Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Oct 11, 2010

Kalau Dah LEMBU...Maka LEMBU Lah Jugak....!!!!


UTARA : SPRM SIASAT SURAT LAYANG – BH

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan menjalankan siasatan terhadap kandungan surat layang mendakwa berlaku penyelewengan membabitkan pemberian konsesi balak berjumlah RM21.5 juta sepanjang 11 bulan pemerintahan pakatan pembangkang di Perak.

Pengarah SPRM negeri, Nooraziah Abd Manaf, berkata pihaknya akan menjalankan siasatan dengan menjadikan kenyataan yang disiarkan di dalam media sebagai asas siasatan itu.
“Memang sehingga hari ini (kelmarin) SPRM Perak tidak menerima sebarang laporan rasmi daripada mana-mana pihak mengenai kes berkenaan.

“Bagaimanapun, SPRM boleh menjalankan siasatan pada bila-bila masa dengan menjadikan laporan media itu sebagai perkara asas sebelum mengambil tindakan lanjut,” katanya ketika dihubungi Berita Harian, semalam.

Beliau mengulas laporan media mengenai surat layang dipercayai tersebar luas di kalangan pemimpin DAP Perak berhubung dakwaan penyelewengan berkenaan.

Surat tanpa tarikh dan tidak bertanda tangan itu disertakan lima muka surat menyenaraikan 103 syarikat balak yang menerima konsesi oleh pentadbiran pakatan pembangkang yang ketika itu diketuai Mohammad Nizar Jamaluddin.

Surat bertajuk, ‘Ke mana pergi hilang RM21.5 juta, peruntukan (donation) diberi oleh 43 syarikat pembalak telah diberi kelulusan dalam masa 10 bulan kerajaan pakatan pembangkang 2008’ berkenaan turut menyenaraikan jumlah wang, nama penerima serta kawasan balak yang diberi kepada ahli, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan Ahli Parlimen DAP negeri itu.

Nooraziah berkata, SPRM akan mengenalpasti kesahihan surat layang itu dan kertas siasatan akan dibuka jika terbukti kegiatan rasuah serta penyelewengan berkenaan wujud.
-------------------------------------------------------------------
Woitttt.....MEMANG CUKUP HEBAT...CUKUP GEMPAK...SYABAS BUAT SPRM...!!!

Kah...Kah..CEPAT BERTINDAK DAN LAKUKAN SIASATAN SEGERA....

Kah...Kah..HANYA KERANA SPUCUK SURAT LAYANG....

Kah...Kah..SPRM MACAM SUPERMAN PANTAS BERTINDAK......

Woitttt....SABAR DULU....MAI SAT CHEK NAK TANYA.....

Kah...Kah..BERIBU-RIBU LAPORAN YANG DULU...MACAM MANA..??

Woitttt....ITU BUKAN SURAT LAYANG...SIAP DENGAN NAMA...ALAMAT DAN POTOKOPI KAD PENGENALAN YANG MELAPOR....

Kah...Kah...CONTOH KES TOYO PEGI ENJOY KE DISNEYLAND...DAH SIASAT KE...???

Kah...Kah... SIAP DENGAN LOPORAN RASMI... TAPI TAK SIASAT JUGA.....

Kah...Kah....TAK ADA JUMPA FAIL KE...? ATAU FAIL DAH HILANG..??

Kah...Kah....KALAU HILANG....BOLEH DAPATKAN SALINAN DARI RPK...MUNGKIN DIA ADA SALINAN...

Kah...Kah....AIMAN TAK KISAH....KEPADA SPRM JANGANLAH JADI LEMBU BN....KALAU SIASAT...SIASATLAH CARA YANG TELUS DAN ADIL....

No comments:

Post a Comment