Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير

Oct 16, 2010

Islam Di Pulau Pinang Kian Selesa Di Bawah PR....!!!



Katanya, jika tidak mengamalkan cara hidup beragama yang tinggi beliau yakin negara boleh musnah ekoran krisis moral yang semakin mengancam negara.

"Para huffaz sama ada yang hadir pada hari ini atau yang ada di luar negara adalah harta yang tidak ternilai pada negara. Kepimpinan yang berakhlak mulia akan mengemudikan negara dengan baik," ujarnya ketika berucap sempena Majlis Pengiktirafan Al-Hafiz dan Ijtimak Huffaz Negeri Pulau Pinang di Dewan Sri Pinang, pagi tadi.

Oleh itu, sambung beliau sejak tiga tahun lepas Kerajaan Negeri Pulau Pinang memperkenalkan sumbangan kepada golongan terbabit sebagai menghargai jasa mereka yang sanggup menghafal Al-Quran.

Kerajaan juga, ujarnya menyalurkan bantuan khusus kepada aktiviti keagamaan semata-mata memartabatkan Islam di negeri ini dan hasil program tersebut terhadap pertambahan 40 orang huffaz untuk tahun ini berbanding tahun lalu.

Ia juga, katanya selari dengan matlamat Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat yang mahu melahirkan 'satu keluarga satu hafiz'.

"Saya yakin hasil dari pengiktirafan itu menambahkan lagi para huffaz di negeri ini. Untuk tahun ini sahaja saya difahamkan 40 orang telah dilahirkan. Ini satu kebanggaan," tegasnya.

Selain memberikan pengiktirafan kepada para huffaz yang hadir kerajaan negeri juga memberikan sumbangan kepada Johan Program Imam Muda, Muhammad Asyraf Mohd Ridwan yang telah menaikkan imej Negeri Pulau Pinang serta boleh dijadikan motivasi kepada para huffaz di sini.

Beliau merupakan seorang huffaz lulusan Maahad Tahfiz Al Quran Pulau Pinang yang kini dikenali sebagai Kolej Islam Teknologi Antarabangsa Pulau Pinang (Kitab).

Turut hadir dalam majlis tersebut Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang, Tun Datuk Seri Utama (Dr) Abdul Rahman Abas.

Nota :

"Selain memberikan pengiktirafan kepada para huffaz yang hadir kerajaan negeri juga memberikan sumbangan kepada Johan Program Imam Muda, Muhammad Asyraf Mohd Ridwan yang telah menaikkan imej Negeri Pulau Pinang serta boleh dijadikan motivasi kepada para huffaz"

Inilah perbezaan yang ketara corak pemerintahan antara PR & BN....
Walaupun KM adalah kafir tapi celik Islam...
Dia tahu Islam adalah agama yang lengkap...
Cuma mungkin Allah belum berikan hidayah kepadanya...
InsyaAllah...PAS sebagai tunggak dalam mempeerkenalkan Islam kepada komponen PR yang bukan Islam...Akan membuka hati-hati pemimpin parti komponen PR yang bukan Islam untuk menerima Islam dalam hidup mereka....


Ini namanya Islam memerintah...bukannya di perintah....
UMNO memang jahil bab ni....
Kah...Kah....Kah....!!!!

I'm Sorry CEUPACS...No Bonus For You...!!!!


PM: Tiada bonus kerana implikasi kewangan besar -MK

Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan tidak boleh memberi bonus satu bulan gaji kepada kakitangan awam kerana tindakan itu akan memberi implikasi kewangan besar iaitu sebanyak RM3.1 bilion.

Katanya, selaku menteri kewangan yang bertanggungjawab, beliau tidak boleh berbelanja lebih daripada pendapatan.

Najib berkata memang banyak pihak yang melobi supaya kerajaan dapat mengisytiharkan bonus sebulan kepada 1.2 juta penjawat awam.

"Tapi saya nak kongsi dengan tuan-tuan dan puan. Bonus satu bulan telah belanja RM3.1 bilion pada kerajaan...kalau ikut hati memang saya nak beri bonus tapi sebagai Menteri Kewangan yang bertanggungjawab saya tidak boleh belanja lebih daripada pendapatan negara.

