Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Sep 24, 2010

UMNO Juara Buat Dosa...!!!

Juara Perosak Akhlak Rakyat....

Juara Melahirkan Penagih dadah...

Juara Melahirkan Anak Haram...

Juara Buat Fitnah...

Besut Juara, Kemaman Naib Juara - BO

KUALA TERENGGANU - Setelah enam tahun Umno dan Barisan Nasional mermpas pemerintahan kerajaan Terengganu daripada PAS, barulah rakyat boleh melihat benar-benar pencapaian yang diperolehi oleh kerajaan berdasarkan slogan 'Islam Hadhari Terengganu Bestari' yang dipopularkan oleh Mantan Menteri Besar Dato' Seri Idris Jusoh.

"Tidak pernah sebelum ini" Terengganu mencapai rekod yang begitu cemerlang dalam masalah sosial yang melanda hidup rakyat.

Pengarah Jabatan Penenrangan PAS Terengganu, Ustaz Wan Sukairi Wan Abdullah berkata, slogan 'Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan Negeri Terengganu' yang diperkenalkan oleh Menteri Besar Terengganu masakini, Dato' Ahmad Said juga tidak membawa Terengganu kemana-mana.

"Apa yang rakyat lihat dari kedua-dua Menteri Besar Umno/BN ini adalah, kerajaan dan rakyat Terengganu semakin mundur ke belakang, semakin tinggi gejala sosial, semakin banyak penyelewengan yang berlaku,"ujarnya ketika dihubungi Buletinonline.

Menurutnya, berdasarkan statistik yang dikeluarkan oleh Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) baru-nbaru ini, Terengganu merekodkan jumlah penagih dadah yang tinggi sepanjang tujuh bulan pertama tahun ini iaitu sebanyak 1,584 penagih berbanding hanya 108 bagi tempoh yang sama tahun lalu iaitu meningkat kepada 1,366.67 peratus.

Belaiu yang juga Timbalan Ketua Pemuda PAS Terengganu berkata, Pengarah AADK negeri Terengganu Wan Addenan Wan Mohd. Noor mendedahkan, daerah Besut, daerah dimana Idris Jusoh menjadi Ketua Bahagian Umno, menjadi 'Juara' dalam bilangan penagih dadah manakala daerah Kemaman, dimana Ahmad Said menjadi Ketua Bahagian, menjadi naib Juara.

"'Besut mencatatkan bilangan penagih paling tinggi iaitu seramai 445 diikuti daerah Kemaman (351) dan Kuala Terengganu (229) manakala Dungun (188), Hulu Terengganu (128) dan Setiu (91),"jelas Wan Sukairi.

Beliau menambah, dalam kenyataan yang dikeluarkan, AADK turut merumuskan bahawa daerah-daerah yang berada di sempadan mencatatkan penagihan yang tinggi seperti Besut dan Kemaman manakala daerah-daerah lain juga turut meningkat.

Katanya lagi, kenyataan tersebut memperincikan, mengikut pecahan profil penagih, 98.2 peratus adalah lelaki dan 98.5 peratus merupakan keturunan Melayu manakala 78.53 peratus terdiri daripada golongan belia yang berumur antara 19 dan 39 tahun dan sebanyak 32.36 peratus penagih pula mengambil methamphetamine, 12.63 peratus morfin manakala 9.72 peratus penagih amphetamine.

Nota :

Fakta tersebut jelas menunjukkan UMNO yang menjadikan 'Melayu' sebagai dasar perjuangannya, sebaliknya merekalah yang merosakkan akhlak orang-orang Melayu....

No comments:

Post a Comment