Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير

Dec 21, 2010

Gila Ada Macam-Macam.....Ada yang Gila Nak jadi Glamor....!!!




Nota :

Kah...Kah....Kah....
Buuuuulan madu di awan biru.....
Tiada yang menganggu.....
Buuuuulan madu di atas pelangi.....
Hanya kita berdua.....
Mengecap nikmat cinta....
Taiada yang terbanding....
Sesuci embun pagi....
Di Monggolia.....!!!
Kah...Kah...Kah....!!

Dayak Sarawak Kena Tipu Lagi....!!

Taib: I am too old to get new wife- NST

KUCHING: At 74, Chief Minister Tan Sri Abdul Taib Mahmud has no plans to remarry after his wife, Puan Sri Laila Taib, 68, passed away on April 29 last year due to lung cancer. He jovially replied Semariang assemblywoman Sharifah Hashidah Syed Aman Ghazali’s pantun urging him to get married again.

I am already 74. It’s too old for me to get a new partner now,” Taib said in jest when launching the Kejiranan Mesra (Friendly Neighbourhood) programme at Kampung Malaysia Jaya in Petra Jaya here yesterday.

Sarawak Chief Minister Abdul Taib Mahmud, 74, is believed to have married a woman in her 30s from Lebanon.

Nota :

Saya terlalu tua untuk kahwin lagi....
Saya sekarang dah 74 tahun...terlalu tua untuk kahwin lagi...
Habis tu..gambar kat bawah ni...apa ke benda...
Kalau dah dasaer penipu...penipulah jugak...
Yang kesiannya puak batak dan dayak....
Habislah tanah kau orang akan di rampas....
Untuk bagi pada bini baru malaon ni...
Kah...Kah...Kah....!!!


1 Malaysia : Islam Syiah Di Tangkap...Israel Zionis Di Sembah!


Pada ketika ahli - ahli Parlimen di gantung kerana cuba menentang Zionis APCO kini pengikut mazhab syiah pula di tangkap kononnya di tuduh sesat.Apa sudah jadi dengan kerajaan UMNOPCO,adakah plan untuk mengalih perhatian rakyat terhadap isu air dan isu APCO dah terbarai? sebab kalau di fikirkan syiah bukan masalah besar di malaysia berbanding dengan ajaran - ajaran sesat yang lain termasuk yang pernah di lakukan dek Zambry Kader.

Selama 50 tahun kebelakangan ini pun lebih 80% dari umat islam di malaysia mengamalkan cara hidup dan budaya syiah contohnya kalau kita lihat di kampung - kampung masih ada lagi di antara mereka yang masih menyambut hari asyura dan hari karbala dan apabila tiba hari perayaan tersebut maka mereka akan memasak bubur asyura bagi meraikan hari tersebut.Takde pun ada mana - mana ulama yang kata ini sesat dan tak de pula mana - mana jabatan agama nak tangkap diorang.

Syiah adalah sekadar mazhab manakala agamanya pula adalah islam mungkin kewujudan kumpulan - kumpulan pelampau dalam mana - mana mazhab pun menyebabkan ia akan kelihatan menyeleweng.Dari asal sejarahnya Syiah adalah nama yang di reka oleh orang yahudi untuk menggelarkan penyokong - penyokong setia Saidina Ali.Golongan amat mementing ketinggian ilmu sama seperti saidina ali hingga ada yang melampau sehingga mengagung - agungkan saidina ali.

Nampaknya kalau kita lihat dari sudut global Syiah Adalah Islam manakala Musuh Syiah yang nombor satu adalah Zionis Israel sama seperti Sayyid Hasan Nasarallah dan juga Mahmoud Ahmadinejad.Jadi adakah Zionis sudah bagi arahan pada UMNPCO untuk memerangi Syiah di malaysia.Penganut dan negara yang mermazhab syiah adalah negara Islam,kalau negara ini negara ajaran sesat mengapa Pakistan,Iran dan Lebanon boleh di terima menjadi ahli OIC.

