Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Mar 27, 2011

Ini Faedahnya Bila Rakyat Turun Ke Jalanraya....!!

Ini warga syrian dari kota hom..mereka keluar ke jalan raya kerana telah muak dengan kerajaan lama kaki kelentong dan kaki balun..!!

SYRIA BEBASKAN TAHANAN POLITIK , MANSUH UNDANG UNDANG DARURAT - ajensi

Kerajaan Syria pimpinan Presiden Bashar al-Assad hari ini berjanji akan memansuhkan Undang-Undang Darurat yang digunakan sejak 1963 dengan mengumumkan semua aktivis yang ditahan bulan ini dibebaskan.

“Mengikut arahan Presiden Bashar al-Assad, semua tahanan dalam kejadian baru-baru ini (tunjuk perasaan) akan dibebaskan," menurut satu pengumuman yang disiarkan di televisyen.

Sementara itu, satu badan bukan kerajaan yang berpusat di London yang dikenali Badan Pemantau Hak Kemanusiaan Syria mengesahkan pembebasan semua tahanan ketika tunjuk perasaan di Daraa sebelum ini.

Beberapa jam seleas itu, Penasihat Presiden, Buthaina Shaaban berkata parti pemerintah, Parti Baath sudah bersetuju untuk menarik penguatkuasaan Undang-Undang Darurat, selain menjalankan pembaharuan, menaikkan kadar upah pekerja dan membenarkan penubuhan parti politik. – AFP

Nota:

bila rakyat turun ke jalan raya
maka barulah undang undang zalim dimansuh
bila rakyat bermain pilihanraya
tak ada sapa ambil pot

syria ada ISA
malaysia ada ISA

syria di bawah undang undang darurat
malaysia di bawah undang undang darurat

syria ada pilihanraya
parti baath dapat menang selalu
malaysia ada pilihanraya
gerombolan dapat menang selalu

syria ada undi pos
malaysia ada undi pos

syria tak pakai dakwat
malaysia tak pakai dakwat

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

di malaysia orang ramai masih kena tipu
di syria orang syria tak mahu lagi kena tipu

No comments:

Post a Comment