Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير

Sep 14, 2010

Hanya Orang Fasik Macam UMNO/BN Yang Tak Tunai Janji...


Kedah telah laksan 80% Manifesto PRU 13 - Harakahdaily

ALOR SETAR, 14 Sept: Dalam tempoh hampir 30 bulan pentadbiran Kerajaan Pakatan Rakyat yang diterajui PAS di negeri Kedah, lebih dari 80 peratus manifesto dalam pilihan raya umum ke-12 (PRU 12) telah berjaya dicapai.

Pengerusi Jawatankuasa Penerangan dan Pembangunan Usahawan Negeri, Abdul Ghani Ahmad berkata, sehingga Julai 2010 sebanyak 80.7 peratus dari manifesto yang mempunyai 57 perkara yang disenaraikan dalam PRU 12 telah berjaya mencapai matlamatnya.

"Daripada 57 perkara tersebut, 46 daripadanya telah pun dilaksanakan. Sementara itu 11 perkara lagi atau 19.3 peratus masih lagi berada di peringkat kajian.

"11 perkara yang belum dilaksanakan itu merangkumi bidang pentadbiran, pertanian, pembangunan Insan, hal ehwal Islam, hal ehwal wanita, sukan dan rekreasi serta pihak berkuasa tempatan," katanya lagi.

Dalam pada itu, manifesto yang telah dilaksanakan secara total ialah Pembangunan Sosial, Belia serta Alam Sekitar dan Pelancongan.

Selain dari itu, katanya perkara yang berkaitan dengan Hak dan Kepentingan Bukan Islam, Ekonomi, Tanah dan Hasil Negeri,Pembangunan Sosial, Belia serta Alam Sekitar dan Pelancongan turut telah berjaya dilaksanakan.

Bagi bidang Pembangunan dan Keperluan Kemudahan Asas serta Kebajikan turut telah sempurna dijayakan dalam tempoh tersebut.

Tambahnya, antara manifesto yang belum ditunaikan adalah yang berkaitan dengan pentadbiran seperti penyediaan kemudahan pinjaman tanpa faedah bagi kakitangan kerajaan, menubuhkan Institusi Imam atau (Maahad Imamah), Skim Perlindungan Takaful kepada golongan petani, penternak dan nelayan, kemudahan sukan khusus bagi golongan kurang upaya serta pemberian cuti bersalin selama tiga bulan bagi kakitangan wanita dalam perkhidmatan awam tanpa mengehadkan bilangan anak.

Beliau yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ayer Hitam yakin sebahagian dari manifesto tersebut mampu untuk ditunaikan oleh Kerajaan Negeri yang diterajui oleh Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Nota :

Sesungguhnya rakyat negeri Kedah telah membuat pilihan yang tepat pada PRU12 yang lalu...
Maka kekalkan momentum pemerintahan yang telah terbukti adil dan sejahtera pada semua ini dalam PRU 13 nanti....

X-File : Adakah PDRM Sekadar Jadi Pak Turut... ???


USHARANI bersama Muthuraja dan anak mereka yang berusia tiga tahun.

Isteri jejak suami hilang selepas jumpa peguam 18 Januari lalu

KUALA LUMPUR: Isteri ahli perniagaan dari Chennai, India, S Usharani, 24, bimbang suaminya yang hilang sejak 18 Januari lalu turut menerima nasib sama seperti jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga rakannya.

Suri rumah itu yang menetap di Ramapuram, Chennai ketika dihubungi Berita Harian, semalam, mendakwa suaminya, Allal Kathan Muthuraja, 34, tiba di Malaysia pada 18 Januari lalu untuk bertemu rakan karibnya iaitu dua beradik yang juga peguam yang disyaki terbabit dalam kes pembunuhan Sosilawati. “Sebaik tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), suami menelefon dan memberitahu beliau dijemput dua beradik itu. Mereka saling mengenali sejak 10 tahun.

“Dalam perbualan itu, selain bertanyakan khabar anak perempuan kami berusia tiga tahun, beliau juga memberitahu dua peguam terbabit akan membawanya ke ladang milik mereka di Banting.

