Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Nov 12, 2010

Ini Fatwa Kerajaan Atau Fatwa Swasta..??

CADANGAN FATWA HARAM JUAL TANAH MELAYU PULAU PINANG -UM

Para ulama di negara ini disaran bermuzakarah untuk mengeluarkan fatwa melarang tanah milik orang Melayu di negeri ini dijual kepada bukan Islam.

Ia bertujuan membendung masyarakat itu daripada terus terpinggir akibat pengambilan tanah untuk tujuan pembangunan yang semakin rancak berlaku dewasa ini.

Cadangan itu dilontarkan oleh seorang peserta forum 'Isu Penghakisan Tanah Melayu Pulau Pinang: Apakah Jalan Penyelesaiannya?' dalam sesi soal jawab dengan ahli panel, di sini malam tadi.

Peserta berkenaan mengambil contoh di Palestin, ulama-ulamanya pernah mengeluarkan fatwa bahawa haram hukumnya menjual tanah orang Palestin atau menjadi orang tengah dalam urusan penjualan itu dalam apa bentuk sekalipun.

Salah seorang ahli panel forum anjuran Yayasan Bina Ilmu Pulau Pinang itu, Mohd. Azmi Abdul Hamid ketika mengulas cadangan peserta itu berkata, ia tidak seharusnya dipandang ringan berikutan kedudukan tanah milik orang Melayu di Pulau Pinang boleh dianggap kritikal.

Ahli-ahli panel lain ialah Presiden Persatuan Melayu Pulau Pinang (Pemenang), Datuk Seri Mohd. Yussof Latiff; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Betong, Muhamad Farid Saad dan Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr. Mujahid Yusof Rawa.

Nota:

Ini baru di namakan Fatwa...berani..Betul & kena pada Tempatnya....

Saudara-saudara sekelian percayalah,

Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,

Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.

No comments:

Post a Comment