Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jul 20, 2011

Polis Patut Jaga Rakyat Bukannya Tindas Rakyat...!!

HENTIKAN PERSOAL PERANAN POLIS - UM

KUALA LUMPUR 19 Julai – Rakyat dinasihati supaya berhenti daripada mempersoalkan peranan polis dalam mengenakan sebarang tindakan ke atas pihak-pihak yang cuba membangkitkan isu komunisme di negara ini.

Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, isu komunis adalah melibatkan soal keselamatan negara dan justeru ia merupakan 100 peratus tanggungjawab pihak berkuasa tersebut.
Kata beliau, polis mempunyai dua pilihan dalam menentukan bentuk tindakan terhadap mereka yang masih mempunyai fahaman komunis itu iaitu di bawah undang-undang sedia ada atau ordinan darurat.

“Ini masalah keselamatan, 100 peratus masalah yang perlu diambil perhatian oleh polis. Kalau polis rasa ia boleh jejaskan keselamatan maka itu terpulang kepada polis. Mereka ada budi bicara sama ada ambil tindakan di bawah ordinan darurat atau undang-undang biasa.

“Tidak salah untuk polis tentukan bentuk tindakan dan keputusan muktamad adalah milik polis. Kita tidak boleh persoal kredibiliti mereka, ini adalah soal keselamatan negara,’’ katanya.

Nota :



Nota :

bila kau lihat gambar ini
bila kau teringat gambar ini

ini adalah detik sejarah
detik yang telah dirakam
untuk anak cucu cicit

bila kau lihat gambar ini
bila kau teringat gambar ini
adalah lakaran sejarah negara bangsa
adalah sejarah warga
yang bangun mendobrak kezaliman
yang bangun menegak keadilan

bila kau lihat amoi ini
bila kau amati amoi ini
maka kau akan sedar
bahawa 9 julai telah merubah semuanya
bahawa 9 julai adalah perserikatan setiakawaan
anak semua bangsa

No comments:

Post a Comment