"Sebab itu yang saya dapat lakukan ialah beri RM500 sebagai bayaran khas kepada penjawat awam," katanya pada
Perhimpunan Kebangsaan Guru 1Malaysia di Stadium Putra Bukit Jalil, di Kuala Lumpur, pagi ini.

RM500 wajar

Oleh itu, katanya pemberian bantuan khas kewangan RM500 setiap seorang adalah wajar.

Najib berkata bantuan khas kewangan itu sekurang-kurangnya dapat meringankan bebanan kewangan ibu bapa dalam persiapan untuk persekolahan anak-anak pada hujung tahun.

"RM500 ini sangat-sangat berguna sekali dan kerajaan akan bayar bantuan khas itu pada Disember ini," katanya.

Beliau berkata kerajaan bermurah hati turut memanjangkan bantuan ini kepada pesara-pesara kerajaan walaupun mungkin ada yang tiada lagi perlu menanggung anak-anak bersekolah.

Menurutnya walaupun tiada pemberian bonus, kerajaan memberikan ganjaran lain yang memberi faedah kepada penjawat awam seperti cuti bersalin tidak melebihi 90 hari.

Ini turut memberi faedah kepada guru wanita yang merupakan hampir 70 peratus daripada 400,000 guru di seluruh negara, katanya.

"Cuti bersalin ini satu hadiah untuk kaum wanita. Tapi kalau tak nak ambil 90 hari pun boleh juga...itu terpulang kepada mereka," katanya.

Perdana Menteri berkata kerajaan turut memberi faedah tambahan dari segi pinjaman perumahan di mana had maksimum pinjaman perumahan dinaikkan kepada RM450,000 berbanding RM360,000 pada masa ini, agar penjawat awam lebih mampu membeli rumah lebih berharga.

Mengenai pelbagai memorandum yang disampaikan kepada beliau untuk melakukan penambahbaikan skim perkhidmatan perguruan, Najib berkata beliau perlu sedikit masa menelitinya kerana melibatkan implikasi kewangan dan kumpulan guru yang besar.

"Sebab itu saya perlu teliti bersama JPA (Jabatan Perkhidmatan Awam) dan Kementerian Kewangan. Banyak cadangan dikemukakan...sekiranya kerajaan mampu, saya akan bincang dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin (Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Pelajaran)...boleh buat pengumuman bila sampai pada masanya," katanya.

Nota :

Nampaknya Rejim BN lebih rela memilih untuk berbelanja besar bagi pembinaan bangunan yang tinggi berbanding kesediaan mereka untuk memberikan bonus kepada kakitangan Awam termasuk para guru.....
Maka cukuplah...Tak payahlah kita nak fikir dan tunggu lagi....
Kerajaan yang ada sekarang sah wajib hendaklah di tukar immediately....
Tepuk dada tanya diri...yang mana satu hendak di pilih...
PRU 13 adalah penentu segalanya...tapi semuanya it's up to you....
Samada ingin perubahan atau terus menderita di bawah rejim BN....
Semua orang ada hak memilih...maka pilihlah yang terbaik...
Terbaik untuk agama, diri kita,keluarga dan bangsa ....!!!

Semoga En. Ibrahim Ali Sihat & Panjang Umur....!!!


Ibrahim Ali akan dibedah jantung Isnin ini -MK

Ahli parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali kini dirawat di Hospital Pakar Ampang Puteri, Ampang kerana masalah jantung.

Beliau yang juga adalah presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa malaysia (PERKASA) dijadual jalani bedah jantung Isnin ini.

Pada 13 Oktober lalu, Ibrahim ketika dibidas pelbagai pihak kerana didakwa gagal berdiri ketika Dewan Rakyat bertafakur menghormati kematian wakil rakyat Batu Sapi, Edmund Chong Ket Wah mendakwa tindakannya itu kerana kakinya kebas.

Katnya, ia akibat penyakit kencing manisnya dan rawatan perubatan yang diterimanya itu menyebabkannya seringkali mengantuk dan kadang-kadang sengal-sengal di kaki.

"Saya ada kencing manis, jadi kadang-kadang mata saya berair, kaki saya kebas dan kalau tak ada kawan saya mungkin tertidur."