Tetapi realitinya di sini kalau kita lihat ajaran syiah ini amat menarik minat anak - anak muda ini kerana ajaran syiah menentang imperialis anglo-amerika manakala sunni cara Arab Saudi mengajar semua orang jadi barua Amerika dan Israel,kerajaan syiah Iran bangun menentang kuasa imperialis Amerika,Tetapi sunni Arab Saudi pula tunduk dan menyembah Amerika dan Israel.

Tetapi Syiah mengajar anak - anak muda supaya bangkit dan musnahkan Israel dan barua - baruanya (termasuk UMNO) dari peta dunia apabila prinsip Politik syiah itu bersifat menentang Amerika dan Israel tetapi Sunni Arab Saudi pula menyokong Amerika dan Israel contohnya kita sendiri lihat Mesir dan Jordan sendiri mengadakan hubungan diplomatik dengan negara haram ini.

Apabila palestin di zalimi dan di robek - robek oleh Anak - anak haram Zionis. golongan sunni ini di lihat berdiam diri dan berpeluk tubuh, tetapi yang tegar membekalkan senjata dan bantuan kewangan kepada Pejuang - pejuang Palestin adalah Syiah.Mungkin kita masih ingat lagi ada beberapa pejuang - pejuang Palestin yang di tangkap apabila cuba menyeludup senjata buatan Iran ke Ramallah di berapa lama dahulu dan george bush menuntut supaya pemimpin Palestin menjawab tentang penyeludupan itu.

Tapi kini di hadapan kita adalah golongan sunni yang menjadi barua Amerika dan Israel sama dengan sunni Arab Saudi.Mereka adalah UMNOPCO,kita sendiri telah saklsikan bagaimana Zahid Hamidi ke Tel Aviv dan berbincang secara tertutup dengan Ehud Barak.Kita sendiri lihat bagaimana dua orang agen MOSSAD yang di tahan kerana menceroboh ibu pejabat polis Bukit Aman di lepaskan begitu sahaja.

Kita sendiri lihat perlakuan kerajaan UMNO/BN adalah persis siapa hingga kita tak perlu untuk ke baitulaham,jenin atau pun ramallah untuk melihat pengusiran kejam oleh Israel.Kita hanya perlu saksikan sendiri pengusiran yang di lakukan di kampung Chu badak,kampung melayu Ampang,kampung Berembang dan Rimba Jaya.

Mereka - mereka ini khususnya orang melayu islam di usir dengan cara yang amat zalim sekali,rumah - rumah mereka di robohkan oleh jentolak dan bulldozer dan sebelum itu dalam TV3 suku mereka gah berkata yang mana penduduk - penduduk yang dah tinggal di kampung ini hampir 100 tahun adalah setinggan dan pendatang.Ia nya persis perlakuan Zionis Israel di tebing Gaza yang mengusir penduduk palestin dan mendakwa penduduk palestin adalah pendatang dan pelarian.

Manakala polis,FRU dan Cawangan Khas di gunakan untuk melakukan kekerasan dan kekasaran ke atas penduduk - penduduk yang di usir,perlakuan ini persis seperti yang di lakukan oleh tentera dan polis israel di Jenin dan tebing Gaza.Tidak kurang pula "Abang Long" dan "Abang Ngah"(Pekida) yang bertindak sebagai gangster yang bertujuan untuk menakut - nakutkan penduduk kampung juga persis dengan dua gangster yahudi yang berkerjasama dengan regim zionis untuk menghalau penduduk palestin iaitu "Irgun" dan "Haganah".

Kita tak perlu ke Gaza untuk melihat pembunuhan beramai - ramai tapi cukup sahaja kita lihat kezaliman di kampung memali.Kesan tembakan pada dinding sekolah semuanya masih jelas dan tidak ada satu pun negara di dunia ini yang menangkap seluruh penduduk kampung termasuk wanita,orang tua dan kanak - kanak dan memenjarakan mereka melainkan Zionis Israel. Tetapi kita tak perlu hairan yang fenomena itu ada di memali.Cuba fikirkan daripada siapakah mereka(UMNO) belajar semua ini?

