Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jun 21, 2010

Betapa Hinanya Martabat Wanita Di Sisi UMNO...!!!

Yang Ni..Memang Tak layak Jadi Pembantu Rumah..Asyik Menguap 24 Jam..Pemalas.!!!

Terengganu latih ibu tunggal jadi pembantu rumah-MKini

Kerajaan negeri Terengganu akan memperkenalkan skim latihan pembantu rumah selama tiga bulan untuk hampir 2,000 ibu tunggal di negeri itu, kata Pengerusi Jawatankuasa Sumber Manusia Negeri Ahmad Razif Abd Rahman.

Katanya tawaran untuk mengikuti kursus latihan itu, yang dikendalikan oleh Kolej Pembangunan Kemahiran Negeri Terengganu (Tesdec), akan dibuka bulan depan.

Bagi peringkat permulaan, keutamaan akan diberikan kepada ibu tunggal yang berdaftar di bawah Yayasan Pembangunan Keluarga (YPK), katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Ahmad Razif berkata pada masa ini terdapat hampir 20,000 ibu tunggal di Terengganu dan ada di antara mereka bekerja sebagai pembuat kuih dan menjadi pembantu kedai makanan.

Selepas mengikuti kursus tersebut, pasaran kerja mereka akan dibantu pihak YPK dan ia menjadi satu lagi cabang yang boleh membantu mengatasi kekurangan pembantu rumah di negara ini.
----------------------------------------------------------
Kah...Kah...MASA KAHWIN JADI SURI RUMAH..BILA DAH JANDA TURUN PANGKAT JADI PEMBANTU RUMAH...!!!

Kah...Kah...ITULAH STANDARD PEMIKIRAN UMNO KHUSUSNYA PADA WANITA...!!!

Kah...Kah...BILA TIBA PILIHANRAYA..JANJI MACAM-MACAM NAK BELA WANITA...!!!

Kah...Kah...ITU BUKAN BELA....ITU HINA WANITA...!!!

Kah..Kah....KAUM WANITA JANGAN MUDAH DI PERBODOHKAN OLEH UMNO...!!!

Kah..Kah....BANYAK CARA LAGI NAK ANGKAT MARTABAT IBU TUNGGAL...!!!

Kah...Kah...AIMAN TAK KISAH...PILIHLAH PEMIMPIN YANG BETUL-BETUL BOLEH BELA AGAMA DAN NASIB KITA..JANGAN JADI BANGANG...!!!

No comments:

Post a Comment