Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Nov 6, 2010

Doa TGNA Pada Orang Yang Zalim....!!!

Saya pernah membaca dalam Malaysiakini dan saya ambil petikan untuk dibaca bersama di sini.

Dalam ucapannya, seperti disiarkan secara langsung melalui Internet, Nik Abdul Aziz antaranya menyifatkan penafian terhadap bayaran royalti minyak seperti dituntut kerajaan negeri sebagai "melanggar keadilan asasi".

"Perkara ini bercanggah dengan (prinsip) keadilan asasi. Selagi tidak bagi (royalti petroleum), kita doa sampai pecah perut orang itu," kata mursyidul am PAS, dengan sorakan para penyokongnya.


Tan Sri Muhyiddin ada komen pasal perkara ini. (link)

"Tak tahu nak kata apa", itulah reaksi Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang terkejut dengan kenyataan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang akan mendoakan pemimpin kerajaan BN "pecah perut" berhubung isu bayaran royalti minyak.

Adakah sakit PM kita ada kaitan dengan doa TGNA..?? Mungkin Ya..Mungkin Tidak. Saya pun tak boleh jawab, semuanya adalah kerja Allah s.w.t. Setahu saya doa orang yang di zalimi mudah Allah makbulkan. TGNA cuma berkata...kita akan doa.. maknanya beliau belum lagi berdoa supaya pecah perut !!!

Nota :

Doa disebut di dalam kitab-kitab kuning sebagai senjata mukmin. Senjata yang akan digunakan bila kita tersempit untuk dibuat pengajaran kepada manusia yang boleh berfikir.

Juga kepada manusia yang selalu menzalimi orang lain. Aku pun berdoa juga, tapi taklah pecah perut....
Kepada blogger celaka yang selalu membuat fitnah kepada pimpinan PAS dan merosokkan Jamaah Islam... Semoga Allah bagi pengajaran dia didunia ini untuk menjadi pengajaran kepada orang lain.

No comments:

Post a Comment