Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Dec 22, 2010

Cara Kerajaan Korun Berbelanja....!!

Ini bukan First Lady tapi sebenarnya Fat Lady Summit...Kah...Kah...Kah...!!

Sidang Kemuncak Wanita Pertama yang diilhamkan dan dinaungi isteri perdana menteri Rosmah Mansor mencatatkan perbelanjaan kerajaan hampir RM4.5 juta.
Dalam jawapan bertulis di Dewan Negara, Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Jalil mendedahkan perbelanjaan untuk program tiga hari itu sebanyak RM4,498,949.99.

Program melibatkan 15 wanita pertama dariapda seluruh dunia - kebanyakan yang hadir daripada negara-negara Africa - berlangsung di Kuala Lumpur pada Oktober.

Ekoran penjelasan itu, senator Syed Husin Ali daripada PKR membangkitkan persoalan kewajaran Rosmah dianjurkan oleh isteri perdana menteri sedangkan menurutnya dalam negara ini wanita pertama adalah Permaisuri Agong.

Dalam sidang media hari ini, Syed Husin yang juga bekas timbalan setiausaha agong mempertikaikan asas peruntukan sebanyak itu diberikan sedangkan tiada peranan oleh Permaisuri Agong.

Nota :

Persoalannya sekarang....Apa yang rakyat perolehi daripada sidang ini..??
Nothing...rakyat tak dapat manafaat langsung...
Ini adalah satu cara UMNO/BN nak rembat duit....
Yang menjadi masalahnya...siapa sebenarnya first lady...??
Semua orang tahu Tuanku Nurzahirah adalah first lady of Malaysia....
Jadi sidang yang di anjurkan oleh rosmah hanyalah sidang kemuncak untuk "Fat Ladies" saja....
Kah...Kah...Kah...!!

No comments:

Post a Comment