Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jul 1, 2011

Syabas...Demo Kini Dah Jadi Budaya Malaysia....!!


UMNO RANCANG DEMONSTRASI ANTI KERAJAAN PULAU PINANG SELEPAS JUMAAT-penang daily

Umno Pulau Pinang khabarnya merancang satu demontrasi agresif di Komtar, Georgetown selepas Solat Fardhu Jumaat ini kerana tidak berpuas hati dengan pentadbiran Ketua Menteri Lim Guan Eng yang menyokong rakyat menyertai perhimpunan aman Bersih 2.0 pada 9 Julai depan di ibunegara.

Dari sistem pesanan ringkas (SMS) yang diterima Penangdaily malam tadi, demontrasi itu dirancang bermula dengan perarakan dari Masjid Kapitan Keling melalui Chulia Street dan Penang Road menuju ke KOMTAR yang menempatkan pentadbiran kerajaan negeri Pulau Pinang.
Mereka yang terbabit turut dikerah membawa sepanduk anti kerajaan.

Demontrasi itu khabarnya diketuai oleh Ketua Penerangan Pemuda Umno Malaysia, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican sendiri.

Demontrasi tanpa permit polis itu dijangka akan disertai lebih 1,000 pemuda Umno negeri dan ahli beberapa pertubuhan bukan kerajaan pro Barisan Nasional seperti Kimma dan Perkasa.

UMNO TEMERLOH

Umno Temerloh juga akan berdemo dihadapan
ibu pejabat Pas sesudah Jumaat ini.


NOTA:

KIRA -KIRA 200 ahli badan bukan kerajaan (NGO) berhimpun secara aman bersama kain rentang dan sepanduk di hadapan Pejabat Badan Perhubungan PAS Negeri di Jalan Dato' Pati, Kota Bharu membantah perhimpunan haram anjuran BERSIH 9 Julai ini.(berita hairan)

lihat dan hayati
baca dan fahami
rakyat telah pandai keluar berdemo
berdemo terlah menjadi budaya kita

yang menentang demo pun berdemo
untuk menyatakan perasaan ini
kah kah kah

ke jalan raya dahulu
sebelum ke pilihan raya

No comments:

Post a Comment