Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Nov 3, 2010

SPR : Suruhanjaya Penipu Rakyat....!!!


RATUSAN BERATUR DIPANAS TERIK UNTUK DAPAT RM100 – MK

Lebih 300 orang beratur di pejabat MCA di Sandakan awal pagi ini apabila mendapat tahu bahawa wang RM100 akan diagihkan kepada setiap pengundi di Batu Sapi.

Kebanyakan yang beratur hari ini adalah masyarkat Cina yang terdiri daripda golongan berusia dan wanita. Mereka berkumpul di sekitar tangga menuju ke pejabat MCA di tingkat empat di Greenview, di pinggir Sandakan.

Nota:

Ini bukan beli undi...ini bukan rasuah...
Habis tu ramai yang beratur kerana apa...?
Kerana RM 100...bukannya RM250....

Kalau RM250 mesti nak beli undi
Kah....Kah....Kah....1!!!

Kalau tak percaya sila baca berita di bawah ini...


SPR ANGGAP PAS CUBA BELI UNDI – BH (1/11/2010)

GUA MUSANG: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyifatkan tindakan PAS menawarkan bayaran sehingga RM250 kepada setiap pengundi luar yang tinggal di Lembah Klang dan Johor supaya pulang mengundi pada 4 November ini sebagai cubaan membeli pengundi, sekali gus menyalahi Seksyen 10 Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.

Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, jika terbukti menyalahi akta berkenaan, kemenangan calon parti berkenaan pada pilihan raya kecil itu boleh dibatalkan menerusi petisyen pilihan raya.

“Walaupun parti itu mendakwa mereka berniat baik bagi mengurang beban pengundi untuk balik mengundi, tindakan itu boleh ditafsirkan kaedah memancing undi dengan cara membeli undi.

Nota :

Sah la...SPR adalah lembu UMNO/BN....Kah...Kah...Kah....!!!

No comments:

Post a Comment