Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Feb 9, 2012

Jahil...Bodoh & Bangang....!!


Salam perjuangan, Saya tidak berapa kenal dengan penyanyi yang bernama Adira AF8 tetapi kontroversi yang diciptanya dengan tersiarnya gambar Adira memeluk seekor anjing telah menimbulkan kontroversi.

Saya petik jawapan Adira mengapa beliau memeluk anjing tersebut yang dimiliki oleh ibu mertua kepada kakaknya yang berbangsa Cina di Sabah yang saya baca daripada laman sesawang mstar online.

“Saya sedar tindakan bergambar dengan anjing itu salah dan boleh mengundang fitnah. Tapi saya peluk anjing itu ketika ia dalam keadaan kering dan sudah pun menyamak selepas itu.
“Saya memeluknya kerana terlalu geram melihat kecomelan binatang itu. Memang ia haram di sisi Islam tapi anjing juga makhluk Tuhan,” katanya.

Simpati saya kepada Adira yang sedar dalam keadaan tidak sedar ataupun mungkin sebaliknya. Cukup cetek pengetahuan Adira tentang hukum sehinggakan beliau menafsirkan hukum mengikut akalnya sahaja.

Jawapan Adira yang bercelaru juga sudah cukup membayangkan betapa celarunya Adira dalam perkara ini.

Sama-sama kita bantu Adira dalam hal ini, menghentam tindakan beliau tidak banyak membantu beliau untuk kenal Islam dengan lebih dekat.

Wassalam.

Khairul Faizi bin Ahmad Kamil
www.khairulfaizi.com

No comments:

Post a Comment