Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Apr 24, 2011

Sesal Dahulu Pendapatan..Sesal Kemudian Tak Ada Gunannya.....!!


LYNAS: KILANG NADIR BUMI SELAMAT - UM

Tanggapan sesetengah pihak bahawa kilang pemprosesan nadir bumi dan loji janakuasa nuklear mendatangkan bahaya yang sama kepada manusia adalah silap kerana kedua-duanya mempunyai fungsi serta tahap pembebasan radioaktif yang jauh berbeza.

Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Fadillah Yusof berkata, loji janakuasa nuklear bertujuan menghasilkan kuasa elektrik daripada bahan nuklear sementara kilang pemprosesan nadir bumi bertujuan menghasilkan bahan logam jarang ditemui daripada sumber galian yang turut mengandungi bahan radioaktif semula jadi.

Katanya, sungguhpun kedua-duanya mempunyai radioaktif, namun tahap yang dihasilkan oleh kilang pemprosesan nadir bumi adalah jauh lebih rendah dan selamat daripada segi kuantitinya berbanding hasil sampingan dari loji-loji janakuasa nuklear.

"Dari segi saintifik, kilang tersebut memang selamat. Logam yang jarang ditemui itu amat diperlukan dalam bidang berteknologi tinggi yang mampu menyumbang kepada pembangunan ekonomi negara di samping membolehkan bahan galian radioaktif semulajadi dipekatkan supaya lebih mudah diurus serta diasingkan dari persekitaran alam untuk kesejahteraan manusia.

"Berhubung pembinaan Lynas Corporation Ltd. (Lynas) di Gebeng, Pahang, setakat ini kementerian melalui Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (LPTA) telah mengeluarkan lesen penempatan tapak dan pembinaan bagi tempoh sah bermula 19 September 2009 hingga 18 September 2011 hanya bagi tujuan mendirikan kilang.
-----------------------------------------------------
woit… MUNKEEE INI ADA IJAZAH KE?....

kah kah kah…KALAU LULUSAN SINTOK…. NO TALK TALK LAAAA…..

woit…KALAU SELAMAT… KENAPA TAK BUAT DI AUSTRALIA….

kah kah kah…AUSTRALIA LAGI ADA TANAH LUAS....

kah kah kah...BERPULUH KALI GANDA BERSAR DARI MALAYSIA….

kah kah kah…AIMAN TAK KISAH...KALAU SELAMAT...KENAPA PERLU DI MALAYSIA KENAPA TIDAK DI AUSTRALIA JE...??

Nota:

orang pahang kena ingat...
Nanti akan hilang satu tangan
Maka susah nak mengundi BN nanti

Jangan terkejut kelak....
Ikan patin akan jadi besar gajah
Gajah pula akan jadi besar semut
Tak takut ke...??
kah kah kah

No comments:

Post a Comment