“Keesokan harinya (19 Januari), saya cuba menghubungi telefon bimbit suami beberapa kali tetapi gagal.

“Saya bimbang keselamatan suami lalu menghubungi Pejabat Pesuruhjaya Tinggi India di Malaysia, namun tiada maklum balas sehingga sekarang,” katanya.
Muthuraja antara empat individu yang hilang sejak setahun lalu selepas berurus niaga dengan peguam bergelar Datuk di Banting.

Usharani berkata, pada 12 Februari lalu, beliau menerima panggilan misteri seorang lelaki yang mendakwa dirinya polis dan memaklumkan suaminya ditahan polis kerana kesalahan memiliki dadah.

“Dia meminta RM1 juta untuk membantu menyelesaikan kes itu, bagaimanapun saya tidak mempedulikannya. Pada 20 Februari, saya menerima satu lagi panggilan daripada seorang yang turut memperkenalkan dirinya sebagai polis dan meminta RM1 juta untuk tujuan sama. Dia meminta RM500,000 sebagai pendahuluan.

“Saya keliru dengan kedua-dua panggilan itu dan sekali lagi hubungi pejabat pesuruhjaya di Kuala Lumpur untuk mendapat kepastian sama ada suami ditahan polis seperti didakwa, namun tiada jawapan,” katanya.

Selepas lapan bulan tidak mendapat berita mengenai suaminya, Usharani datang ke Malaysia.

“Saya tiba di KLIA pada 8 September lalu dan membuat laporan di Balai Polis Banting. Saya turut memaklumkan suami menyebut beliau dibawa ke ladang milik seorang peguam di Banting,” katanya.

Difahamkan, berdasarkan maklumat Usharani itulah polis menyerbu Ladang Gadong sebelum menemui lokasi Sosilawati dan tiga rakannya dibunuh dan dibakar.

Ketua Polis Daerah Kuala Langat, Superintendan Nordin Manan mengesahkan laporan Usharani, tetapi enggan mengulas lanjut.

Sementara itu, sumber polis memberitahu nasib empat mangsa yang hilang belum dapat dipastikan, namun tidak menolak kemungkinan mereka menerima nasib seperti Sosilawati dan rakan.

“Pasukan forensik dan Jabatan Kimia masih meneruskan siasatan termasuk mencari spesimen dan bukti berkaitan empat mangsa itu.

Nota :

Suspek dipercayai menjadikan ladang mereka yang lengkap dengan chalet, blok pejabat dan rumah kelab sebagai lokasi bertemu dan memperdayakan mangsa mereka.

Ia bukan sekadar ladang sawit dan kandang ternakan, tetapi lengkap dengan semua kemudahan. Lokasinya yang terpencil dan dikelilingi tembok setinggi dua meter menyukarkan kegiatan mereka dikesan....

Kenapa Penjenayah Lebih Berminat Sertai BN......???


Ternyata isu pembunuhan kejam Dato Susilawati cuba dipolitikkan oleh sesetangah pihak utk kepentingan politik mereka...bagi penyokong BN, mereka pastinya menggunakan peluang ini utk mengaitkan suspek pembunuhan ini dgn Pakatan Rakyat dengan mebangkitkan sentimen perkauman...antara hujah popular mereka ialah...

1. Suspek adalah orang India..orang India ramai sokong Hindraf..orang Hindraf ramai sokong Pakatan Rakyat..so, suspek adalah ahli/penyokong PR..

2. Suspek adalah peguam dari Majlis Peguam..orang peguam ramai sokong Pakatan Rakyat..so, si pembunuh itu kalau bukan DAP, pasti PKR...

Ini antara hujah dangkal puak2 gerombolan dlm usaha mereka utk mempolitikkan isu pembunuhan ini...sungguh lucu lagi naif pemikiran mereka..

Namun, tanpa mereka duga, berita hari ini telah malaporkan hubungan secara tidak langsung suspek dengan pemimpin BN...dilaporkan, sebelum diberkas polis, suspek telah dahulunya bertemu dengan pemimpin tertinggi BN dari MIC...untuk apa?

