKLAH BRO...KAH...KAH....KAH....!!!

Hati- Hati...Dajjal Sudah Turun....!!!!


BN lantik pegawai khas urus daftar pemilih di K'tan- MKini

BN Kelantan akan melantik seorang pegawai khas untuk mengurus pendaftaran pemilih baru daripada kalangan anggota dan penyokong parti komponen, kata Pengerusi BN negeri Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Beliau berkata pegawai khas itu juga akan dilantik di peringkat parti bagi mengendalikan kerja-kerja mendaftar pemilih daripada kalangan anggota parti yang belum didaftar sebagai pemilih.

"Diharap dengan pelantikan seorang pegawai khas yang mengurus daftar pemilih dapat menambahkan bilangan daftar baru kalangan anggota parti-parti komponen," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat BN Kelantan ketiga di Kota Baharu, hari ini.

Mesyuarat tiga bulan sekali itu dihadiri oleh semua pemimpin parti komponen Kelantan termasuk wakil masyarakat Siam.

Mustapa berkata sebelum ini bilangan pendaftaran daripada kalangan anggota parti komponen kurang memuaskan dan berharap dengan pelantikan pegawai itu yang mengendalikan kerja-kerja daftar pemilih dapat menambah bilangan anggota yang layak berdaftar sebagai pemilih.

Beliau juga berkata mesyuarat hari ini memutuskan semua pimpinan wanita parti-parti komponen mengadakan program bersama dan turun ke padang bagi memperjelaskan isu-isu semasa kepada anggota parti dan orang ramai.

"Sebelum ini masing-masing mengadakan program secara persendirian dan mulai akan datang semua program diadakan secara bersama dan turun ke bawah," katanya.-Bernama

Nota :

Wahai Orang Kampung....Kenalilah jiran anda....
Pastikan anak beranak dan keluarga mendaftar mengundi...
Pastikan juga mereka mengundi bersama anda....
Hati-Hati wakil Dajjal dah datang....
Jauhkan mereka dari kaum keluarga anda....
Kah...Kah...Kah.....!!!!

PR : Sabah Adalah Untuk Rakyat Sabah...!!!


Autonomi di Sabah jika Pakatan kuasai Putrajaya -MKini

Impak ikrar Pakatan Rakyat untuk memberikan kuasa autonomi kepada Sabah jika mereka membentuk kerajaan pusat pada pilihan raya umum akan datang hanya berkesan jika mereka meletakkan calon berwibawa mewakili mereka.

Penganalis politik James Chin percaya faktor calon amat penting, khususnya bagi PKR kerana sejarah silam yang dikongsi oleh rakyat negeri itu dengan ketua umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Semasa menjadi timbalan perdana menteri ketika pentadbiran Tun Dr Mahthir Mohamad, Anwar dilihat sebagai dalang yang menumbangkan kerajaan negeri pembangkang pimpinan PBS pada 1994.

Meskipun memenangi pilihan raya negeri Sabah buat kali ketiga berturut-turut, walaupun dengan majoriti mudah, kerajaan PBS terus tumbang apabila pemimpin dan ADUNnya berpaling tadah ke BN.

"Rakyat mempunyai perasan berbelah-bahagi terhadap Anwar tetapi jika PKR boleh mengemukakan calon berwibawa, saya tidak melihat perkara ini sebagai satu isu,” kata Chin ketika dihubungi hari ini.

Ketika melancarkan Pakatan Sabah di Kota Kinabalu pada malam Rabu lalu, Anwar bersama penasihat DAP Lim Kit Siang dan timbalan presiden PAS, Nasharudin Mat Isa, berikrar bahawa Sabah akan diberikan autonomi penuh jika Pakatan Rakyat menduduki Putrajaya pada pilihan raya umum akan datang.

"Hal ehwal Sabah akan ditentukan oleh Sabah,” kata Anwar yang dipetik The Borneo Post hari ini.

Pemimpin nasional dan negeri Pakatan daripada ketiga-tiga parti - PKR, PAS dan DAP - menghadiri majlis itu tetapi parti bebas SAPP tidak hadir.

