Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Feb 11, 2010

Kalau Tak Berbohong maka Bukan JKKK Namanye...!!!


Dalam surat khabar ( Keratan Akhbar Sinar 10/02/2010 : Bawah ) riuh rendah membicarakan peranan yang di mainkan oleh pihak JKKK kononnya memperbanyakkan aktviti agama boleh menarik minat golongan belia ke masjid.

Sepertimana yang kita tahu di Negeri Terengganu khususnya puluhan masjid telah di bina di era pemerintahan rejim Derih Jusoh dan di tambah pula di era pemerintahan Tengku Bendahara Pahlawan Kijal Dato' Mat Said dengan kos pembinaan yang mencecah puluhan juta ringgit namun semuanya kosong dan tidak di imarahkan.


Pihak JKKK perlu peka dan turun padang tengok sendiri anak-anak muda dan golongan belia yang banyak habiskan masa dengan merempit di jalanraya malahan di hadapan masjid pula dan berapa ramai anak-anak muda yang terjebak dengan najis dadah sehinggakan hidup mereka jadi tidak terurus di samping menjalankan kegiatan jenayah yang lain seperti samun, rompak, rogol, ragut dan sebagainya. Pihak JKKK jangan hanya pandai bercakap tapi tidak buat apa-apa. Kenyataan JKKK yang sebegini hanyalah untuk mendapatkan peruntukkan wang kerajaan sahaja namun pengisisan program memang tidak pernah di laksanakan. Cakaplah apa program pun , namun kita boleh bilang dengan jari berapa kerat sangat golongan orang muda atau belia yang berminat untuk datang ke masjid dan surau-surau.
-----------------------------------------

Kah..Kah..SEBUT JE NAMA JKKK..ABIH ORANG MUDA PAKAT LARI..!!!

Kah..Kah..PATUT DUIT DANA REMAJA DAPAT RM 300..JKKK HANYA BAGI RM200...!!!

Kah..Kah..ORANG HOK KURANG AKAL JE NOK KE JKKK NING...!!!

Kah..Kah..PUTERI UMNO HOK PANGKAT ANOK PUN JKKK TIBANG GOK..!!

Kah..Kah..LEPAH TU WAK IKLAN NOK TARIK ORANG MUDA GI MASJID..

Kah..Kah..DENGOR KEMBANG MULUT BERASA..NAIK LUGA NOK JELUOK..!!

Kah..Kah..KALU JKKK KATA NOK TARIK ORANG GI KAROKE..BOLEH TAHAN DOH..!!

Kah..Kah..JKKK PUN DOK RAJIN GI MASJID..DOH NOK TARIK ORANG GUANE GITU..!!

Kah..Kah..AIMAN DO KISAH..TAPI BIMBANG JUGOK SEBAB BINI ORANG PUN JKKK BAHANG JUGOK..!!

No comments:

Post a Comment