Murugiah berkata, beliau bertemu dengan suspek pada program komuniti Hari Raya di Bukit Cheeding, Banting pada 8 September iaitu tiga hari sebelum suspek ditahan polis.

“Saya dijemput untuk menyerahkan sumbangan yang ditaja beliau (suspek) untuk komuniti orang asli di kawasan itu.

“Ia merupakan pertemuan kali pertama dengan dia. Saya lihat dia seorang yang pemurah dan peramah tetapi tidak menyangka di sebaliknya,” katanya kepada media selepas mengunjungi rumah keluarga Sosilawati di sini.

Murugiah berkata, pada awalnya tiada masalah bagi suspek untuk menyertai MIC kerana suspek merupakan seorang peguam berpendidikan tinggi.

“Saya menasihatkan dia supaya mengisi borang keahlian dan perkara itu akan dimaklumkan kepada Presiden MIC, Datuk Seri Samy Vellu,” katanya.

Bagaimanapun jelasnya, MIC tetap tidak akan menerima suspek untuk menyertai parti sekiranya didapati tidak bersalah berikutan rekodnya sebelum ini dipertikaikan.
Dari laporan diatas, maka dapatlah dirumuskan...

1. Suspek (kemungkinan) bukanlah ahli mana2 parti kerana baru memohon untuk menyertai MIC..maka tuduhan penyokong Umno bahawa susupek merupakan 'ahli' DAP/PR tertolak..

2. Walaupun permohonan suspek utk menjadi 'ahli' MIC belum diproses, namun secara langsungnya beliau telah tersenarai dikalangan 'penyokong' MIC..maka, tuduhan bahawa suspek adalah 'penyokong' DAP/PR juga tertolak..

3. Kita dapat lihat betapa mudahnya suspek berurusan/membuat pertemuan dengan pemimpin MIC/BN walau dlm keadaan genting sekalipun...

4. Ternyata peguam dari Majlis Peguam juga terdiri dari ahli/penyokong MIC/BN..ini sekaligus menolak tanggapan streotaip penyokong Umno bahawa ramai peguam adalah penyokong PR..

Kemudian, kita lihat pula 3 laporan berita dibawah..

"Ujar beliau, maklumat turut menyatakan ahli perniagaan itu sering terlepas daripada tindakan undang-undang kerana mempunyai hubungan istimewa dengan orang kenamaan, selain mahir dalam bidang perundangan"..- Kosmo Online

"Sumber itu juga mendakwa, peguam itu yang kini amat dikehendaki dalam kes kehilangan Sosilawati dipercayai mempunyai rekod jenayah berkaitan kes penipuan di Selangor"...- MyMetro

"Polis mengakui mereka pernah menerima aduan mengenai kehilangan sebelum ini termasuk laporan mengenai kehilangan seorang warga India".....Semalam, polis juga mendedahkan pihaknya ada menerima aduan terhadap adik-beradik itu yang berusia 38 dan 41 tahun berhubung kehilangan tiga orang lain tahun lalu...- MalaysianInsider


Berdasarkan tiga laporan berita di atas, kita dapat lihat bahawa suspek masih dibiarkan bebas walaupun pelbagai tuduhan/aduan dihadapakan kpd suspek sejak tahun lepas..selain aduan dlm kes jenayah 'kemanusiaan' (tahun 2009), beliau turut disabitkan kesalahan jenayah di dalam urusan guaman yang direkodkan pada tahun 2007..boleh baca di sini..

Oleh itu, adalah mustahil Murugiah, atau lain2 pemimpin MIC/BN tidak mengetahui langsung perihal ini (rekod jenayah suspek) sebelum atau ketika membuat pertemuan dgn suspek kes pembunuhan ini..

Maka, timbul beberapa persoalan...

1. Apakah Murugiah benar2 tidak mengenali suspek sebelum ini, atau cuba sembunyikan 'hubungan'nya dengan suspek dari pengetahuan umum?..kemudian apabila berjaya diberkas, barulah tiba2 muncul dikhalayak mengeluarkan kenyataan pernah bertemu??