Mereka kata ajaran syiah mendakwa hanya mereka sahaja yang betul tapi cuba lihat apa yang mereka (UMNO) lakukan seperti rasuah,penyelewengan kuasa, kezaliman, dan pembunuhan yang di nafikan,tidakkah ini juga menunjukkan yang mereka(UMNOPCO) lebih teruk daripada syiah.sekurang - kurangnya syiah tak ajar pengikutnya rampas tanah orang,sekurang - kurang syiah tak ajar pengikutnya menipu orang dan rasuah.

Nota :

Sekarang maka jelaslah di hadapan mata kita yang mana mereka - mereka ini adalah barua - barua kepada Zionis Israel.Oleh itu apa lagi yang kita tunggu kita di halalkan untuk bangun memberontak kerana di hadapan kita adalah barua kepada musuh no.1 Umat islam iaitu Israel Zionis.Mungkin ada di antara kita anak - anak muda bukan di kalangan syiah,sunnah, mahupun khawarij.Mungkin ada antara kita adalah di kalangan Para Revolusioner dan juga Mujahid yang bangkit memberontak untuk menuntut keadilan atas segala kezaliman yang di lakukan oleh keparat - keparat seperti UMNO yang menjadi kuda tungangan Israel Zionis.

Ambil Pensil...Tak Payah Nak Fikir Panjang,,Terus Je Pangkah PR...!!


10 Dasar Pakatan Rakyat 100 hari di Putrajaya

"DASAR BERSAMA PR UBAH LAH SEKARANG SELAMATKAN MALAYSIA...UNDI DI TANGAN ANDA
Pakatan Rakyat akan melaksanakan reformasi menyeluruh dalam semua aspek pengurusan negara, ekonomi, pendidikan dan sebagainya berdasarkan prinsip yang digariskan di dalam Dasar Bersama.

Sebagai permulaan kepada reformasi tersebut, dalam 100 hari kami mendapat mandat rakyat, kami akan melaksanakan program berikut:

1.Mereformasikan insititusi-institusi penting negara seperti SPR, SPRM, Pejabat Peguam Negara dan PDRM untuk mengembalikan kewibawaan kepada sistem pentadbiran kerajaan.

2.Memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

3.Mengarahkan Khazanah Berhad, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan lain-lain badan milik kerajaan yang memiliki konsesi lebuhraya untuk menyempurnakan ambil alih aset lebuhraya oleh kerajaaan dengan tujuan menghapuskan tol.
4.Merombak struktur subsidi negara bagi mengurangkan subsidi kepada pihak swasta (seperti subsidi gas sebanyak RM19 bilion kepada penjana bebas) dengan memindahkannya bagi menampung perbelanjaan subsidi rakyat.

5.Mengiktiraf peranan dan jasa kakitangan awam dengan mengkaji semula struktur gaji bermula dengan menaikkan imbuhan perguruan sebanyak RM500 sebulan setiap seorang guru sebagai penghargaan guru pendidik bangsa.

6.Menjadikan air sebagai hak rakyat dengan mengembalikan semua konsesi pengurusan air yang diuruskan swasta kepada kerajaan.

7.Menyediakan perkhidmatan internet Wi-Fi percuma kepada semua rakyat di kawasan bandar dan separa bandar.

8.Membatalkan Felda Plantations bagi tujuan membuka ladang-ladang yang kini diuruskannya kepada generasi kedua dan ketiga Felda.

9.Menaikkan royalti minyak kepada Sabah, Sarawak, Terengganu dan Kelantan kepada 20%.

10.Menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyelesaikan kemelut pendatang tanpa izin dan kerakyatan di negeri Sabah.

Mazlan Aliman Calon PAS Di N5. Tenang...??


Tinjauan rambang di kalangan penyokong PAS di Labis dan khususnya kawasan dewan undangan negeri Tenang, mereka berpendapat calon PAS yang paling sesuai ialah Mazlan Aliman.

Mazlan merupakan AJK PAS Pusat, ketua penerangan PAS Johor dan Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak).

Adun Tenang Johor,Datuk Sulaiman Taha, 59 tahun meninggal dunia di Hospital Pakar Puteri pada 17 Disember yang lalu kerana jangkitan kuman dalam darah..

