Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Mar 20, 2012

Jangan Lupa Datang Ke Himpunan Anak Terengganu Di Perantauan 2012.....!!


Pilihanraya Umum ke 13 semakin hampir, tetapi tarikhnya menjadi tandatanya. Semua rakyat Malaysia yang berhak mengundi menunggu-nunggu Perdana Menteri mengumumkan tarikh keramat itu. Parti- parti politik dalam komponen Pakatan Rakyat hari demi hari semakin diasak dengan isu-isu mainan media Umno dan Barisan Nasional begitu teruk menandakan pilihanraya sangat hampir. Apapun yang terjadi di dada media, Parti Islam Semalaysia sebagai sebuah Parti Alternatif arus perdana mesti sentiasa bersiap siaga untuk berjuang di medan pilihanraya kelak.

Justeru, Jabatan Pilihanraya Negeri Terengganu melalui Unit Pengundi Luarnya dengan kerjasama Persatuan Anak Terengganu di Perantauan(PERANTAU) akan mengadakan program Himpunan Anak Terengganu di Perantauan bagi menghimpunkan seramai mungkin warga pengundi Terengganu yang tinggal sama ada sementara atau tetap di seluruh negara khususnya di Lembah Kelang, untuk mengikuti Pidato Manifesto Pas Terengganu oleh Pesuruhjaya Badan Perhubungan Pas Negeri Terengganu, Yang Berhormat Tuan Haji Mohd Abdul Wahid Endut, yang bertajuk, 'Terengganu Maju: Negeri Berkebajikan, Islam Berdaulat'.

Program tersebut akan diadakan di Dewan Majlis Perbandaran Kajang pada 25 Mac ini bermula jam 8.30 pagi.

Program ini juga akan dihadiri oleh Professor Mohamad Abu Bakar, Dr Zainal Abidin Kidam dan Dr Anuar Ahmad selaku pengulas manifesto yang dibentangkan. Peserta diberi peluang untuk berdialog bagi menghasilkan percambahan idea ke arah menambahbaik atau menambahnilai manifesto yang ada.

Kami mengharapkan objektif untuk mengumpul seramai mungkin warga Terengganu di perantauan tercapai, di samping bertujuan mengeratkan lagi hubungan ukhuwwah antara sebahagian petugas-petugas Unit Pengundi Luar Dun masing-masing dengan pengundi luar termasuklah dengan ahli perantau.

Warga perantau sendiri akan berpeluang untuk mendengar sendiri penjelasan isu-isu semasa secara langsung dari mulut Pesuruhjaya sendiri, di samping dapat mendengar amanat dan mutiara kata dari Dato' Seri Tuan Guru Presiden Pas, Haji Abdul Hadi Awang dalam slot Perasmian Penutup nanti.

Di samping manifesto pilihanraya, kami juga akan mengedarkan bahan-bahan penerangan isu semasa negeri Terengganu.

Akhir kata, kami seru kepada seluruh warga perantau Terengganu yang berada di mana sahaja untuk bersama-sama dengan kami di Kajang nanti, insyaAllah.

Sekian, Wassalam.

Setiausaha
Himpunan Anak Terengganu di Perantauan 2012.

No comments:

Post a Comment