Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jan 12, 2011

Mari Kita Bertaruh Lagi...Apa Pulak Selepas Ini...!!


6 SYARIKAT DISIASAT, 1 DISITA SELEWNG MINYAK MASAK – BH

Enam syarikat yang terdiri daripada pemborong dan syarikat pembungkusan semula minyak kini disiasat manakala satu lagi di sita kerana penyelewengan minyak masak, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan,i Ismail Sabri Yaakob, hari ini.

"Kita juga sedang buat 'auditing' dengan syarikat pembungkusan semula minyak
dan juga pemborong. Kita sedang siasat dengan mereka ke mana minyak itu pergi, seperti yang kita buat semasa isu gula dahulu," katanya ketika ditemui pemberita di sini. Beliau berkata, kerajaan tidak akan berkompromi terhadap mereka yang menyeleweng dan tindakan tegas akan diambil kepada mereka yang bersalah.

"Sekali lesen dibatalkan, kita tidak akan sambung balik kerana kita tidak mahu rakyat susah akibat perbuatan mereka ini. Di bawah Akta Kawalan Bekalan peruncit boleh dikenakan denda maksimum RM250,000. Jadi kita akan gunakan yang maksima," katanya.

Ismail Sabri berkata, kerajaan juga telah membatalkan tujuh lesen syarikat pemborong gula yang terbabit dengan aktiviti penyeludupan dan penyorokan gula tahun lalu.

Nota :

Mari kita bertaruh yang mana satu akan mucul:

1 - kerajaan akan terus berusha tetapi keadaan ...
2 - harga minyak kita lebih murah dari....
3 - kerajaan beri subsidi berjumlah...
4 - lebai karim di kg gibong akan berjimat ....
5 - kerajaan akan terus pantau...
6 - peniaga cari untung berlebihan akan di dakwa....
7 - tiga pengusaha kilang minyak haram di tangkap...
8 - sebuah lori cuba seludup di tahan....
9 - tuan punya warung berjanji tidak akan...

Kah...Kah...Kah...!!

No comments:

Post a Comment