Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Dec 23, 2010

UMNO Cakap Berdegar-Degar...Tapi Tak Sedar Taik Penuh Atas Kepala...!!

WIKILEAKS : BILAHARI KAUSIKAN ENGGAN KOMEN - UM

Tiada penafian atau pengesahan daripada si empunya badan.

Apa yang termampu dilakukan oleh Setiausaha Tetap Kementerian Luar Singapura, Bilahari Kausikan apabila diajukan soalan mengenai kenyataan negatif beliau terhadap negara ini yang didedahkan WikiLeaks minggu lalu ialah memberikan jawapan selamat "tiada komen".

Menggunakan pengalaman sebagai seorang diplomat, Bilahari kelihatan tenang mengawal keadaan walaupun diajukan soalan yang sama beberapa kali oleh wartawan.

"Kita tidak membuat komen mengenai WikiLeaks kerana ia tidak akan berpenghujung, terima kasih," katanya ringkas sewaktu ditemui di hotel Doubletree by Hilton Kuala Lumpur, di sini hari ini.

Beliau berada di sini bagi mewakili Singapura dalam mesyuarat kelima Kumpulan Pelaksanaan Bersama Malaysia-Singapura (MSJIT) untuk merumuskan perjanjian membabitkan soal tanah Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di republik berkenaan.

Nama Bilahari terpalit kontroversi apabila laman WikiLeaks pada 12 Disember lalu mendedahkan beliau berkata "Kepimpinan yang kurang cekap adalah satu masalah besar di Malaysia" dalam satu kawat diplomatik bertarikh September 2008 kepada Timbalan Setiausaha Pertahanan Asia Timur, David Sedney.

Nota:

Mana dia Pekida....??
Mana hilangnya Perkasa...??
Tak malu ke...?? Singapura tibai pemimpin melayu kaw-kaw..
Sekarang atang pulak nak rembat tanah melayu...
Dah lupa ke..?? Singapura adalah sebahagian tanah melayu..??
Lihat dan saksikanlah....hebatnya Lee Kuan Yew...
Dia sengaja hantar malaon ini hanya untuk menduga sama ada pemimpim melayu ada telooo atau tidak...

Ketuanan Melayau tuduh DAP adalah ejen PAP...
Tapi yang datang ini adalah betul betul ejen PAP...
Kenapa tak berdemo..?? Cakaplah sebab takut & kecut telooor...
Kenapa...?? Sebab malaon ni kata salinan gambar kat atas pun ada dengan Lee Kuan Yew....
Kah...Kah...Kah...!!

No comments:

Post a Comment