Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Feb 5, 2011

Kebangkitan Rakyat Mesir Gusarkan Amerika & Barat....!!


Lajnah Antarabangsa Dewan Pemuda PAS Pusat (LA DPPP) menyokong kebangkit rakyat Negara Mesir ketika ini dan mungkin perkara yang serupa juga akan berlaku di Malaysia jika Umno / Barisan Nasional (BN) masih kekal menipu rakyat di dalam mengurus pentadbiran kerajaan terutama berkaitan penipuan Pilihan Raya, penindasan kaum-kaum lain dan yang terkini tentang kenaikan harga barang.

Sesungguhnya Amerika sebenarnya gusar akan regim Hosni Mubarak yang akan jatuh pada bila-bila masa sahaja dan sudah tentu Islam akan naik di serata dunia. Sama seperti di Malaysia yang mana Amerika amat selesa dengan Umno / BN yang tidak inginkan Islam ditegakkan di Malaysia . Sudah tentu juga sekutu Amerika, iaitu Negara Haram Isreal juga risau kerana Mubarak adalah penyokong kuat penindasan kepada rakyat Gaza, malah pernah menutup Rafah dan juga membunuh dengan menggunakan gas beracun di terowong Gaza dahulu.

Tahkala Mahmoud Abbas juga begitu risau dengan kejatuhan Mubarak kerana selama ini penyokong kuat bagi memastikan tindakan menindas Hamas selama ini. Dapat dilihat kesungguhan Amerika dan barat kelihatan bagi membantu Mubarak dari belakang dan di atas faktor tersebut memberikan amaran bahawa kebangkitan rakyat atas nama Islam sudah mula berkumandang kini di Mesir.

DR RAJA AHMAD AL-HISS
Pengerusi
Lajnah Antarabangsa
Dewan Pemuda PAS Pusat.

No comments:

Post a Comment