Pada pilihanraya umum 2008, Sulaiman Timbalan Yang Dipertua PAS Labis ketika itu, Mohd Saim Siran.

Seorang penyokong PAS Kampung Redong berkata, "Mazlan paling sesuai kerana di Tenang ada juga kawasan Felda.

"Beliau (MAzlan) yang lebih tahu mengenai Felda. Kita nak tahu sebanyak banyak orang Felda menyokong Anak yang diusahakan oleh Mazlan itu," katanya.

Beliau menambah, ada tiga buah kawasan tanah rancangan Felda di Dun Tenang iaitu Chemplak,Chemplak Barat dan Felda Tenang.

Rakannya, Zulkifli Sarmin pula memberitahu, Mazlan merupakan penggerak PAS Johor yang menonjol ketika ini terutama dengan isu penyelewengan Felda.

"Biarlah isu Felda terus didedahkan kepada pengundi Tenang, biar mereka tahu isu sebenar dalam tanah rancangan itu.

"Kalau pun kita tidak menang dalam pilihanraya ini, sekurangnya kita ada bekalan untuk pilihanraya umum akan datang.

"Sekurang-kurangnya kita tahu isu Felda ini. Kalau mereka sokong, maknanya isu ini boleh digunakan lagi dalam pilihanraya umum akan datang," katanya.

Ditanya adakah pendedahan demi pendedahan mengenai penyelewengan Felda boleh mempengaruhi pengundi peneroka Tenang, Zulkifli berkata, "boleh jika kena caranya."

Katanya, di Tenang masyarakat penoraka hanya mendengar sahaja tetapi belum ada pihak yang mendedahkannya.

"Kalau Mazlan boleh dedahkan, saya percaya masyarakat peneroka Felda akan mengundi PAS apatah lagi kalau calonnya Mazlan sendiri," katanya.

Bagaimanapun, seorang pemimpin Umno Labis menjelaskan isu penyelewengan Felda tidak berkesan untuk digunakan di Tenang.

ini kerana, kataya, tiada sebarang masalah yang dihadapi oleh masyarakat Felda di Tenang.

"Kami tidak pernah mendengar peneroka Felda merungut tidak puas hati…jadi apa isu yang hendak dibawa Mazlan di sini (Tenang)," katanya yang hanya mahu dikenali sebagai Alias

Nota :

Kalau betul...kita memang setuju sangat....
Beliau bukan saja anak peneroka felda...
Malah sanggup membela generasi kedua peneroka felda...
Seorang yang ada Visi..Misi..dan Karisma yang tinggi...
Dan yang paling mustahak ...beliau amat taat pada perintah Allah...
Semoga ianya akan menjadi kenyataan...
Walaubagaimanapun ianya bergantung kepada pimpinan...
Siapa calon PAS bukan persoalannya...
Yang penting...Lawan Tetap Lawan....
Takbirrr...Allahuakbar...!!!

UMNO/BN Tak Akan Tenang Di DUN Tenang....!!


Sudah pasti prk n5 dun tenang akan diadakan seawal awal januari 2011. dalam mood suasana yang memeningkan kepada ibu bapa yang baru berhabisan berbelanja untuk kelengkapan sekolah anak anak, prk tenang akan diadakan. mood awal tahun akan digunakan sepenunhya untuk berhadapan dengan gelora umno di johor.

umno johor akan turun dengan reputasi tercalar kerana ada dun dikawasan johor telah rebah di tangan pas. sharir samad bekas menteri pengguna telah melontarkan pandangannya kepada uncle chua yang dikatakan berpengaruh di parlimen labis yang mana kawasan parlimen ini diwakili oleh chua junior iaitu anaknya sendiri. uncle chua sedar yang waktu ini, dalam usaha beliau membersihkan nama beliau kerana berkasi dalam video porno tetapi kerajaan malaysia tidak seperti kerajaan umno indonesia yang menangkap ariel iaitu seorang pelakon sukarela dalam video seks dan membuat tuduhan dimahkamah. chua dimalaysia dibebas sewenang tanpa perlu hadir kemahkamah.

