Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Apr 26, 2011

Kita Bukan Saja Di Tipu...Tapi Dah Kena Kencing...!!

DARI FACEBOOK ZUNAR:

TERKINI: Lebih 100 orang Iban menyerbu pejabat SUPP di Kuching menuntut janji baki imbuhan RM400 seorang yang dijanjikan kepada mereka untuk undi calon BN dalam PRN Sarawak tempoh hari


SUAPAN RM10,000 : SPR DIDESAK GANTUNG KEPUTUSAN DUN TEMIN

Calon BN, Joseph Mauh telah ‘ditangkap basah’ kerana didapati melakukan penipuan berganda. Dia bukan sahaja menjanjikan RM10,000 kepada seorang Tuai Rumah bagi meraih undi, tetapi suapan itu adalah dalam bentuk cek tendang!

Dengan cara ini Mauh telah menipu para pengundinya sebanyak dua kali. Pertama dia telah menipu mereka dengan menafikan hak mereka dengan menyogok Tuai Rumah mereka, yang dipandang sebagai jenayah yang serius. Kedua, dia tidak menunaikan janji untuk memberi wang kepada masyarakat miskin di kawasannya.

Kita mungkin boleh mengatakan bahawa seseorang yang mengambil sogokan sebagai tukaran bagi kebebasan yang tinggi nilainya, kebebasan untuk memilih pemerintahnya, seharusnya layak memiliki kebebasan itu. Tetapi masyarakat di kawasan berkenaan seharusnya bersetuju menerima wang sogokan kerana kerajaan BN yang rakus telah menjadikan dan membiarkan mereka hidup melarat.

Sarawak Report menganggap sudah tiba masanya segala bukti yang tidak dapat dibantah dikemukakan kepada mereka, pihak polis harus bertindak untuk menyoalsiasat Joseph Mauh. Sementara itu, pihak SPR pula harus menggantung keputusan pilihanraya calon berkenaan.

Jika buktinya didapati benar (dan seharusnya dilakukan dengan segera) maka suatu pilihanraya semula harus diadakan. Kesemua dakwaan mengenai jenayah rasuah yang dilakukan di seluruh negeri Sarawak harus juga disiasat. Kami bukannya bercakap mengenai ‘pembangkang pengacau’, tetapi kami ingin bercakap mengenai Ketua-Ketua Masyarakat yang dilantik oleh kerajaan dan dihormati, yang telah mengundi BN!
--------------------------------------------------------------
woit...INI SATU ILMU PELAJARAN....

kah kah kah..SEKOLAH POLITIK YANG TERBAIK...

kah kah kah... MEMBERI KESEDARAN....

kah kah kah...KALAU LEPAS INI ...TAK RETI RETI....

kah kah kah...JANGAN JADI DAYAK KAGI....

kah kah kah...AIMAN TAK KISAH...PINDAH KE KUALA LUMPUR BAIK JADI MAMAK....



Nota:

ini adalah gambar ahli gerombolan
yang telah kena tipu
mereka telah sedar
dan sekarang tel;ah menjadi
penyokong tegar pakatan
dan sedang melawan gerombolan

jadilah macam mereka ini!

No comments:

Post a Comment