Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Dec 20, 2010

Kenyataan Yang Membuatkan UMNO Berak Cirit...!!

Karpal Sokong Islam Sebagai Agama Rasmi Malaysia

KEPALA BATAS 19 DIS : Pengerusi DAP Karpal Singh menegaskan bahawa partinya terbuka kepada rundingan dengan PAS dan Parti Keadilan Rakyat mengenai isu Malaysia sebagai negara Islam.

Karpal berkata beliau tidak lagi mahu Umno-Barisan Nasional memutarbelitkan isu negara Islam untuk melaga-lagakan pemimpin PR, khususnya DAP dan PAS.

Beliau menegaskan bahawa DAP menerima Islam sebagai agama rasmi Malaysia dan akan mempertahankan Perlembagaan dan segala peruntukan yang terkandung dalamnya.

“Isunya ialah negara Islam dan ia harus diselesaikan secepat mungkin. DAP menerima Islam sebagai agama rasmi negara. Soal bersabit Negara Islam adalah sesuatu yang kami boleh berunding dan saya yakin kita boleh mencapai konsensus,” kata Karpal.

Ini kali pertama Karpal membuat ketetapan sedemikian dan menzahirkan permuafakatan yang semakin kukuh antara ketiga-tiga parti komponen Pakatan Rakyat.

Nota :

Alhamdullilah....syukur pada Allah...
Apa yang PAS perjuangkan untuk memartabatkan syariat islam mungkin akan menjadi kenyataan...
InsyaAllah kepada semua pengundi, penyokong dan pendokong PAS akan mendapat ganjaran pahala yang amat besar....
DAP sebenarnya tiada masalah jika Islam memerintah...
Cuma yang menjadi halangannya ialah UMNO....
Maka narilah kita sepakat melaungkan " Pergi Jahanamlah Dengan UMNO.."..
Macam mana...ada rasa lega tak...??
Kah...Kah...Kah....!!

No comments:

Post a Comment