Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Dec 7, 2010

Satu Lagi Projek Ketuanan Melayu...!!!

Ingat tak? bila stadium ini runtuh diberitakan ketuanan melayu akan keluarkan laporan dalam masa enam bulan..sampai hari ini satu habuk pun taraaak

SENTRAL : SILING KAFETERIA RUNTUH – BH

Pengurusan Kompleks KDN Ayer Keroh diminta baiki dewan makan elak nahas ditimpa nahas

MELAKA: Orang ramai dan peniaga di Kompleks Kementerian Dalam Negeri (KDN), Ayer Keroh dekat sini, bimbang berikutan beberapa struktur siling di dewan kafeteria kompleks itu runtuh, Ahad lalu.

Mereka menyedari siling berhampiran deretan kedai itu berlubang Ahad lalu, sebelum dimaklumkan pengawal bertugas ia runtuh pada petang hari sama dipercayai kesan dimakan anai-anai.

Peniaga, Shafie Osman, 31, berkata pada mulanya beliau tidak menyangka siling itu runtuh dan mereka kini bimbang jika keseluruhan siling berkenaan mengalami nasib sama kerana sebahagian besar sudah reput.

Beliau berkata, mereka bernasib baik kerana pada petang Sabtu lalu, tiada pelanggan dan jika sebaliknya, kejadian berkenaan mungkin boleh mengancam nyawa mereka yang menjamu selera di situ.

“Kesan kayu dimakan anai-anai juga jelas kelihatan pada siling di dewan kafeteria itu dan dibimbangi runtuh pada bila-bila masa.


JOHOR : DEWAN BARU SIAP DIBINA SEMULA – BH

Bangunan SK Parit Bunga tidak ikut spesifikasi ditetapkan

LEDANG: Dewan Serbaguna Sekolah Kebangsaan (SK) Parit Bunga dekat sini yang sudah lebih setahun disiapkan tetapi belum sempat digunakan, apabila bumbung dan dinding dewan itu terpaksa dirobohkan semula dan dibaik pulih selepas penilaian mendapati bangunan berkenaan tidak selamat digunakan.

Bangunan bernilai kira-kira RM340,000 itu dibina bagi memberi kemudahan kepada lebih 1,000 murid dan kakitangan sekolah berkenaan tetapi selepas dewan disiapkan, ia didapati tidak mengikuti spesifikasi ditetapkan dan boleh membahayakan keselamatan pengguna.

Nota:

Bayangkan kontraktor bumiputera membuat jambatan – jambatan runtuh
Bayangkan kontraktor bumiputera membuat stadium – stadium runtuh

Byangkan kalau kontraktor bumiputera membuat loji nuklear..??
Tak ada masa nak bayang kan apa apa sebab semuanya sudah hangus
Kah...Kah...Kah...!!!

No comments:

Post a Comment