Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jul 28, 2011

Berpecahlah Kamu Sebelum Kamu Di Pecahkan...!!


MIC: Belum tentu India sokong BN -MK

Sokongan masyarakat India kepada kerajaan BN masih menjadi persoalan, kata presiden MIC Datuk G Palanivel, yang juga mengakui partinya dan juga BN hilang sebahagian besar sokongan pada pilihan raya umum 2008.

"Kami (masyarakat India di Malaysia) hanya dibantu semasa pilihan raya kecil dengan pemberian kecil, peruntukan kerdil untuk sekolah, kuil, pinjaman mudah - (tetapi) kami perlukan bantuan berkenaan dalam skala besar. Hanya dengan itu, masyarakat India akan kembali menyokong kerana tidak ada sesiapa yang boleh kami harapkan kecuali kerajaan BN,” katanya pada sidang media hari ini.

Dengan spekulasi bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan membubarkan Dewan Rakyat pada akhir tahun ini bagi membolehkan pilihan raya umum ke-13 diadakan, Palanivel berkata penyelesaian segera diperlukan bagi manangani masalah masyarakat India itu.

"Jika mereka (BN) bantu, maka kita akan dalam keadaan baik. Kita perlukan bantuan, Masyarakat ini adalah masyarakat minoriti... kita bukan masyarakat majoriti, hanya minoriti,” katanya yang juga adalah timbalan menteri industri perladangan dan komoditi.

MIC GESA KDN BEBAS ENAM DITAHAN BAWAH ORDINAN DARURAT - MI

Timbalan Presiden MIC S Subramaniam mahu Ketua Polis Negara dan Kementerian Dalam Negeri mengkaji semula penahanan enam pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM) termasuk ahli Parlimen Sungai Siput di bawah Ordinan Darurat sejak awal bulan ini.

Subramaniam berkata, sehingga kini polis belum lagi menunjukkan bukti yang meyakinkan berhubung alasan menahan keenam-enam mereka kononnya mahu menggulingkan kerajaaan.

“Malah ada petanda-petanda mengelirukan bahawa mereka ditahan kerana pembabitan dalam Bersih.

“Bagaimanapun mereka ditahan lebih awal, dan kebanyakan mereka yang terlibat dalam (perhimpunan) Bersih tidak pula ditahan dan mereka yang ditahan juga sudah pun dibebaskan,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan.

Sehubungan itu kata beliau, polis sewajarnya mengkaji balik penahanan mereka dan jika perlu hadapkan mereka di mahkmah.

Kata beliau tindakan pihak berkuasa itu telah mencetuskan rasa tidak senang di kalangan rakyat Malaysia dan justeru, perkara tersebut perlu ditangani dengan baik.
Gesaan agar mereka dibebaskan telah diketengahkan oleh banyak pihak.

NOTA:

lihatlah betapa hebatnya
gerakan jalan raya

kini telah berlaku krisis dalam BN

lihat betapa hebatnya impak turun ke jalan raya
kini telah berlaku krisis dalam barisan nasional sendiri

MIC telah berani bersuara
suara MIC ini adalah suara menyokong bersih
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

No comments:

Post a Comment