Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Aug 9, 2010

Lanchow Maaaa......!!!

Wow... Besarnya Lanchow....!!!

SPRM BAKAL GUNA FALSAFAH SUN TZU PERANGI RASUAH -MStar

Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bakal menggunakan falsafah strategi ketenteraan terkenal China, Sun Tzu sebagai salah satu pendekatan bagi memerangi rasuah di negara ini.

Pengarah Akademi Badan Pencegah Rasuah Malaysia (MACA), Samarajoo Manikam berkata, pengenalan itu bertujuan meningkatkan kecekapan pencegahan rasuah.

“Strategi peperangan itu tidak mustahil digunapakai dalam strategi penyiasatan berikutan mereka yang terlibat dalam kes rasuah kini semakin hebat dan licik.
"Saya percaya falsafah ini bersesuaian dengan aktiviti SPRM dalam melakukan penyiasatan, perisikan termasuk pendakwaan,” katanya kepada Mingguan mStar.

Beliau mengulas mengenai MACA akan melakukan perubahan inovatif menerusi pendekatan falsafah Sun Tzu sebagai elemen dalam latihan bagi memerangi rasuah.

Sun Tzu diperkenalkan oleh pakar strategik dan falsafah, Sun Tzu pada abad ke-6 Sebelum Masihi menerusi buku yang ditulis beliau bertemakan ‘Seni Peperangan’

Nota:

Semua ini boleh pergi melawat lanchow
Semua ini boleh pergi lanchow

SPRM ini tak ada kerja lain – menipu saje kerjanya
Siasat sampai mati – kes 2000 ringgit
Kes PKFZ 12 billion make donno – pergi lanchow laaaa....

Kes Rafidah Aziz?
Kes rumah anak Toyo?
kes korek korek korek?
Semua kes ni...Apa cerita...??? Lanchow Maaaa....!!!

No comments:

Post a Comment