Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Dec 31, 2010

1 Malaysia Rakyat Terus Di Dungukan....!!


TIADA ALASAN NAIKKAN HARGA MAKANAN, MINUMAN SEHINGGA 10 PERATUS :KPDNKK – BH

Pengusaha restoran tidak mempunyai alasan untuk menaikkan harga makanan dan minuman sehingga 10 peratus meskipun berlaku kenaikan harga gula dan bahan api berkuatkuasa 4Disember lalu.

Timbalan Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, D Daud Tahir, berkata simulasi harga yang dibuat baru-baru ini juga menunjukkan perubahan harga makanan dan minuman adalah minimum iaitu kenaikan antara 0.1 sen dan tiga sen sahaja.

"Kita sudah buat simulasi dengan kerjasama konsultan (untuk melihat) berapa kenaikan harga makanan dan minuman berikutan kenaikan harga gula dan bahan api baru-baru ini dan tak munasabah jika mereka nak naikkan harga makanan dan minuman," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Daud berkata simulasi harga itu melibatkan 64 jenis makanan dan minuman antaranya teh tarik iaitu perubahan harga sebanyak 0.8 peratus kepada RM1.21 berbanding RM1.20 ketika ini manakala harga teh hanya meningkat 1 sen kepada RM1.01 sen.

Simulasi itu juga menunjukkan harga bagi pelbagai jenis roti termasuk roti canai kosong, roti jala dan roti telur, pula mengalami kenaikan antara 0.2 dan 0.3 sen sahaja.
------------------------------------------------------------
Woit… BANGANG MALAON INI.....

Woit… KEPALA BANA APA …NAIK KAN HARGA MINYAK.......

Woit.. SEMUA BARANGAN AKAN NAIK HARGA....

Woit....SIMULASI… SIMULASI APA….KONSULTAN KEPALA BANA APA...?

Woit… SEMUANYA NAK TIPU ORANG KAMPONG......

Woit....SEMUA NAK TIPU MAK CIK PAK CIK FELDA…....

Kah..Kah....AIMAN TAK KISAH....BILA MINYAK NAIK...SEMUA SEKALI AKAN NAIK...TAK ADA YANG TURUN NYE.....!!!

No comments:

Post a Comment