N.5 tenang sudah lama tenang dan umno boleh berjoget lambak disini sekian lama. setelah kerusi dun ini kosong bermakna, umno perlu berfikir sejenak dan berhenti seketika untuk terus berjoget. walaupun umno tahu kawasan ini adalah kubu kuatnya sepanjang zaman belum tentu zaman keemasan umno akan terus bersinar disini. apakah tiada ruang langsung untuk pembangkang untuk bernafas disini. apakah tiada peluang langsung untuk pas yang mewakili pakatan rakyat untuk memberikan saingan sengit kepada umno. pas sentiasa tewas di kawasan ini sepanjang zaman. apakah tiada kekuatan langsung kepada pas untuk memalitkan arang ke muka umno disini. pasti ada, walaupun kawasan felda dikatakan kawasan hitam belum tentu pas tidak dapat menukarkan warna hitam kepada kelabu atau boleh memutihkan sedikit kawasan hitam ini. dengan kekalahan hampir 2500 undi belum tentu umno boleh terus bergendang dan berdendang lagu kemenangan sebelum wisel ditiupkan.

kita datang ke tenang dan pastikan umno tak akan tenang sehingga tarikh akhir pengiraaan dan pengumuman kemenangan calon di malam akhir prk ini. pastikan umno bergelora sepanjang kita berada disini dan akan berterusan sehingga putrajaya tumbang ke tangan pakatan rakyat. isu isu negara islam telah dipadamkan oleh karpal singh dalam konvo pakatan rakyat baru baru ini. isu isu yang sentiasa dimainkan oleh umno untuk menakutkan bangsa melayu kepada dap. isu isu yang luar jangka oleh umno pasti sudah dibaca oleh pemimpin pakatan rakyat. umno yang sudah melangkau masa memerintah malaysia dan semakin senang dibaca gerak gerinya. tarinya sudah dan tidak seligat dulu lagi walaupun dibelakangnya ada israel yang selalu berbangga dengan keturunannya. jangan biarkan umno terus selesa dan tenang di tenang. matlamat prk adalah mengoncang kekuatan umno sehingga kesudahannya.

kawasan felda yang menjadi modal utama kepada umno perlu segera diubah dan direbahkan sedikit demi sedikit. prk ini akan menjadi rahmat kepada penduduk felda. pas perlu membangkitkan isu isu felda sehingga mat maslan lemas selemasnya. biarkan mad maslan menjawab walaupun mad maslan akan menjawab isu felda walaupun nampak betapa bodoh dan bangangnya umno dalam isu felda. mazlan aliman hendak terus menekan felda diwaktu ini. jangan biarkan felda terus ditelan arus. penduduk felda hendaklah terus dibela dan diberi perlindungan sewajarnya agar agensi ini tidak bungkus ditangan umno. biarlah tahun ini peneroka felda masih lagi takut untuk bersama kita mungkin ditahun tahun akan datang anak cucu peneroka felda akan bersama kita sebagaimana mazlan aliman. mazlan aliman perlu dibarisan depan untuk memastikan penduduk felda beroleh sedikit rahmat dari prk ini.

Nota :

UMNO pasti datang ke kawasan felda dan dun tenang membawa watak santa claus. yang mana bermurah hati membahagi bahagikan apa saja yang mereka ada. walaupun sudah diketahui bahawa hanya sedikit saja yang akan mengalir ke penduduk disini. sekurang kurangnya penduduk felda mendapat rahmat dari prk ini. di waktu ini persatuan anak peneroka perlu lebih aktif mencari ahli dan memberikan penerangan yang sewajarnya kepada anak anak felda. mazlan aliman pasti tahu apa yang peneroka felda mahu kerana ia membesar bersama dengan felda itu sendiri.

Denyut nadi warganegara felda dalam gengaman persatuan anak. jangan biarkan tenang terlalu tenang buat umno, jadikan N5 .Tenang bergelora untuk umno dan barisan nasional. barisan sampah perlu dihanyutkan dengan segera agar air dapat mengalir sebagaimana fikrahnya. umno dah lama menjajah felda dan pas dan anak bersatu hadir untuk membuang penjajah ini dari bumi felda yang bertuah ini.