2. Apakah Murugiah seorang yang dijumpai suspek? apakah wujud pemimpin2 lain dari MIC selain Murugiah yg pernah bertamu dgn suspek sebelum ini?

3. Apakah pertemuan itu juga adalah demi 'suaka politik' suspek utk mendapat perlidungan dari pihak pemimpin MIC/BN? yang bagi mereka, kerajaan boleh membantu menyelamatkan mereka sekiranya menyertai parti BN?

Utk yg terakhirnya, apa yg diperkatakan penulis diatas adalah dari pandangan peribadi penulis..boleh diterima, boleh disanggah..bukan niat penulis utk mempolitikkan isu ini, namun apabila penyokong Umno, terutama para bloggernya cuma mengaitkan dgn PR dan PAS, maka penulis tiada pilihan lain selain cuba menepis tuduhan itu dgn melampiran 'kronologi peristiwa' diatas..penulis tidak menjatuhkan tuduhan, penulis cuba tinggalkan persoalan utk mereka fikir dan jawab..

Nota :

Tidak kiralah mereka itu dari parti/kaum apa sekalipun, jika ternyata mereka bersalah, maka hukuman WAJIB dikenakan ke atas mereka!..tiada pilih kasih, tiada kompromi!...kpd pihak polis, semoga dpt menjalankan siasatan dgn mendalam dan adil tanpa campurtangan pemimpin kerajaan sepertimana yg sering berlaku...penulis yakin, isu ini tiada kena mengena dgn parti politik...maka, tiada sebab utk kita tidak bersatu menentang penjenayah!..wallahua'lam...

Gimik Menantu Ayah Tibai Utusan Malaysia...!!!


Khairy bidas Utusan kerana sokong PERKASA -MKini

Meskipun pemimpin Umno dan BN menjauhkan diri mereka daripada kumpulan pendesak Melayu - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), namun akhbar Utusan Malaysia terus menyokongnya.

Dalam edisinya hari ini, akhbar milik Umno itu menyiarkan satu halaman penuh artikel-artikel yang mempertahankan NGO itu termasuk memuatkan bancian yang kononnya menunjukkan kebanyakan orang Melayu menyokong PERKASA.

Dalam reaksi kepada tindakan Utusan Malaysia itu, ketua pemuda Umno, Khairy Jamaluddin Abu Bakar - seorang daripada pengkritik hebat PERKASA - melancarkan serangan secara berselindung di akaun Twitter.

Khairy menulis bahawa beliau “berpendapat akhbar tertentu itu perlu diingatkan siapa pemiliknya”.

“Saya penyokong pembaharuan supaya akhbar lebih bebas dan bertanggungjawab tetapi dalam paradigma hari ini, saya tidak boleh menerima bentuk editorial akhbar tertentu,” tulisnya.

Meskipun Khairy tidak menyebut sebarang nama, tetapi kenyataannya jelas ditujukan kepada Utusan.
--------------------------------------------------------------
Kah...Kah.....APA NI...TAK PATUT UTUSAN TIBAI MENANTU AYAH...!!!

Kah...Kah....MENANTU AYAH PUN AHLI UMNO JUGAK....

Kah...Kah....INI MESTI ADA YANG SURUH...BRAHING BUKAN AHLI UMNO....

Kah...Kah....UTUSAN MALAYSIA...LU SENDIRI KENA INGAT....LU ADALAH MILIK UMNO BUKANNYA PERKASA...

Kah...Kah....INI SUDAH JADI PELIK...SURTKHABAR UMNO...TIBAI PEMUDA UMNO...DAN SOKONG PERKASA....

Kah...Kah....AIMAN TAK KISAH...SEBAB ITU BILA PERKASA BERGADUH DENGAN UMNO HANYALAH GIMIK SAJA...UMNO BELA MELAYU..PERKASA PUN BELA MELAYU...JADI DUA-DUA BELA MELAYU MAKA PERKASA = UMNO....

