Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Mar 21, 2011

SURAT DARI TOKYO...!!

Aku di LT Antarabangsa Tokyo - kelihatan sekumpulan pelajar M'sia dan Indonesia akan berlepas pulang ke M'sia dgn pesawat Air Asia. Penerbangan dijadualkan pd jam 11.30 mlm.

Berdasarkan perbualan dgn beberapa org pelajar, banyak universiti di Jepun antaranya Waseda University dan Kyushu University ditutup sehingga sebulan berikutan perkembangan impak radiasi yg semakin menular di seluruh Jepun.

Majoriti pelajar dan keluarga masing-masing merungut ttg sikap sambil lewa dan tidak acuh pihak kedutaan M'sia di Jepun terhadap keselamatan rakyat M'sia di sini.

Ke semua rakyat M'sia yg pulang menyatakan bhw mereka membiayai sendiri tambang perjalanan; kedutaan M'sia beri alasan, kerajaan tiada peruntukan utk bawa pulang rakyat M'sia di Jepun kerana telah berbelanja besar ketika membawa pulang rakyat M'sia dari Mesir bulan lalu.

(Cuba semak laporan Parlimen, difahamkan Anifah Aman umum RM50juta diguna utk bawa pulang rakyat M'sia dari Mesir)

Beberapa sumber air mentah di Tokyo dilaporkan telah tercemar dgn sisa radioaktif kesan letupan reaktor nuklear di Fukushima baru-baru ini.

Lajmin
Tokyo, Jepun

No comments:

Post a Comment