Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير

Mar 14, 2012

Perletakan Jawatan Yang Tidak Ada Maknanya......!!


Rafidah: Shahrizat tak korban untuk Umno, negara - MK

Bekas Ketua Wanita Umno Tan Sri Rafidah Aziz membidas Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, dengan mendakwa menteri wanita, keluarga dan pembangunan masyarakat itu tidak membuat sebarang pengorbanan sebenar dalam mengumumkan yang beliau akan 'meletakkan jawatan'.

Bekas menteri perdagangan dan industri antarabangsa itu berkata tempoh jawatan menteri yang dipegang oleh Shahrizat akan luput pada hari lantikannya sebagai senator berakhir pada 8 April.

Justeru, katanya pengumuman Shahrizat pada Ahad lalu langsung tidak membawa sebarang makna.

"Berundur? Apa berundur...? Tidak timbul isu berundur atau meletakkan jawatan! Tidak ada apa-apa untuk berundur kerana secara sah beliau tidak lagi menjadi menteri pada 8 April...

"Jadi, sebenarnya, tiada langsung pengorbanan kerana ia hanya satu urutan peristiwa," kata Rafidah yang dipetik akhbar Malay Mail hari ini.

Semalam, pemimpin BN termasuk Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin memuji pada Shahrizat kerana membuat pengorbanan besar "dengan mengumumkan bahawa beliau akan 'meletakkan jawatan' apabila tempohnya sebagai senator berakhir.

Rafidah, antara pemimpin paling awal mendesak Shahrizat untuk berundur dari kabinet, berkata keengganan Shahrizat meletakkan jawatan semasa tempohnya sebagi senator masih sah telah mencemarkan nama baik Umno dan kerajaan.

Menurutnya lagi, keputusan Shahrizat untuk terus memegang jawatan Ketua Wanita Umno akan turut menimbulkan masalah.

Apa Sudah Jadi Dengan Malaysia...??


Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) mengucapkan takziah dan merasa simpati kepada keluarga Nurul Nadirah Abdullah di atas kematian beliau semalam. Lebih menyayat hati apabila mayatnya ditemui dalam keadaan rentung di Nusa Damai, Johor Bahru semalam.

Hancur luluh jiwa bagi seseiapa yang menghadapi musibah sebesar ini.

DPPM merasa sedih kerana ada insan yang tidak berperikemanusiaan sanggup melakukan perbuatan terkutuk ini. Apalah dosa bagi seorang kanak-kanak yang tidak mengerti apa-apa ini sehingga beliau dijadikan korban bagi memenuhi nafsu mereka yang bertuhankan syaitan.

Dalam pada itu, DPPM meminta pihak Polis Di Raja Malaysia (PDRM) menyiasat perkara ini serta segera mengambil tindakan terhadap individu terbabit yang melakukan jenayah ini. Tidak ada maaf bagi mereka yang melakukan perbuatan sekejam ini. DPPM juga meminta PDRM mengetatkan kawalan keselamatan serta mencari jalan pencegahan diseluruh negara bagi mengelakkan perkara seumpama ini berulang.

Peristiwa penculikan dan pembunuhan kanak-kanak bukan berlaku sekali, tetapi sudah kerap berlaku di negara ini. Apa sudah jadi kepada Malaysia apabila budaya sopan santun dan hormat menghormati yang dahulunya amat menebal dalam masyarakat Malaysia sudah semakin hilang. Penjenayah sudah semakin berani melakukan perbuatan luar dari kewarasan akal manusia. Apakah sebabnya sehingga kejadian seperti ini boleh berlaku?

Tragedi yang menimpa Nurul Nadirah Abdullah akan menimbulkan kekhuatiran dan kebimbangan masyarakat bahawa negara ini tidak selamat dari ancaman penjenayah. Ibubapa sukar melepaskan anak-anak mereka ke sekolah atau ke taman permainan kerana bimbang nasib yang sama akan menimpa anak-anak mereka pula. Ramai sudah berkira-kira, siapa pula akan menjadi mangsa selepas ini.

Justeru, DPPM menasihatkan ibu bapa dan masyarakat agar mengambil langkah bersama bagi mencegah kejadian ini. Anak-anak tidak harus dibiarkan berseorangan bermain ditaman-taman permainan atau ke kawasan berhampiran melainkan perlu pemantauan ibu bapa dan penjaga.

Akhirnya, DPPM mendoakan keluarga allahyarhamuha Nurul Nadirah Abdullah semoga tabah menghadapi ujian seberat ini. Sesungguhnya Allah SWT tidak akan menguji keluarga beliau melainkan untuk mengangkat darjat mereka di sisiNya. DPPM juga mendoakan semoga roh allahyarhamuha ditempatkan dikalangan hamba-hambaNya yang soleh.

RIDUAN MOHD NOR
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Malaysia

Semoga Kekal Ke Anak Cucu...!!




