Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


May 15, 2011

Lam Talilam Taplum....!!


PENJARA ,DENDA NAIKKAN HARGA MAKANAN - UM

KUALA LUMPUR 13 Mei - Peniaga yang didapati menaikkan harga minuman dan makanan berikutan kenaikan harga gula baru-baru ini akan berhadapan hukuman keras termasuk penjara seperti diperuntukkan di bawah Akta Kawalan dan Anti Pencatutan 2010.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob ketika memberi amaran itu menegaskan, akta yang baru dikuatkuasakan itu membolehkan kementerian bertindak segera terhadap peniaga menaikkan harga barangan tanpa sebab.

''Dalam soal kenaikan harga gula, kajian kementerian mendapati untuk secawan teh atau kopi, kenaikan (20 sen sekilo) hanya 0.4 peratus sahaja.

''Kalau ada kenaikan sampai 10 sen (secawan), kita boleh ambil tindakan di bawah Akta Kawalan dan Anti Pencatutan 2010. Setakat ini belum ada peniaga dikenakan tindakan di bawah akta ini sejak ia dikuatkuasakan 1 April lalu.

Nota:

gerombolan yang naikkan harga barang
macam mana nak hukum mereka?

mereka harus di denda
bukan di rotan
bukan di penjara

tapi kita humban kan mereka
kah kah kah

No comments:

Post a Comment