Malaysia Yang Makin Tidak Selamat....!!!


KENYATAAN MEDIA
13 SEPTEMBER 2010


KES SOSILAWATI MIRIP KEKEJAMAN PEMBUNUHAN ALTANTUYA

Kes pembunuhan Datuk Sosilawati Binti Lawiya Abdullah Yusof, pemandu, pegawai bank dan peguam beliau dalam insiden culik, pukul, bunuh dan bakar yang berakhir dengan berita kematian keempat-empat mereka di Morib dua hari lepas, Wanita Keadilan mengecam perbuatan terkutuk ini sebagai sesuatu yang kejam dan zalim. Wanita Keadilan juga merasakan tragedi tersebut merupakan satu lagi kes pencabulan terhadap wanita di negara ini.Perasaan hormat kapada kaum Hawa semakin hari semakin terhakis.

Sebelum ini negara digemparkan dengan berita kematian ngeri seorang model yang dikenali sebagai Altantuya Saribbu beberapa tahun yang lalu.Beliau dibunuh secara kejam dengan letupan bom.Peristiwa pembunuhan kejam dan zalim itu tidak wajar dan ini dengan jelas menunjukan bahawa tahap keselamatan rakyat di negara ini khususnya wanita makin tidak terjamin.

Akibat daripada sikap lepas pandang dan tidak komitednya PDRM dalam membuat siasatan dan kegagalan menangkap penjenayah sebenar dalam kes Altantuya, menyebabkan ada pihak yang begitu berani mengambil kesempatan atas ketidakmampuan PDRM menyelesaikan kes pembunuhan tersebut dan juga beberapa kes lain yang melibatkan wanita .

Masihkah kita ingat kes pembunuhan Mustakhizah. Jenayah ini berulang lagi hari ini akibat kegagalan kita sendiri memilih kerajaan yang telus, berwibawa, amanah yang tidak mempergunakan institusi kerajaan untuk kepentingan peribadi.

Oleh itu Wanita Keadilan mengecam kes pembunuhan ini dan menyampaikan perasaan simpati dan takziah kepada keluarga allayarhamah dan 3 yang lain. Wanita Keadilan mengharapkan satu bentuk tindakan yang tegas oleh pihak PDRM dan berharap Ketua Polis yang baru dilantik dapat membawa perubahan dalam menjaga keamanan dan keselamatan rakyat Malaysia sekaligus menyegerakan siasatan dan mengheret semua mereka yang bersalah ke muka pengadilan.

YB Hajjah Zuraida Kamaruddin
Ketua Wanita Keadilan Malaysia

Selamat Berpuasa Enam....!!!

Hari-Hari Akhir Mat Monggol.....!!!


BUKTI ADA PEMIMPIN SYOK SENDIRI - Utusan Meloya

Keputusan menjauhkan diri daripada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menunjukkan masih ada pemimpin UMNO yang 'syok sendiri' dan tidak memikirkan masa depan parti.

Ketua Penerangan Kerajaan Negeri Perak, Datuk Hamdi Abu Bakar berkata, tindakan tersebut juga seolah-olah memperlihatkan UMNO masih meletakkan garis pemisah antara orang Melayu yang mempunyai sentimen tinggi terhadap bangsa dan orang Melayu yang hanya pentingkan diri.

Sambil menyokong kenyataan dibuat oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad, Hamdi yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pengkalan Baharu berharap Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor tidak terus membuat kenyataan yang hanya akan menjauhkan orang Melayu daripada semangat asal penubuhan UMNO.

Nota:

Berita yang amat memeranjatkan!

Dalam Sejarah akhbar Utusan Meloya
Terang-terang tidak menyokong mat mongol
Malah akhbar ini telah menyokong Brahing....

Nampaknya mat mongol dah kena siku
Dan kena tibai oleh pekasa....
Tapi yang sebenarnya bukan pekasa yang tibai
tapi ia adalah perbuatan Madey...

Sedar atau tidak semasa hari raya ini
Tak pernah dalam sejarah Timbalan PM
ada slot untuk ucapan hari raya...
Astro mengulang ulang ucapan malikul sembab
Tapi ucapan mat mongol hanya di tayang sekali sahaja.