Mursyidul Am PAS, Tuanguru Nik Abdul Aziz berkesempatan memenuhi jemputan majlis kesyukuran perkahwinan Dr Wan Asma Wan Ismail bersama pasangannya Malek Nor di Hotel Renaissance, Kota Bharu semalam.

TG Nik Aziz berharap semoga kedua-dua pasangan ini dikurniakan kebahagiaan yang berpanjangan dan diberkati oleh Allah SWT, demikian kenyataannya di dalam facebook.

Bekas ahli bina badan negara Datuk Malek Noor, 56, dengan sekali lafaz selamat bergelar suami kepada Pakar Pediatrik, Dr Wan Asma Wan Ismail, 52.

Majlis Pertunangan Anak Najib...Siapa Yang Bayar...??





Dari Blog Sharpshooter

Majlis Pertunangan Anak Datuk Najib dan Rosmah Mansor sahaja dah mencecah RM400,000++. Baru majlis pertunangan. Itu belum, majlis perkahwinan lagi. Mungkin bagi kita rakyat Malaysia merasakan angka tersebut agak keterlaluan, tetapi hakikatnya ini majlis melibatkan anak pemimpin nombor satu negara yang merupakan “Perdana Menteri”.

Bagi Perdana Menteri mungkin kos majlis pertunangan yang berlangsung pada 17 Jun 2011 adalah perkara biasa. Tiada apa yang perlu dihairankan. Masakan tidak :

Kos untuk ubahsuai Kediaman Rasmi Perdana Menteri (Sri Perdana) – Menerima suntikan RM65 juta hanya untuk 2 tahun sahaja. Bil elektrik (Kediaman rasmi) Rumah Perdana Menteri & Timbalan Perdana Menteri sekitar RM160,000 sebulan dan bil air pula adalah sebanyak RM33,000 sebulan

Soal berapa kos majlis pertunangan anak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib dan Rosmah Mansor itu bagi kami bukanlah sesuatu yang harus diberikan perhatian utama, itu hak mereka jika ia menggunakan dana sendiri. Tiada masalah. Dengan memegang status sebagai pemimpin negara, takkanlah beliau mahu buat majlis ini dalam keadaan serdahana pula, bukan? Walaupun diadakan secara tertutup, tetapi ramai pembesar negara, orang kenamaan, pemimpin terdekat yang hadir dalam majlis pertunangan anak Datuk Najib itu. Dan pastinya hidangan pada majlis tersebut tidak seperti hidangan lazim rakyat kebanyakan tetapi lebih kepada :

menu yang mirip santapan diraja termasuklah daging panggang Australia
makanan-makanan laut dan pelbagai juadah yang diluar kemampuan dan imaginasi rakyat biasa. Hidangan yang “indah-indah” belaka dekorasi dan segala macam sehinggalah majlis pertunangan tersebut berjaya diadakan jadi tolak, campur, tolak campur kesemuanya, akhirnya kosnya melambung sehingga RM400,000++ tetapi persoalannya siapa yang membayarnya? Sekali lagi kalau nak buat majlis semahal mana sekalipun terpulang, tiada masalah sebenarnya. Asalkan majlis yang diadakan untuk kepentingan peribadi menggunakan duit poket & simpanan sendiri, bukannya duit rakyat.

Dan di bawah ini kami sertakan satu tempahan jamuan bankuet kepada Hotel Shangri La yang didakwa telah dipertanggungjawabkan menyediakan katering untuk majlis pertunangan anak Datuk Najib, Nooryana Najwa dengan warga Kazakhstan, Daniar Nazarbayev. Dan kos majlis pertunangan tersebut telah dibilkan kepada Pejabat Perdana Menteri (PMO).

Sumber dokumen : Rafizi Ramli

Sah...!! Rosmah Adalah PM Malaysia...!!


Salam semua...

Amboii... berahi semacam la majlis perasmian sidang Parlimen ke-12 kemarin tuh... hehe...

Ingatkan Pak Long ja yang risau terlebih, ketat sangat takut terburai habih...
Rupanya merata dah orang bercerita, meriah dan glemernya first lady kita...
Dah macam sarung nangka, berketoi-ketoi disini sana... haha...

Tapi puak-puak Umno lagi gila... Dah ada yang tanya tang mana Islamnya pun tah la... haha...

Jib oii,
Politik ni persepsi...
Silap haribulan bini-bini jadi liabiliti...
Bila pakaian depa terlebih ranggi...
Sampai tak tau mana bini, mana menteri...

Kesian la kat umat Umno tu sama...
Kelaku bini satu Umno tidoq tak lena...
Tegoq la bini hang tu sama...
Jangan sampai telunjuk mencucuk mata...

Nih Mak Long hang tanya...
Peshen lagu tu pa namanya...
Tengok pun dah tak berselera...
Nampak hodoh sungguh laa...

Wassalam...