Mana Nak Seleweng...Lagi Banyak Edar Note Book..Lagi Banyak UMNO/BN Untung...!!

Tersenyum Riang Si Ayah bila anak dapat Note book...tapi si anak tak tahu yang si ayah menangis bila tahu harga Note book tersangatlah mahalnya...!!

TIADA ADUAN PENYELEWENGAN PENGAGIHAN NOTE BOOK SATU MALAYSIA - UM

Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan sehingga kini belum menerima sebarang aduan rasmi mengenai penyelewengan pengagihan notebook satu Malaysia.
Timbalan menteri kementerian berkenaan, Joseph Salang berkata, bagaimanapun, kementerian melalui Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) bersama-sama Kementerian Pelajaran mengadakan pemantauan dan penambahbaikan proses pengagihan secara berterusan.

"Ini bagi memastikan tidak berlaku penyelewengan agar manfaat daripada inisiatif pengagihan notebook satu Malaysia itu dapat dinikmati oleh kumpulan sasar,” katanya menjawab soalan Senator Mumtaz Md Nawi di Dewan Negara hari ini.

Salang berkata, pelaksanaan pengagihan notebook satu Malaysia dipantau oleh pejabat-pejabat wilayah SKMM di seluruh negara di mana maklum balas diperolehi daripada pelajar-pelajar sekolah yang telah menerima notebook serta pihak berkepentingan di negeri-negeri termasuk guru sekolah, Pejabat Pelajaran Daerah dan ketua kampung berkenaan bagi menilai keberkesanan kaedah yang dijalankan.

Beliau berkata, sejumlah RM1 bilion telah diperuntukkan untuk pelaksanaan projek notebook satu Malaysia, yang melibatkan pengagihan sebanyak satu juta unit notebook berserta langganan pakej jalur lebar kepada pelajar-pelajar dari keluarga berpendapatan isi rumah di bawah RM3,000 dan juga kepada golongan berpendapatan rendah.

Nota:

Hujan tidak...Panas pun tidak...
Tup-tup...keluar berita tiada penyelewengan...
Ada bincang ke kat Parlimen..??
Tapi sebenarnya inilah cara UMNO/BN buat kerja...
Inilah sebenarnya cara mereka dapatkan belanja untuk pilihanraya
Tak caya...?
Kita tunggu dan lihat...
Note book cap ayam tapi harga masyaAllah...sampai dua tiga ribu...
Kah...Kah....kah...!!

Ketuanan Dayak + Ketuanan Melayu = BANGANG...!!

PEMBANGKANG DATANG SARAWAK BAWA AIR LIUR – BH

Kebanyakan pemimpin parti pembangkang yang datang ke Sarawak didapati hanya mampu membawa hadiah 'air liur' dengan niat memecah belah dan menghasut rakyat negeri ini agar memihak kepada perjuangan mereka.

Namun pada masa sama, pemimpin pembangkang itu tidak menyedari bahawa mereka sendiri gagal merangsang perubahan positif seperti diharapkan di negeri di Pulau Pinang, Selangor dan Kedah.

Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber, Awang Tengah Ali Hassan, berkata setiap kali mereka datang ke Sarawak, pemimpin parti pembangkang sama ada dari DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan PAS berniat menghasut rakyat Sarawak supaya membenci Barisan Nasional (BN).

"Itu saja matlamat mereka datang ke sini (Sarawak). Tiada hadiah lain, selain 'air liur'. Sedangkan pemimpin BN sudah terbukti tidak bercakap kosong dan sudah berjaya membawa pembangunan berterusan untuk rakyat negeri ini sejak sekian lama," katanya.
------------------------------------------------------------------
Woit…. DAYAK SARAWAK ADALAH KAUM DAYAK YANG PALING BODOH DI DUNIA....

Kah..Kah...MULA-MULA TAK NAK MENGAKU DAYAK....