Tidak dapat dipastikan sama ada tekanan yang dihadapinya sejak akhir-akhir termasuk tindakan Istana Kelantan Rabu lalu yang melucutkan gelaran 'Datuk Paduka' ke atasnya itu menyumbang kepada masalah kesihatannya.

Pingat Darjah Kebesaran Jiwa Mahkota Kelantan, (DJMK) itu dikurniakan oleh Sultan Kelantan ketika itu, Sultan Ismail Petra.

Walaupun pingatnya ditarik balik oleh Sultan Kelantan sekarang, namun Ibrahim masih bergelar 'datuk' kerana mempunyai dua lagi darjah - iaitu DPMS dan DMSM yang diterimanya daripada Selangor dan Melaka.


Nota :

Kami doakan semoga En. Ibrahim selamat menjalani pembedahan jantung....
Kalau En. Ibrahim pergi dulu...maka tak seronok lah politik negara...
Orang macam En. Ibrahim kena ada...baru lah ada perlawanan...
Kalau setakat UMNO...tak best....
Tak ada challenge berlawan dengan UMNO...
Semua orang tahu UMNO part korup..dok ghok cetong....
Kah....Kah...Kah....!!!!

Ini Bukan Babi Gila...Tapi Gila Babi....!!!!


RAJAGOPAL TAMATKAN PEMADUAN BERUNDUR 1,010KM – UM

BUKIT MERTAJAM 15 Okt. - Impian penceramah motivasi, I. Rajagopal untuk memecahkan rekodnya dalam Malaysia Book of Records akhirnya tercapai apabila berjaya menamatkan pemanduan kereta secara mengundur sejauh 1,010 kilometer dari Johor ke Kedah sebelum tiba di bandar ini hari ini.

Kejayaan itu sekali gus mencerahkan peluang Rajagopal, 56, untuk mencipta sejarah dengan mencatatkan nama dalam Guinness World Records sebagai manusia pertama yang menamatkan percubaan seumpama itu.

Dua tahun lalu, Rajagopal berjaya memecahkan rekod Malaysia dengan memandu secara mengundur sejauh 88 kilometer dari Johor Bahru sehingga ke Pulai Beach Resort, Desaru.
----------------------------------------------------------------
Kah...Kah....BEGITU LAMA KITA MENCARI....AKHIRNYA KITA KETEMU JUGAK.....

Kah...Kah....YAAA AMPOOOON....!!! INI LAH DIA RAJA KITA.......

Kah...Kah.....YAAAA AMPOON....HEBAT SUNGGUH RAJA LITA...RAKYAT PUN TAK BOLEH BUAT....

Kah...Kah.....AIMAN TAK KISAH.....WALAU PUN BUAT KERJA BANGANG.....RAJAGOPAL ADALAH RAJA KITA....KAH...KAH...KAH.....!!!

Nota:

Gila ini ada bermacam macam
Ada gila nak jadi melayu
Ada gila nak jadi tengku
Ada gila nak buat rekod
Ini pulak bukan gila biasa...tapi Gila babi....!!!!
Kah...Kah...Kah...

Pengundi Galas Mesti Ajar BN Secukupnya....!!!


Bajet 2011 Pinggir Kelantan - HD

KUALA LUMPUR, 15 Okt: Ahli Parlimen Tumpat, Kamaruddin Jaafar melahirkan kekecewaan dengan Bajet 2011 yang dibentang Datuk Seri Najib Razak petang tadi langsung tidak menyentuh peruntukan untuk negeri Kelantan.

"Saya amat kecewa sebagai ahli Parlimen daripada Kelantan, tidak ada apa-apa projek pun yang disebut menyentuh Kelantan sama ada jalan raya, lebuh raya, pangkalan, lapangan terbang ataupun laluan kereta api tak ada satu pun yang memberi nikmat kepada rakyat Kelantan.

"BN tidak mempedulikan Kelantan kerana merasakan seolah-olah mereka tidak mempunyai apa-apa harapan lagi terhadap Kelantan," katanya yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat.

Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr. Dzulkefly Ahmad melahirkan kebimbangan dengan cara kerajaan berbelanja yang jelas menunjukkan defisit.

