Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Apr 13, 2011

Kesan Radiasi Nuklear Fukushima sama buruk Krisis Chernobyl..!!


-Penularan Partikel-Partikel Radioaktif adalah diluar kawalan!

-Gemba Bumi susulan memburukan lagi keadaan di tapak logi Fukushima.

-Jumlah Radiasi yang di lepas boleh melebihi apa yang pernah berlaku di Logi Chernobyl,

-aras skala tahap krisis telah di naikan kepada 7!

Sejak sekian lama menyembunyikan keadaan sebenar bencana di Logi Nuklear Fukushima, akhirnya hari ini Pegawai Bertanggungjawab di Jepun mengaku bahawa penyebaran Radiasi dari tapak runtuhan logi nuklear Fukushima adalah berada di luar kawalan mereka. Malah pihak kerajaan Jepun juga telah menaikan tahap krisis kepada aras yang lebih tinggi iaitu yang terburuk pada skala antarabangsa!

Kandungan bahan radioaktif yang mengalir keluar telah tersebar luas, dan tahap krisis telah di tingkat daripada 5 kepada 7, yang mana boleh mengancam kesihatan manusia dan persekitaran.

Paras skala 7 adalah menyamai Skala krisis letupan logi nuklear di Chernobyl pada 1986.

Setiausaha Kabinet Jepun Yuki Edano berkata, sebagaimana di dedahkan, skala aras telah di tingkatkan: "Ini sangat pasti bahawa kes ini merupakan bencana yang sangat besar.

"Kami amat minta maaf kepada orang ramai, orang-orang yang tinggal berdekatan logi nuklear dan masyarakat antarabangsa disebabkan bencana yang sangat besar ini."

No comments:

Post a Comment