Kah..Kah...KONONNYA NAK MENGAKU JADI MELANAU....

Kah...Kah...LEPAS TU MENGAKU PULAK NAK JADI MELAYU.....

Woit… JANGANLAH JADI BANGANG… MEMANG LAH DATANG KE SARAWAK NAK MENGHASUT...

Woit… MEMANG LAH DATANG DENGAN AIR LIUR.....

Woit… INGAT KITA DATANG KE SERAWAK SEBAB NAK INTAI COLI ORANG LEBANON KE...?? OOO..TAK KUASA LAA...

Woit… SEDARLAH WAHAI DAYAK ...HABIS HARTA ORANG SERAWAK AKAN PINDAH KE TANGAN PEREMPUAN LEBANON....

Kah...Kah....SERUPA MACAM BINI ROSMAH....TUKAR TANAH KTM DENGAN LEE KUAN YE.....

Kah...Kah...TAIB MAHMUD DAPAT SEKEPING TANAH CELAH KANG KANG LEBANAON...MINAH ARAB NI DAPAT BERIBU HEKTAR KAT SARAWAK....

Kah...Kah...AIMAN TAK KISAH....KALAU DAH SUKA SANGAT JADI BANGANG...INILAH MASALAHNYA...YANG BETUL JADI SALAH...YANG SALAH TETAP DI PERTAHANKAN....

Gila Babi Dan Babi Gila Adalah Benda Yang Berbeza....!!


HRP KEPADA PAKATAN: BERI KAMI 15 KERUSI PARLIMEN - MK

Hindraf-Parti Hak Asasi Manusia (HRP) telah memberi kata dua kepada Pakatan Rakyat supaya memberi laluan kepada parti kaum India itu bertanding satu lawan satu dengan BN di 15 kerusi parlimen dan 38 kerusi negeri dalam pilihanraya umum akan datang.

Dalam surat yang dihantar hari ini kepada ketua umum PKR Seri
Anwar Ibrahim, penasihat DAP Lim Kit Siang dan presiden Hadi Awang, setiausaha agung penaja HRP, P Uthayakumar berkata jika Pakatan tidak memenuhi permintaan parti itu, gabungan itu akan berdepan dengan pertandingan tiga penjuru di kawasan berkenaan.

Nota:

Gila ini ada macam macam....
Ada yang gila kerana memang dia asalnya gila....
Ada yang merasa dirinya gila kerana memang dia nak jadi gila...

Yang ini jadi gila sebab merasa diri di tindas....
Asalnya bukan gila dan tak berpa gila....
Tapi ternyata buat-buat gila.....
Terutamanya bila dekat nak pilihanraya.....
Mereka ini bolehlah kita katakan semacam gila babi....
Tapi kalau rasa nak panggil babi gila pun boleh juga...
Kah....Kah...Kah....!!!

Dulu..Wahabi..Wahabi..!! Sekarang...Syiah...Syiah..!!

Yang ini patut kau pantau...tapi kau ambik buat penasihat pulak...!!

MALAYSIA JALIN KERJASAMA NEGARA LUAR PANTAU GERAKAN SYIAH : HISHAMMUDDIN – BH

Malaysia menjalin hubungan rapat dengan negara termasuk Arab Saudi, Iran dan negara jiran, Singapura dan Indonesia bagi memantau gerakan Syiah bagi memastikan ia tidak menjejaskan keharmonian dan keselamatan negara.

Hishammuddin Hussein, berkata keadaan dunia tiada sempadan menuntut pihak berkuasa mendapatkan sebanyak mungkin maklumat berkaitan fahaman itu daripada negara berkenaan.

Sambil mengakui fahaman Syiah belum sampai tahap menimbulkan ancaman keselamatan negara, beliau berkata kementerian tidak akan berkompromi dan sentiasa memantau sebarang fahaman atau gerakan yang mempunyai unsur militan.