"Saya rasa ini bajet terakhir sebelum pilihan raya. Najib cuba sedapat yang boleh memberikan kemudahan kepada orang kampung, belia, sekolah agama rakyat yang dahulunya ipinggirkan, tidak ketinggalan juga Permata.

"Saya nampak semua diambil kira dan beliau meramalkan defisit RM5.4 bilion. Kalau beginilah cara kerajaan berbelanja dengan tidak memberikan fokus kepada bagaimana langkah-langkah untuk mendapatkan pelaburan asing, saya tidak nampak satu langkah untuk mendapatkan pelaburan asing atau swasta dan membantu pertumbuhan ekonomi negara," katanya yang juga AJK PAS Pusat.

Nota :

Tak apalah orang kelantan....
Jangan Bimbang dan sedih....
Bajet kali ini adalah yang terakhir untuk BN Bentangkan...
Rakyat kelantan macam biasa terus di pinggirkan...
Walhal segala hasil mahsyul negeri kelantan semuanya di sedut...
Metangkedarah duit rakyat kelantan...tapi terus pinggirkan rakyat kelantan...
Kita mesti yakin dengan Allah...
Allah akan tolong orang kelantan ..InsyaAllah....
Allahuakbar...Allahuakbar....Allahuakbar....!!!

Bajet 2011 Adalah Bajet BN Yang Terakhir....!!!


Sesungguhnya ia Belanjawan yang mempersiap-sediakan Barisan Nasional untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13. Malah, mungkin sesetengah ahli Dewan Rakyat yang sarkastik akan menyindir bahawa ianya satu belanjawan yang dihantui bayang isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor.

Ia sudah terbukti dalam dewan itu sendiri, apabila nama "Rosmah" dilaungkan ketika Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan Najib Razak mencadangkan pemansuhan duti import ke atas kira-kira 300 barangan kegemaran pelancong dan rakyat tempatan, pada kadar 5% hingga 30% - antaranya, pewarna rambut. Malah, apabila Najib mengumumkan peruntukan RM111 juta kepada PERMATA, sekali lagi dewan menjadi gempar dengan nama Pengerusi Jawatankuasa Penyelarasan Program ini.

Nota :

Apa yang menarik, istilah "rasuah" langsung tidak disebut dalam teks ucapan Najib Razak yang setebal 45 muka surat hari ini. Jadi, agak jelas untuk kita - sejauh manakah iltizam kerajaan Najib untuk membanteras rasuah, jikalau dinilai dari teks ucapan tersebut.

Berbalik kepada persoalan, apakah ekonomi Malaysia akan meluncur semula di landasan yang betul dengan pembinaan menara 100 tingkat, pada masa yang sama enggan meneliti masalah rasuah yang berleluasa di Malaysia?

Berita Baik Buat "Puppet" UMNO.....!!!


Elaun pengerusi JKKK, imam naik hampir 100 peratus - MK

Kerajaan akan menaikkan hampir 100 peratus elaun bulanan pengerusi jawatankuasa kemajuan dan keselamatan kampung (JKKK) dan Persekutuan (JKKP, Tok Batin, pengerusi JKKK Orang Asli dan pengerusi kampung baru.

Menurut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, kadar elaun bulanan mereka dinaikkan kepada RM800 berbanding RM450 sekarang.

"Sejak dulu, kini dan selamanya, jasa golongan pemimpin masyarakat tidak pernah dilupa," kata perdana menteri ketika membentangkan bajet 2011 di Dewan Rakyat petang ini.

Bagi memastikan eluan itu dinikmati oleh semua ketua kampung, katanya, ia turut diberikan kepada pengerusi jawatankuasa kampung baru rangkaian dan pengerusi jawatankuasa kampung bagan.

"Kerajaan juga akan menaikkan eluan kehadiran mesyuarat kepada semua ahli jawatankuasa dari RM30 kepada RM50," katanya.

Di samping itu, katanya, elaun bulanan bulanan imam juga akan dinaikkan dari RM450 kepada RM750.

"Manakala imbuhan bulanan guru KAFA dinaikkan kepada RM800 berbanding RM500 berkuatkuasa Januari 2011," tambahnya.