Menurut Chin yang merupakan seorang pensyarah di Universiti Monash, ketidak-hadiran SAPP tidak memberi kesan asalkan semua mereka sepakat untuk bertanding satu lawan satu dengan BN pada pilihan raya akan datang.

Katanya, ikrar autonomi itu agak signifikan di Sabah kerana sentimen tersebut masih kuat berhubung perjanjian 20 perkara yang dimeterai semasa pembentukan Malaysia antara Malaya, Sarawak dan Singapura pada 1963 yang terus diketepikan oleh kerajaan persekutuan.

Bagaimanapun perkara itu kurang berkesan di Sarawak kerana ketua menterinya, Tan Sri Abdul Taib Mahmud berjaya mengurangkan campur tangan persekutuan di negeri itu pada tahap minimum.

"Terdapat lebih banyak campur tangan persekutuan di Sabah kerana kerajaan pembangkang,” katanya yang merujuk kepada PBS.

Nota :

Rakyat Sabah perlu baca tawaran ini sebaik mungkin...
Ini tawaran yang di buat PR untuk kebaikkan rakyat Sabah...
Kita tak boleh kata tawaran ini sebagai omong kosong...
Sebab PR tak pernah di beri peluang untuk membuktikannya...
Lain lah dengan BN...telah terbukti bahawa mereka telah gagal membela rakyat Sabah..
Jadi ...bagi rakyat Sabah...fikir-fikirkanlah...!!!
Tak payah nak timbang-timbang lagi...
Tekadkan diri ...buatlah perubahan....

Hanya Pemimpin "Jahat" Yang Tak Laksanakan Islam...


KEMAMAN – Tarbiyah dari ibadat berpuasa selama sebulan dalam bulan Ramadan yang lalu menuntut supaya umat Islam berusaha menegakkan syariat serta kerajaan Islam muka bumi ini.

Pesuruhjaya PAS Terengganu Ketua Dewan Ulama’ PAS Pusat, Dato’ Ustaz Harun Taib berkata, umat Islam pada hari hidup tanpa pelaksanaan syariat dan kerajaan Islam.

Oleh itu, beliau menekankan, adalah menjadi tanggungjawab kepada setiap orang Islam memperjuangkan dan berusaha menegakkan kerajaan Islam

Menurutnya, tanpa kerajaan Islam pelbagai masalah jenayah serta kemungkaran berlaku dengan tidak terkawal secara berleluasa.

“Tanggungjawab kita (umat) untuk menegakkan kerajaan Islam. Sebab, kita hidup hari ini tanpa kerajaan Islam.

“Oleh kerana (keadaan) tidak ada kerajaan Islam pelbagai masalah berlaku dalam masyarakat kita hari ini seperti kes jenayah, bunuh, buang bayi dan lain-lain,” jelasnya ketika berucap pada Majlis Rumah Terbuka dan Perasmian Pejabat Majlis Tindakan Dewan Undangan Negeri (MTD) Chukai, di Jalan Air Putih, disini semalam, 17 September.

Sehubungan itu, beliau yang juga Ketua Dewan Ulama’ PAS Pusat menyifatkan petanda pemimpin yang ‘jahat’ adalah pemimpin yang tidak bersedia melaksanakan undang-undang serta syariat Allah SWT.

Malah, katanya pemimpin tersebut juga mengaku Islam tetapi tidak melaksanakan apa yang diperkatakan itu.

“Undang-undang Islam yang Allah suruh laksanakan dia (pemimpin) tidak laksanakan. Jadi, sebagai tanda pemimpin itu ‘jahat’, dia (pemimpin) buat apa yang Allah Ta’ala tidak suruh dan dia (pemimpin) bercakap (Islam) tentang apa yang dia tidak buat,” ujarnya.

Menurutnya, Nabi Muhamad SAW telah memberi garis panduan kepada umat Islam sebagai petanda seseorang itu beriman serta mengikut perintahNya.

Katanya, sesiapa yang berjihad menentang kemungkaran dengan tangan, lidah (mulut) dan hati masih tergolong di kalangan orang yang beriman kepada Allah SWT.

