Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jun 28, 2011

Jangan Bertindak Sehingga Rakyat Naik Benci Pada UMNO....!!


PAS kesal dengan beberapa insiden uang bertentangan dengan hak asasi manusia dan bertentangan dengan nilai undang-undang. Tindakan menangkap mereka yang memakai baju bersih atau menjual baju bersih adalah nyata bertentangan dengan peraturan dan undang-undang. Atas alasan apa mereka ditangkap dan peruntukan mana yang digunakan.

PAS Kesal tindakan ini akan menyebabkan rakyat yang asalnya tidak puas hati dengan SPR. Akan bertukar kepada polis. Rakyat bukan menentang Polis, mereka berhimpun untuk membaiki sistem pilihanraya. Tindakan UMNO / BN yang menghalang himpunan dan bantahan rakyat jelas membuktikan bahawa mereka sanggup bersekonggkol dengan sistem yang punah demi servaival kuasa mereka.

Sehubungan itu pihak polis diharap agar melaksanakan tugas dengan adil dan saksama kepada semua rakyat. Ujud kekhuatiran umum kerana difahamkan ada tiga kumpulan yang akan menyertai himpunan ini. Persoalan untuk apa mereka berhimpun ?. Namun dalam sistem demokrasi itu hak mereka. Tetapi pihak polis mestilah mengelak pertembungan sebagaimana yang mereka lakukan di hari penamaan calon. Kalau polis gagal mewujudkan buffer zone. Maka rakyat akan menganggap polis gagal menjalankan tugas sebenar. Menjamin keselamatan rakyat.

Ustaz Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man
Ketua Penerangan PAS Pusat
..

No comments:

Post a Comment