Nota :

Nanti kita akan tengok jawatan JKKK akan jadi makin panas & jadi rebutan....
Maka akan tambah lah lagi puak-puak di peringkat UMNO kampung...
Rakyat jelata macam biasa akan terus terlopong....
Sebab JKKK dok sibuk berebut jawatan....
Bagi JKKK yang memang kaki tikam nombor ekor ini berita yang amat di nanti-nantikan...
JKKK kaki judi pun terharu dengan pengumuman ini...
JKKK kaki golok...macam biasa mungkin jadi makin kerap ke sana...
Walauapa pun JKKK terus akan jadi "puppet" UMNO sampai ke mampus...!!!!

Ragu Dengan Ayat Allah...Macam Ragu Dengan Allah Jugak...!!!

Hukum Persenda Kita Allah Al-Quran Serupa Persenda Allah Juga...!!!

PAS: Rosmah minta 'sedekah' di Belgium - MK

Kongsi 0Hajat Rosmah Mansur melawat pusat remaja hamil di Brussel hari ini untuk mendapatkan input bagi menangai masalah pembuangan bayi adalah tidak munasabah dan menggambarkan seolah-olah kerajaan hilang punca dan kontang idea, kata PAS.

Ketua penerangannya Idris Ahmad berkata, isteri perdana menteri tidak sepatutnya merujuk kepada Centrum voor Integrale Gezinsgorg (CIG) kerana keadaan iklim dan sosial budayanya berbeza dengan negara ini.

"Tindakan yang dibuat oleh Datin Seri Rosmah untuk merujuk negara Belgium bagi mengatasi masalah anak luar nikah, seolah-olah anak yatim yang kaya dengan harta peninggalan bapanya, tetapi masih lagi meminta sedekah kepada orang ramai.

"Begitulah juga tindakan Datin Rosmah ibarat memohon sedekah dan ehsan daripada orang lain, sedangkan kita mempunyai rujukan iaitu Islam," kata Idris lagi.

Rosmah hari ini dijadual melawat CIG, sebuah pusat bersepadu bagi membantu remaja hamil di Brussels, Belgium.

Pada 1 Oktober lalu, beliau dilaporkan berkata, lawatan itu bertujuan melihat sendiri pendekatan yang diguna pakai dalam melindungi remaja yang mengandung tanpa nikah dalam usaha menangani masalah pembuangan bayi yang semakin serius.

Rosmah juga berkata, sebelum menubuhkan pusat perlindungan bagi remaja hamil di negara ini, adalah penting kerajaan mendapatkan pendekatan terbaik daripada segi saintifik dan sistematik seperti yang diaplikasikan di negara lain.

Dalam satu kenyataan hari ini, Idris juga mempersoalkan, kenapa begitu takut hendak merujuk kepada "pendekatan Islam yang lebih menyeluruh dan telah terbukti berjaya".

"Kaedah yang perlu digunakan mestilah merujuk kepada apa yang diajar oleh Rasulullah SAW iaitu pendekatan mencegah dan mendidik," katanya.

Nota :

Nampak nyata yang UMNO memang tolak Al-Quran...
Di Dalam Al-Quran semuanya ada...
Rujukan tertinggi bagi orang Islam...
Rosmah ni agama apa...???
Rela dapatkan nasihat dari kafir laknatullah....
Sedangkan benda alah ni boleh di rujuk dalam Al-Qurna & Hadis....
Di sini jelas kepada kita Rosmah seolah-olah ragu dengan kalam Allah...
Ragu dengan kalam Allah...macam ragu dengan Allah juga...
Barangsiapa ragu dengan Allah...Confirm ianya telah kufur pada Allah...
Balasan orang yang kufur pada Allah...Neraka jahanamlah tempat mu...
Maka tepuk dada tanya iman....Wanauzubillahiminzalik...!!!

Bajet 2011 Adalah Bajet "Rosmah"


Nama Rosmah juga diheret dalam Bajet 2011 -MK

Pembentangan bajet oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Razak Najib terganggu seketika dengan nama isterinya ditimbulkan oleh pihak pembangkang ketika beliau mengumumkan langkah menjadikan Malaysia destinasi utama membeli-belah di rantau Asia.

