Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Apr 28, 2011

Antara 1Melayu..1Bumi & 1Malaysia....!!


KHIR TOYO: SATU MELAYU, SATU BUMI PERJUANGAN SAH DAN MULIA - MI

Bekas menteri besar Selangor Dr Mohamad Khir Toyo berkata gerakan “satu Melayu, satu Bumi” - idea dilontarkan Utusan Malaysia dan disahut Perkasa, patut dianggap sebagai satu “perjuangan yang sah dan mulia” jika bertujuan menyatupadukan kaum Bumiputera dan Islam.

Sebaliknya kata beliau, gerakan itu bertujuan memindas dan menghancurkan kaum Cina, maka ia sepatutnya dianggap perkauman dan ditentang habis-habisan.

“Jika gerakan ini bertujuan menyatupadukan orang kaum Bumiputera demi menjaga kepentingan Bumiputera dan Islam, maka ia tidak harus dianggap agenda perkauman. Ia harus dianggap sebagai satu perjuangan yang sah dan mulia,” katanya lagi.

“Namun jika ia bertujuan menyatukan kaum Bumiputera bagi tujuan menindas dan menghancurkan kaum Cina, maka konsep ini harus dianggap perkauman dan ditentang sehabisnya. Saya sendiri tidak akan bersetuju dengan sebarang konsep menindas dan menghancurkan kedudukan kaum lain,” kata beliau dalam entri terbaru blognya.

Justeru kata beliau, Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Besar ini menambah, perkauman atau tidak slogan ‘satu Melayu satu Bumi” yang dicadangkan oleh Penolong Ketua Pengarang Kumpulan Zaini Hassan bergantung kepada pelaksanaan, tuntutan dan kehendak gerakan tersebut.

Gerakan itu akan dilancarkan oleh Perkasa di Alor Setar Sabtu ini.

ZAHID : UTUSAN SUARA ORANG MELAYU - MK

Naib presiden Umno, Zahid Hamidi berkata akhbar Utusan Malaysia perlu terus menyuarakan denyut nadi dan pemikiran orang Melayu kerana sebuah pergerakan politik yang diharapkan, tidak berani lagi untuk berbuat demikian.

"Mereka yang dulunya cukup lantang kini sudah bertukar menjadi liberal," kata Zahid yang juga menteri pertahanan tanpa menyebut nama pergerakan politik yang dimaksudkannya.

"Jadi, untuk mengharapkan mereka terus bersuara bagi mempertahankan kepentingan orang Melayu, saya tidak fikir mereka akan berani lagi bertindak demikian," kata Zahid yang pernah menjadi ketua pergerakan Pemuda Umno dalam tahun 1990-an.

Pemuda Umno ketika itu menjadi kumpulan pendesak dalam melindungi hak keistimewaan Orang Melayu. Bagaimanapun, pergerakan itu kini dilihat lebih berpendirian sederhana dan liberal.

Nota:

satu bumi dan satu melayu akan menentang satu malaysia
ajenda satu bumi dan satu melayu
berlawaan dengan ajenda satu malaysia

selagi dua garis ini masih bergaduh
maka pilihanraya ke 13 akan ditangguh

kalau pilihanraya ke 13 berjalan sekarang
pasti gerombolan kalah terok kerana ramai
ahli gerombolan tidak menyokong mat mongo
dan satu malaysia....
Kah...Kah...Kah....!!

No comments:

Post a Comment