Menurut Ustaz Harun, jika langsung tidak mengambil sikap mencegah kemungkaran tersebut sama ada dengan tangan, lidah (mulut) dan hatn Rumah Terbuka i tanda seseorang itu tidak ada imannya.

“Apa garis panduan yang dibuat oleh Nabi SAW. Sesiapa yang berjihad dan bersungguh-sungguh (cegah) dengan tangan (kuasa) dia beriman, sesiapa yang bersungguh-sungguh mencegah dengan lidahnya (mulut) dia beriman dan sesiapa yang mencegah menentang dengan hatinya (benci) dia beriman.

“Dan jika sekiranya dengan tangan (kuasa) tidak menentang, dengan mulut (lisan) tidak menentang dan dengan hati pun tidak menentang. Maka, dia (seseorang) itu tidak ada iman,” ujarnya.

Oleh itu, katanya menjadi tanggungjawab kepada umat Islam di negara ini menentang serta menukar kerajaan yang tidak menegakkan Islam.

Dalam pada itu, Pengarah MTD Chukai, Haji Hanafiah Mat ketika dihubungi petang semalam mengucapkan syukur dan terima kasih kepada semua yang telah menyumbang kepada kejayaan penganjuran Rumah Terbuka terseut.

Beliau bekata, hampir 5000 orang warga Chukai daripada pelbagai lapisan, temasuk kaum tionghua hadir ke majlis rumah yang diadakan dari jam 11 pagi hingga 3 petang.

Nota :

“Dan jika sekiranya dengan tangan (kuasa) tidak menentang, dengan mulut (lisan) tidak menentang dan dengan hati pun tidak menentang. Maka, dia (seseorang) itu tidak ada iman..."

“Undang-undang Islam yang Allah suruh laksanakan dia (pemimpin) tidak laksanakan. Jadi, sebagai tanda pemimpin itu ‘jahat’, dia (pemimpin) buat apa yang Allah Ta’ala tidak suruh dan dia (pemimpin) bercakap (Islam) tentang apa yang dia tidak buat......"

Hidung Tak Mancung...Pipi Tersorong-Sorong......!!!


Pelabur Mengelak Melabur di Malaysia

Laporan Merill Liynch, Bank of America, berkaitan pasaran negara begitu membimbangkan. Menurut laporan tersebut Malaysia kini antara negara yang tidak digemari para pelabur di Asia Pasifik selepas bank tersebut meninjau pandangan pengurus dana.

Sungguhpun kerajaan cuba memberi gambaran yang serba indah, hakikatnya Malaysia jatuh dua anak tangga dari kedudukan sebelum ini iaitu di tangga ke 10, dan kini di kedudukan tercorot.

Pastinya berita ini menerbitkan rasa bimbang saya berhubung kedudukan ekonomi semasa negara tatkala kononnya pentadbiran Dato' Sri Najib akan mengemukakan satu kebijakan ekonomi yang diwar warkan bertujuan menarik minat pelabur.

Beberapa perkara mustahak yang sewajarnya diberi perhatian adalah pandangan para pelabur yang melihat Malaysia sudah tidak mampu bersaing dengan negara jiran yang begitu bertenaga maju ke hadapan seperti Indonesia.

Tetangga kita itu menurut tinjauan Forum Ekonomi Dunia(World Economic Forum) pula telah melonjak 10 anak tangga ke kedudukan 44 dari 139 negara. Berikutan perkembangan sebeginilah kita sangsi perincian Model Ekonomi Baru yang bakal diumumkan perdana menteri mampu memulihkan ekonomi negara yang lembap ini.

Hasrat kerajaan untuk menjana pelaburan bernilai RM 2.2 trillion dalam masa 10 tahun, yang mana 92% dari jumlah tersebut datangnya dari pelaburan swasta, pastinya menimbulkan kemusykilan tatkala para pelabur bertindak menjauhi pasaran kita.

Pemerintah harus sedar, kebijakan ekonomi yang menafikan perkara dasar serta gagal memberi keutamaan untuk melakukan perubahan terhadap sistem yang curang pastinya dipandang sepi.