Ia bermula apabila Najib mencadangkan supaya duti import ke atas kira-kira 300 barangan pelancongan dan rakyat tempatan dimansuhkan.

“Barangan ini merangkumi kegunaan harian seperti beg tangan, kasut, sut, baju kanak-kanak, dompet, pewarna rambut...” kata Najib sambil kedengaran gelak ketawa dari ahli parlimen.

Beberapa ahli parlimen kemudiannya melaungkan “Rosmah!” disambut gelak ketawa rakan-rakan mereka.

Najib senyum sinis dan memperlahankan bacaan teks ucapannya sambil menyambung: “Pakaian malam, seluar dan seluar dalam serta wangi-wangian, termasuklah kelambu.”

Dan sekali lagi lebih ramai yang ketawa.

Namun, sindiran paling tajam dilemparkan ketika Najib mengumumkan peruntukan RM111 juta untuk program PERMATA yang dinaungi oleh Rosmah.

Datuk Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena) dengan kuat menjerit “Rosmah! Rosmah!”, sambil sekali lagi disambut Najib dengan senyuman sinis.

Peruntukan itu meliputi projek pembinaan fasa II Kompleks Sekolah Permata Pintar, bagi membina 32 Pusat Anak Permata Negara (PAPN) serta membiayai operasi 52 PAPN yang telah siap.

Peruntukan itu turut meliputi program Permata yang lain seperti PERTAMA Pintar, Seni, Insan dan Remaja.

Pembangkang, khususnya PAS berang kerana walaupun Rosmah tidak mempunyai sebarang jawatan rasmi, namum program PERTAMA yang diuruskannya didakwa seakan mendapat bajet 'istImewa'.

Ini berbanding peruntukkan RM95 juta sebagai bantuan per-kapita untuk sekolah agama rakyat (SAR) rendah dan menengah.

Pembentangan bajet ini juga mendapat sambutan serta bidasan di twitter.

"Pengurangan cukai untuk beg, penyembur rambut, minyak wangi... hadiah Krismas awal Najib untuk Rosmah? Tulis MP Serdang Teo Nie Ching.

"Ini macam Bajet RM (Rosmah Mansor)," jawab MP Bukit Bendera Liew Chin Tong.

Nota ;

Tak pernah berlaku dalam sejarah negara....
Bila mana Isteri PM di beri peruntukkan semacam ni...
Memang betul la...Bajet 2011 adalah Bajet RM..Rosmah Mansor...!!!

African Ladies Summit.....!!!



Nota :

Entahlah...buatlah apa yang patut sementera kamu berkuasa...
Apalah manafaatnya persidangan ini pada rakyat...???
Kalau setakat nak cari populariti...banyak lagi caranya...
ini semua membazir...habiskan duit rakyat...
Dok leh lok doh...nampok koho mengarut...
Habih jadi puhoh janang.....
Punoh...Punoh....napok Mek Semoh koho berat lening...
Berat tahun ning banding tahun lepah....
Kah...Kah...Kah....!!!

Ini Semua Kerana Takdir....!!!!


10 PELAJAR , GURU SESAK NAFAS GAS AMMONIA -UM

YAN 15 Okt. – Lebih 10 pelajar dan guru dari Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Guar Chempedak di sini mengadu sesak nafas selepas terhidu gas ammonia yang dipercayai bocor dari sebuah loji bahan kimia di Gurun dekat sini petang semalam.

Kebanyakan mangsa juga mengadu pening-pening, sakit kepala dan loya selepas terhidu gas beracun itu.

Mereka dikejarkan ke Pusat Kesihatan Kesihatan Guar Chempedak sebelum dihantar ke Hospital Yan untuk pemeriksaan.

Nota :

Ini baru loji Kimia....belum lagi loji Nulear....
Kalaulah loji Nuklear....tak tahulah macam mana...???
Berok nampak...berok tiru...
Berok gatal...berok garu....
Bila Buat Projek...Satu Lagi Projek BN....
Bila Stadium runtuh berok kata kerana takdir...
Bila Jambatan runtuh berok kata kerana takdir....
Bila Bangaunan runtuh berok kata kerana takdir....
Kalau loji nuklear pecah pun berok kata kerana takdir....