Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jan 11, 2012

Hati-Hati...Musuh Anwar Tak Akan Duduk Diam...!!


Pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada fitnah liwat oleh bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan semalam, disambut dan diraikan sebahagian besar rakyat, terutama penyokong pembangkang. Namun, wujud kebimbangan di kalangan komuniti online sejak semalam berhubung kemungkinan masih ada perancangan musuh Anwar dan seteru parti pembangkang untuk cuba membuat onar, termasuk apa juga yangboleh membawa kepada pendakwaan baru terhadap pemimpin itu membabitkan fitnah video seks.

Dan, dalam perkembangan terbaru hari ini, sebuahblog tempatan melaporkan seorang lagi mengaku pernah diliwat oleh Anwar.

Blog berkenaan, really.tigaline.com turut menyiarkan foto lelaki yang membuat dakwaan terbaru itu.

Pengakuan itu, menurutnya, dibuat oleh individu terbabit di laman Facebook.

Bagaimanapun laman sosial berkenaan didapati sudah dipadamkan.

Foto yang digunakan ialah milik warga Indonesia, iaitu Yuli Arianto sedangkan nama lelaki yang mendakwa diliwat Anwar ialah YuRi. Ia dipercayai watak yang tidak wujud tetapi sengaja dicipta diFacebook oleh musuh Anwar dan PR.

Semakan inimajalah.com.my pada 6.45 petang ini mendapati beberapa blog lain, dipercayai dikendalikan penyokong Umno-Barisan Nasional (BN), turut menyiarkan dakwaan liwat terbaru itu.

Ia termasuk badutrakyat.blogspot.com, malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com dan amry85.blogspot.com.

Turut dibimbangi ialah kemungkinan keputusan pembebasan Anwar semalam boleh bertukar 360 darjah jika pihak pendakwa membuat rayuan di mahkamah berhubung keputusan semalam.

Ini, sebagaimana diperkatakan di Internet sama ada di blog, forum, Facebook atau Twitter, adalah berdasarkan pengalaman pahit pembangkang dalam kes perundangan sehingga menyebabkan pertukaran kerajaan Perak daripada Pakatan Rakyat (PR) kepada Barisan Nasional (BN).

Perubahan mendadak di Perak itu berlaku dalam masa hanya beberapa hari sedangkan sebelum itu mahkamah sudah memutuskan Perak kekal di tangan PR.

Perubahan mendadak itu berlaku setelah kes berkenaan dibawa ke Mahkamah Rayuan.

Perkara sama, menurut pelbagai artikel dan komen di blog, forum dan laman sosial, turut dibimbangi berlaku bagi kes pembebasan terbaru Anwar, semalam.

inimajalah.com.my

No comments:

Post a Comment