Ini dah menampakkan pentanda yang baik bagi PR...
Kah...Kah...Kah....

Promosi Hebat UMNO Kelantan....!!!

Umno janji air bersih jika berjaya tawan Kelantan -MKini

Masalah air bersih yang dihadapi oleh sebahagian besar rakyat Kelantan akan dijadikan agenda utama dalam perjuangan Umno Kelantan membela nasib rakyat jika diberi peluang memerintah Kelantan pada pilihan raya umum ke-13 kelak.

Timbalan pengerusi badan perhubungan Umno Kelantan, Datuk Awang Adek Hussin berkata ini berpunca kegagalan PAS mengatasi masalah itu walaupun diberi peluang memerintah selama 20 tahun di negeri itu.

"Di mana-mana pun saya pergi sama ada di bandar dan di kampung ketika turun padang saya terpaksa menerima rintihan rakyat agar masalah itu (bekalan air bersih) diberi keutamaan," katanya kepada pemberita di Bachok, semalam.

Awang Adek, yang juga timbalan menteri kewangan, mendakwa walaupun kerajaan pusat sudah meluluskan pinjaman mudah sebanyak RM600 juta kepada kerajaan negeri itu bagi menyelesaikan masalah berkenaan, ia masih gagal ditangani malah semakin membebankan mereka.

Awang Adek berkata sebahagian rakyat Kelantan yang menghadapi masalah itu terpaksa mencari alternatif lain seperti menggali telaga dan membina telaga tiub malangnya air yang diperoleh daripada bawah tanah itu berbau busuk.

Beliau berkata memburukkan lagi keadaan apabila ratusan ribu rakyat Kelantan pulang menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama sanak saudara di kampung halaman masing-masing mengeluh kerana tiada air yang mencukupi.- Bernama
----------------------------------------------------------------
Kah....Kah......INI PROMOSI JUALAN HUJUNG TAHUN KE...???

Kah...Kah.....INI MENUNJUKKAN PRU 13 DAH DEKAT DAH....!!!

Kah...Kah.....MANA PEGI SLOGAN....18 TAHUN PADE DOH....!!!

Kah...Kah.....INGATKAN NAK BERI AIR PERCUMA...KALAU SETAKAT AIR BERSIH...TAK PAYAH LE...!!!

Kah...Kah....HABIS TU SELAMA NI RAKYAT KELANTAN MINUM AIR KOTOR KE...???

Kah...Kah....KALAU AIR KOTOR...MACAM MANA NAK MINUM..?? MACAM MANA NAK SEMBAHYANG...???

Kah...Kah....PERANGAI UMNO MEMANG MACAM TU...HARI-HARI MAU TIPU...!!!

Kah...Kah....AIMAN TAK KISAH....RAKYAT KELANTAN DAH NEKAD...KAWE TOK SIR DOH UMNO...JAHAT BEDO'OH LALU...KECEK PUN NOK MENIPU SEMACE...KAWE SUKO TOK GURU PERINTOH...SEMAYE PUN JEMOOH SOKMO DOH LE NING...

Rakyat Terus Di Jumudkan Oleh UMNO/BN.....!!!


SKMM TUBUH PASUKAN KHAS TANGANI HASUTAN PERKAUMAN DI INTERNET – Utusan Meloya

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia(SKMM) telah menubuhkan sebuah pasukan khas bersama polis untuk menangani ancaman terhadap keselamatan dan perpaduan negara menerusi internet, kata Rais Yatim.

Dia berkata, sejak awal tahun ini, SKMM telah menerima 533 aduan mengenai salahguna kemudahan internet khususnya rangkaian sosial seperti Facebook dan Twitter.

"Dari 533 aduan itu, 26 peratus merupakan aduan mengenai percubaan merosakkan perpaduan kaum di negara ini,” katanya.

"Berdasarkan aduan ini, kerajaan berpendapat sudah tiba masanya untuk membuat tindakan tegas kerana (ada) pihak telah ingkar dengan nasihat kita.