“Dari segi fahaman itu, kita minta Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan pihak bertanggungjawab memantaunya, tapi dari segi keselamatan setakat yang saya tahu, fahaman itu tidak menimbulkan ancaman membimbangkan. “Pemantauan dilakukan kementerian banyak berkisar terhadap isu yang berhubung kait dengan kegiatan militan dan setakat ini fahaman Syiah tidak mempunyai unsur berkenaan,” katanya.
-----------------------------------------------------------
Woit… TAK ADA KERJA LAIN KE..? KENAPA NAK MEMANTAU SYIAH..?

Woit… INI SEMUA KERJA BANGANG...INI SEMUA KERJA BODOH.....

Kah...Kah....KENAPA TAK PANTAU ORANG NIGERIA MASUK KE SINI...?

Kah...Kah....SYIAH ADALAH PEGANGAN AGAMA....NAK PANTAU BUAT APA..??

Woit... KENAPA TAK PANTAU SAJA APCO..??

Kah...Kah...APCO TU ZIONIS... ZIONIS YANG PALING ANTI ISLAM.....

Kah...Kah...AIMAN TAK KISAH....OOOO..PATUT LE...PENGANUT SYIAH MEMANG PALING ANTI DENGAN ZIONIS... DAN JUGA ANTI APCO...PATUT LE SIBUK SANGAT NAK PANTAU....!!!

Nota:

Mengapa kita sanggup manghabiskan tenaga dan wang ringgit untuk memantau
penganut syiah...?

Suci dan bersih sangat ke As-Sunnah wal rasuah di Malaysia ni...???
Kah...Kah...Kah...!!

Malaysia Penganut Mazhab As-Sunnah Wal Rasuah....!!!

MALAYSIA TETAP HORMATI SYIAH NEGARA LAIN : JAMIL KHIR - UM

Malaysia sentiasa terbuka dalam hubungan diplomatik dan mengiktiraf fahaman syiah yang diamalkan oleh negara-negara Arab seperti Iran, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Jamil Khir Baharom.

Bagaimanapun, beliau berkata, kerajaan tetap mengharamkan fahaman syiah diamalkan di negara ini ekoran terdapat beberapa faktor yang boleh mengelirukan orang Islam dan bertentangan dengan fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah yang diamalkan oleh rakyat Islam di Malaysia.

"Jika ada dua mazhab di negara ini mungkin akan berlaku pertumpahan darah kerana masyarakat Islam berbeza pendapat seperti yang berlaku terhadap masyarakat Islam Pakistan dan Iraq.

"Kita tidak menyekat masyarakat di negara ini mengamalkan amalan Syiah tetapi kerajaan tidak membenarkan penyebaran ajaran Syiah ini dibuat ekoran terdapat beberapa dakyah songsang yang boleh menggugat keharmonian umat Islam di negara ini,” katanya.

Khamis lalu, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menahan 200 pengikut ajaran syiah dalam serbuan di sebuah rumah kedai di Taman Sri Gombak, Batu Caves apabila dikatakan terpesong dan berbahaya kerana menganggap penganut Islam mazhab lain sebagai kafir dan halal untuk dibunuh.
--------------------------------------------------------
Woit…INI PELIK…DI IRAN SYIAH BUKAN AJARAN SESAT.....

Kah...Kah...KALAU DI MALAYSIA SYIAH INI AJARAN SESAT... MESTI DI IRAN PUN SESAT JUGA.....

Woit... INI DAH JADI PELIK LAGI MEMELIKAN....

Kah...Kah...KALAU DAGING BABI HARAM DI IRAN....DAGING BABI JUGA HARAM DI MALAYSIA....

Kah...Kah...KATA TAK ADA PAKSAAN DALAM AGAMA......

Kah...Kah....DULU HEBOH PASAL WAHABI...KINI SIBUK PASAL SYIAH PULAK....

Kah...Kah...MESTI ADA YANG KENA TUDUH AMALKAN SYIAH....TERUTAMA BILA DEKAT NAK PILIHANRAYA...

Kah...Kah....AIMAN TAK KISAH....YANG JADI MASALAHNYA KATA AMALKAN SUNNAH WAL JAMAAH...TAPI KENAPA PAKSA RAKYAT SUPAYA MENGANUT SUNNAH WAL RASUAH...??