Secara tuntas saya tegaskan, para pelabur memberi keutamaan terhadap sistem keadilan yang bersih, iklim yang tidak rasuah dan culas serta kepimpinan negara yang meyakinkan.

Pembentangan serta perincian dasar ekonomi namun menafikan perkara yang mendasar tersebut hanya akan disambut dingin. Malangnya hakikat ini terus dinafikan elit pemerintah walau rakyat jelatalah yang menderita menahan beban.

ANWAR IBRAHIM
Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia

Bertuah Sungguh 'Mek Hawa" ...!!!


Kejayaan Mek Hawa Binti Abdul Rahman mendapat kontrak membekalkan pakaian sekolah kepada kerajaan Terengganu bukan hanya disebabkan faktor Menteri Besar, Dato' Ahmad Said, yang meluluskan kontrak tersebut secara runding terus.

Ada lelaki yang lebih penting dalam kehidupan wanita separuh baya berumur 49 tahun itu, yang bernama Haji Maat bin Ismail.

Kalau hanya Mek Hawa memohon secara 'dogol', kepada Ahmad Said, dengan sebuah entiti perniagaan 'berstatus' Enterprise sahaja, mustahil kontrak bernilai RM7,995,000.00. berjaya diperolehinya.

Agak tidak masuk akal, Hamie Enterprise boleh meraih kontrak jutaan ringgit, tanpa perlu menunjukkan sebarang rekod kejayaan yang diraih perniagaan itu sebelumnya.

Mek Hawa memohon melalui seorang perantara 'Hamie Azreen' yang dilantik sekejap sebagai 'partner'.

Dengan hanya sehelai surat sahaja, tanpa lampiran rekod-rekod kejayaan perniagaan, MB Ahmad Said yang berpengalaman luas, berpuluh tahun sebagai Pegawai TCS, kemudian menjadi wakil rakyat dan Exco kanan kerajaan Terngganu, terus meluluskan kontrak jutaan ringgit kepada Hamie Enterprise.

Pasti hebat lelaki di belakang Mek Hawa yang juga menjadi isteri kedua kepada Haji Maat Ismail, namun, siapa Haji Maat yang hebat itu? Apa hubungannya dengan MB Ahmad Said?

Pendedahan sebelumnya; Na...Na...Na...tranung kite....!!!

Berita Yang Paling Tak Pelik....!!!


Duit Raya Lebih Kepada Pengarah : TDM Perlu Jelaskan -Buletin Online

KUALA TERENGGANU - Terengganu Development Management Berhad (TDM) perlu menjelaskan kepada seluruh pelaburnya dan rakyat Terengganu mengapa anak syarikat kerajaan negeri itu membayar duit raya lebih kepada para pengarahnya.

Resolusi ke 9 yang dicadangkan dibawa ke Mesyuarat Agong Luarbiasa TDM yang akan berlangsung pada 29 September menyatakan; Bahawa elaun sebanyak RM8,000 akan dibayar kepada setiap pengarah dan RM10,000 Pengerusi Lempaga Pengarah sempena sambutan hari raya eidul fitri.

Timbalan Editor sebuah akhbar harian berbahasa Inggeris berpendapat, tidak ada masalah untuk menjadi seorang pemurah sekiranya seseorang menggunakan wang sakunya sendiri, namun bukan mengagih-agihkan 'wang dana' yang merupakan amanah kerana ia juga turut dimiliki oleh orang lain
-------------------------------------------------------------------
Woitttt......HOI...INGAT TDM TU MAK BAPAK KAU PUNYE KE...???

Kah...Kah....PATUTLAH PENGARAH-PENGARAH NI KAYA RAYA...

Kah..Kah.....MAU TAK KAYA...RUPA.RUPANYA DOK MENTANGKEDARAH DUIT ORANG LAIN...

Kah...Kah.....BUKAN SETAKAT DUIT SYARIKAT...DUIT ZAKAT PUN DI SALAH GUNAKAN JUGAK...

Kah...Kah....AIMAN TAK KISAH....JAHAT-JAHAT ROBIN HOOD PUN DIA BANTU JUGAK ORANG SUSAH....BUKAN METANGKEDARAH DUIT ORANG SUSAH...

