Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Dec 16, 2010

UMNO/BN Sebenarnya Lanun Alaf Baru.......!!


Timbalan Menteri Dalang Bolot Kontrak RM2 Bilion- Saifuddin

SHAH ALAM 3 DIS: Seorang Timbalan Menteri Umno-Barisan Nasional(BN) didakwa terbabit dalam membolot kontrak Kementerian Pertahanan dianggarkan bernilai RM2 bilion, kata Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail.Berucap di Shah Alam dalam satu ceramah perdana semalam Saifuddin menjelaskan kepada hadirin bahawa kesemua syarikat berkenaan dimiliki oleh seorang pemimpin Umno dengan mengunakan alamat terletak di Bukit Gantang, Perak.

"Satu saja alamat bekal makanan kepada kementerian pertahanan, dia, bekal kenderaan, dia, kemudahan perubatan , dia, pakaian, dia, bernilai 2 ribu juta ringgit, seorang, dia saja," jelas beliau.

Katanya lagi, seorang timbalan menteri mendalangi keseluruhan senario ini dan kebetulannya timbalan menteri berkenaan tiada semasa beliau dan Ketua Pembangkang membentangkan isu ini di Parlimen dua minggu lalu.

Semasa mencelah pembentangan Anwar berkenaan isu ini di Parlimen, beliau memberitahu bahawa seorang timbalan menteri yang mendalangi rangkaian yang bertanggungjawab membolot kekayaan.

"Saya kata apakah Permatang Pauh (Anwar) sedar bahawa tokoh Umno yang membolot ratusan juta kontrak makanan, pakaian, perubatan, kenderaan untuk Kementerian Pertahanan itu, dibelakangnya juga adalah rangkaian yang membabitkan timbalan menteri yang kalau cakap saja ketuanan Melayu, bela Melayu, ketuanan Melayu. Belakang, ratusan juta kontrak kamu balun seorang," tegas beliau.

Kata beliau, begitu banyak rakyat Melayu terpukau dengan isu ketuanan Melayu yang diapi-apikan oleh Umno-BN tetapi kekayaan negara juga dibolot oleh Umno-BN dan suku-sakatnya dengan menggunakan isu yang sama.

Nota :

Kenapa..?? Tak Percaya Ke..??
Kalau tak percaya...tengok kat bawah ni...!!!
kah...Kah...Kah....!!


No comments:

Post a Comment