Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Feb 11, 2010

Apa..?? JKKK Tingkatkan Kemudahan Kampung.. ?? Cis..Poorahh!!!

Semalam saya telah membaca satu artikel dalam surat khabar arus perdana ( Gambar : Atas )yang bertajuk " JKKK Tingkatkan Kemudahan Kampung ". JKKK yang di maksudkan di sini ialah JKKK Kg. Pengkalan Binjai, Air Putih , Kemaman,Terengganu. Mengikut apa yang di ceritakan dalam surat khabar tersebut, JKKK di situ amatlah mengambil berat tentang keselesaan dan kesejahteraan penduduk kampung di bawah jagaan mereka dengan membuat penambahbaikkan dari segi infrastruktur dan bermacam-macam lagi.

Namun apa yang berlaku di Kg. Baru Kertih, Kemaman adalah sebaliknya, iaitu pihak JKKK di situ langsung tidak berfungsi dan tidak bermaya khususnya dalam soal menjaga keselesaan , keselamatan dan kemakmuran kampung. Contoh yang paling ketara iaitu terhadap jalan runtuh ( Gambar : Kiri ) akibat musim tengkujuh yang lalu yang mana sampai ke hari ini pun ianya masih belum di baiki dengan sempurna. Yang hairannya JKKK sendiri turut menggunakan jalan tersebut tapi seolah-olah tidak ada apa-apa di perasaan mereka untuk berbuat sesuatu walaupun mereka tahu bahawa jalan tersebut boleh mengundang bahaya kepada penggunanya.

Menurut seorang bekas ahli/veteran UMNO/BN ( Gambar : Kanan )yang memang kenal benar dengan perangai JKKK. Beliau memberitahu bahawa JKKK sebenarnya adalah "Barua" kepada UMNO/BN . JKKK hanya akan wujud apabila tiba waktu pilihanraya yang mana mereka sanggup datang kerumah-rumah untuk berkempen untuk memenangkan UMNO/BN walaupun mereka sedar ada yang tidak "sebulu" dan langsung tidak pernah di ziarahi oleh mereka sebelum ini. Lantaran tidak mengambil cakna sehinggakan ada sesetengah JKKK tidak tahu siapakah penghuni rumah-rumah di kampung mereka..MasyaAllah..
-------------------------------------------

Kah..Kah...MANA ADA JKKK YANG IKHLAS DAN BAIK..!!

Kah..Kah..KALU JKKK TU BAIK..ITU PETANDANYA JKKK TU DAH NAK MAMPUS..!!!

Kah..kah..KALU BAIK..TAKKAN MAT SAID SANGGUP KATA JKKK JAHAT..!!!

Kah..Kah..JIN KACAU KAMPUNG ADA BERMACAM-MACAM SPESIS..!!

Kah..Kah..ADA SPESIS GILA "KHINZIR"..GILA BETINA..GILA NGOYAN..DAN MCM2 LAGI..!!

Kah..Kah..JKKK MANA ADA MASA UNTUK ORANG KAMPUNG..SIBUK DENGAN PROJEK..!!

Kah..Kah..PROJEK BUAT JAMBAN PUN SAMPAI PULUHAN RIBU..!!

Kah..Kah..JKKK TAK MINAT PROJEK REPAIR JALAN RUNTUH..TAK BERAPA SEN DAPAT..!!

Kah..Kah..AIMAN TAK KISAH..TAPI KALAU ADA JSR LAGI BAGUS..Kah..Kah..

No comments:

Post a Comment