Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


May 22, 2011

Siapa Yang Dulu Main Isu Ini....???

PEMBANGKANG DIGESA HENTIKAN ISU KENAIKAN HARGA RON95 - UM

BERA 21 Mei - Pihak Pembangkang digesa menghentikan segala tohmahan kepada kerajaan berhubung isu kenaikan petrol RON95 sebelum pengumuman rasmi mengenainya dilakukan dua minggu lagi.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob berkata, rakyat tidak sepatutnya terpengaruh dengan dakyah pembangkang bahawa harga tersebut akan dinaikkan dalam masa terdekat.

"Rakyat perlu bersabar dengan menunggu keputusan kerajaan dan jangan terpengaruh dakyah yang dilemparkan pembangkang kononnya bahan bakar itu akan dinaikkan.
"Saya sentiasa maklumkan bahawa Rasionalisasi Subsidi akan kita umumkan, jadi jangan menuduh kerajaan itu dan ini kerana kerajaan belum berbuat demikian," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Menurutnya, tindakan pembangkang yang sengaja memainkan isu tersebut adalah untuk mengaut kepentingan politik tanpa mengambil kira faktor tertentu.

"Semalam saya dimaklumkan terdapat penyebaran di laman sosial facebook yang menyatakan kerajaan menaikkan harga RON95 sebanyak 30 sen selepas pukul 12 tengah malam.

"Penyebaran maklumat palsu itu menimbulkan kekecohan di kalangan rakyat maka saya mohon ia dihentikan," jelasnya.

Beliau menjelaskan, sebanyak RM20.58 bilion diperuntukkan sebagai subsidi untuk petrol dan bahan makanan yang membuktikan kerajaan mengambil serius tentang kebajikan rakyat.

NOTA:

lihat dan dengar
kenapa china yang kapir ini
tak bersunat
makan babi
boleh bercakap pekara yang jujur
berbanding dengan pemimpin melayu islam
yang tunggang tunggit
mulut berbuih buih
setiap tahun pergi umrah

kapir yang makan babi
lebih jujur
lebih tidak menipu
dari pak lebai UMNO/BN
kah kah kah

No comments:

Post a Comment