Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jul 7, 2010

Berita Yang Buat Kita Jadi Kembang Mulut....!!!


SPR kaji hapus undi pos -MKini

Penggantian undi pos yang sering dirundung kontroversi dengan "undi awal" merupakan antara cadangan pindaan undang-undang pilihan raya, kata pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof.

Beliau berkata, SPR sedang mempertimbangkan pilihan tersebut kerana undi pos didapati menyusahkan dan mudah terdedah kepada kesilapan, sekali gus menyebabkan lebih banyak undi rosak.


"Bagi saya (undi pos) terlalu teknikal, menyusahkan, menyulitkan, rigid.

"Itu yang kita perhati sekarang supaya siapa yang boleh duduk dalam satu bangunan, dalam masa yang singkat, kita akan panggil dia (untuk) undi awal," katanya.

Ketika diwawancara Malaysiakini di pejabatnya di Putrajaya baru-baru ini, Abdul Aziz menjelaskan kerumitan dalam melaksanakan undi pos telah menyebabkan banyak undi rosak seperti yang berlaku dalam pilihan raya kecil Sibu baru-baru ini.

Katanya, penolakan kira-kira 200 kertas undi dalam pilihan raya itu antaranya kerana kesalahan memasukkan borang dan kertas undi ke dalam sampul yang salah.
-------------------------------------------------------------
Kah...Kah.....KAH...KAH....KAH...KAH...KAH...KAH...BETUL KE NI...!!!!

Kah...Kah...NAK PERCAYA..TAPI RASA MACAM TAK PERCAYA...!!!

Kah...Kah...NAK KATA ADA DEMONSTARSI BERSIH...TAK ADA PULAK....!!!

Kah..Kah...KE SI AZIZ SPR NI DAH NAK MATI...MUNGKIN JUGA...!!!

Kah..Kah...TAK KAN TALIAN HAYAT BN NAK DI MANSUHKAN...!!!

Kah...Kah...INI MESTI ADA MUSLIHAT LAIN NI...!!!

Kah..Kah...OOO..PATUT LE...BARU NAK KAJI RUPANYA...!!!

Kah...Kah...MAKA BOLEH LAH KITA PERCAYA...DULU PUN NAK KAJI..SEKARANG PUN TENGAH KAJI...AKAN DATANG PUN TERUS KAJI JUGAK...!!!

Kah...Kah....AIMAN TAK KISAH...KALAU SETAKAT NAK KAJI TAK PAYAHLAH NAK UMUM...BUAT SUSPEN JE..KAJILAH SAMPAI KE MAMPUS...!!!

No comments:

Post a Comment