Citt....Poorahhhh.....!!!


MURUGIAH NAFI SMS KAITNYA DENGAN KES SOSILAWATI - mkini

T Murugiah ( gambar di atas) hari ini membuat laporan polis berhubung satu khidmat pesanan ringkas (SMS) yang beliau terima mengaitkannya dengan suspek utama pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya.

Sebelum ini Murugiah ketika menziarahi keluarga Sosilawati mendedahkan pernah bertemu dengan suspek utama pembunuhan tersebut, iaitu peguam bergelar Datuk itu dalam satu majlis penyampaian sumbangan hari raya di Banting, Selangor pada 8 September lalu.

Pada majlis itu suspek turut menyatakan hasratnya kepada Murugiah untuk menyertai MIC.
--------------------------------------------------------------------
Woitttttt......NANDEK PPP INI BETUL BETUL CIKADAK.....

Kah...Kah.....PUNDEK INI SENDIRI MENGAKU PERNAH JUMPA DATUK PEMBUNUH NI....

Kah...Kah....PUNDEK INI YANG LIBATKLAN MIC.....

KAH....kAH...SEKARANG TIDAK MENGAKU PULAK......

Kah...Kah....AIMAN TAK KISAH....INI BARU BETUL KELING.....CAKAP BERBELI-BELIT....

Ukur..Tukar...Pecah Sempadan ...Semuanya Untuk BN....!!!!


TERKINI DARI FB ZUNAR

Desas desus semakin kencang bahawa persempadanan semula kawasan2 pilihanraya (bagi memastikan kemenangan BN) sedang dirangka SPR dan dijangka akan di bawa ke Parlimen Mac tahun depan

Nota:

Kalau mengundi dalam pilihanraya boleh mengubah apa apa
Sudah pasti pilihanraya telah lama di haramkan...
Maknanya Mengundi Di Malaysia adalah gimik saja...
Gimik agar menampakkan kedemokrasian saja...
Kah...Kah...Kah....!!!

Asal BN Semua Halal.....!!!


Ustaz Kamal Al Hafeez sedang memberi derma dalam sebuah masjid di hulu selangor....

USTAZ KAMAL DARI MIC DIDAKWA MASUK MASJID - mkini

Ahli parlimen Shah Alam Khalid Samad menyifatkan Umno tanpa syak lagi "berkura-kura", berpura-pura dan memutarbelitkan fakta berhubung isu bukan Islam dibenarkan memasuki surau dan masjid.

Beliau yang juga anggota biro politik PAS juga malah mendakwa pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) pula terus menjadi "kesinambungan wadah kepuraan Umno dalam bersandiwara"

Menulis dalam blognya hari ini, Khalid memuatkan kembali beberapa keping gambar, antaranya menunjukkan pemimpin Umno memberikan 'tazkirah'.

Terdapat juga gambar Kamalanathan - yang didakwanya digelar 'Ustaz Kamal' oleh perayu undi Umno semasa kempen pilihan raya kecil lalu - menyampaikan sumbangan dalam sebuah masjid.
---------------------------------------------------------------
Woitttt.....INI DAH JADI KES KANTOI......

Woitttt......CUBA PERIKSAN IC USTAZ KAMAL...USTAZ KAMAL NI UGAMA APA...???

Kah...Kah....DALAM MASJID NAMA KAMAL...DALAM KUIL CINA TUKAR NAMA JADI ALAN...DALAM KUIL HINDU NAMA SEBENAR NATHAN....INI SEMUA IDEA BN.....

Woittttt.....USTAZ KAMAL MASUK MASJID....KENAPA UMNO TAK BISING...??

Kah...Kah....KENAPA BELIA BODOH BANGANG BENGONG BAHLUL (4B ) TAK BUAT LAPORAN POLIS PULAK....???

kah...Kah...JAKIM.. JAIS.. JAWI DAN JAWA.. MANA PEGI SENYAP SAJE.....

Kah...Kah...AIMAN TAK KISAH....ASAL UMNO BN JE...SEMUA BOLEH....MALIKUL SEMBAB PUN PERNAH PEGI RASMI KUIL....!!!!