Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jul 13, 2011

Kenyataan Rasmi...!!

BERSIH 2.0: Pemuda Tuntut Bersih 3.0 Segera

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak melihat semua tuntutan Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) bagi memastikan sistem Pilihanraya Malaysia telus langsung tidak dilayan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak dan cuba memesongkan pemikiran rakyat ke arah isu lain dan tidak membincangkan isu pokok bahawa sistem Pilihanraya di Malaysia perlu perubahan drastik.

Oleh kerana dengan sikap Datuk Seri Najib tidak langsung mendengar signal rakyat terutama anak muda yang bersama di dalam himpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai yang lalu, maka kami mewakili suara anak muda mencadangkan supaya dianjurkan Himpunan Bersih 3.0 tahun ini juga sebelum berlakunya Pilihan Raya Umum (PRU) ke – 13 nanti. Kami melihat semakin ramai anak muda mula bersama dengan BERSIH dan mula menyuarakan tuntutan bersama.

Kami akan memimpin kebangkitan anak muda bagi menuntut satu sistem Pilihanraya di Malaysia yang perlu diperbaiki dengan drastiknya dan kami akan menjadi nadi rakyat bagi menjadi pentas buat rakyat terutama anak muda bagi menzahirkan pandangan mereka terhadap sistem demokrasi Malaysia yang semakin tenat.

Malah kini semakin ramai anak muda menyuarakan kehendak mereka untuk tidak melepaskan peluang bersama dengan BERSIH 3.0 akan datang kerana mereka mahu melihat sendiri kekejaman Umno / Barisan Nasional (BN).

MOHD AKMAL KAMARUDIN
Ketua Penerangan,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak

No comments:

Post a Comment