"Sudah sampai masanya... kalau tidak soal perkauman ini akan sentiasa dipermainkan,” katanya.

Nota:

Dulu yang dituduh ialah laman porno
Sekarang facebook dan twitter pulak
Kali ini perkauman dijadikan alasan.
Ini semua kelentong....
Ini semua lebong.....

Tujuannya ialah untuk menghapuskan laman web seperti malaysia today,
malaysiakini, suara keadilan dan berpuluh ratus
blog anak anak muda yang menibai UMNO/BN.....

Projek nak kontrol internet ini sudah lama di rancang.
Sampai ada badan khas di tubuh di uitm untuk melawan blog dan laman yg menibai UMNO/BN.

Laman web dan blog pro UMNO/BN memang tak ada peminat....
Maka tidak ada jalan lain... maka inilah usaha terbaru.

Harap Nafsu Je Kuat...Tapi Sayang "Mati Pucuk"....!!!


SILING BILIK MAHKAMAH JALAN DUTA BOCOR SELEPAS HUJAN LEBAT – Berita Hairan

Hujan lebat pagi ini mengakibatkan satu lagi kejadian kebocoran di siling sebuah bilik mahkamah di tingkat lima Kompleks Mahkamah, Jalan Duta di sini hari ini.

Kebocoran pertama, berlaku di tempat yang sama yang merosakkan perabot dan sofa, berlaku pada 8 September selepas hujan lebat.

Seorang kakitangan mahkamah berkata, pekerja penyelenggaraan bangunan sedang mengesan tempat punca kebocoran itu.

"Setiap kali berlaku hujan lebat, air akan mengalir keluar dari tiang-tiang utama di tingkat enam, menyebabkan banjir di bilik saksi Mahkamah Tinggi 2," katanya.

Kakitangan itu berkata, kebocoran kecil dan rekahan juga dilaporkan di beberapa bahagian kompleks mahkamah tetapi tidak serius seperti di tingkat lima.

Tiga bulan lalu, paip pecah telah menyebabkan banjir di kafeteria kompleks berusia tiga tahun berharga RM270 juta ini, dikatakan adalah kompleks mahkamah kedua terbesar di dunia.

Kejadian itu menyebabkan bilik stor dan Pejabat Pos mini yang terletak di tingkat bawah bangunan itu mengalami kerosakan.
----------------------------------------------------------
Woittttt.....SATU LAGI PROJEK KAUM PRIBUMI MALAYSIA....

Kah...Kah....DIJAMIN SERATUS PERATUS KONTRAKTOR INI ADALAH BUMIPUTERA.....

Kah...Kah...SEMUA YANG RUNTUH RANTAH INI ADALAH POJEK KAUM PRIBUMI TIPU RAKYAT....

Kah...Kah...INI MESTI SYARIKAT YANG HANYA BERMODAL DUA RINGGIT......

Kah...Kah...PROJEK BUMIPUTERA MESTI ADA SUBKON...LEPAS SUBKON...SUBKON DAN SUBCON..AKHIR SEKALI YANG BUAT KERJA ADALAH MAT INDON....

Kah...Kah...BILA KERJA HAMPIR SIAP....MULALAH PANGGIL POLIS.....TANGKAP KERANA DAKWA PENDATANG HARAM....

Kah...Kah...MAKA SELAMATLAH KERANA TAK PERLU BAYAR GAJI......
Woittttt....INI LAH KERJA KAUM PRIBUMI MALAYSIA.....

Kah...Kah....INI LAH CARA KERJA UMNO/BN SELAMA 50 TAHUN....SEBAB ITU MELAYU TERUS MEREMPAT...SEJAK DULU DAN AKAN DATANG....SEBAB MELAYU YANG TIPU MELAYU...

Nota:

Itupun masih berangan-angan nak buat loji nuklear....
Kalau buat bumbung pun bocor...tak payah le...
Harapkan nafsu je besar..tapi tenaga..hampeh...
Kah...Kah...Kah.....!!!!