Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jun 16, 2011

Jangan Terus Jadi Bodoh...!!


PERUNTUKAN RM1.8 JUTA BOLEH BIAYA BIASISWA PELAJAR : NIK NAZMI – keadilan daily

Pengarah Komunikasi KEADILAN, Nik Nazmi Nik Ahmad menyeru Menteri Pelancongan, Datuk Seri Ng Yen Yen supaya lebih prihatin dengan kesusahan rakyat daripada menghabiskan RM 1.8 juta hanya untuk laman media sosial kementerian tersebut.

Demikian beliau mengulas kenyataan Ng Yen Yen yang mempertahankan jumlah peruntukan berkenaan.

Menurut Nik Nazmi, kerajaan sepatutnya meletakkan keutamaan untuk membelanjakan wang kepada perkara yang penting ketika rakyat menanggung kenaikan kos akibat penarikan balik subsidi.

“Menteri perlu bertanggungjawab berkenaan peruntukan yang begitu besar dan perlu jelaskan bagaimana wang tersebut digunakan.

“Sepatutnya di kala rakyat dihimpit kesusahan dengan subsidi ditarik, menteri tidak harus menghabiskan duit dengan begitu sahaja,” kata Nik Nazmi ketika dihubungi Keadilandaily.com.

Dalam pada itu, beliau menganggarkan sejumlah peruntukan itu boleh digunakan dalam bidang pendidikan bagi memperkasakan sektor tersebut.

“Jika digunakan wang sebanyak itu untuk membiayai biasiswa pendidikan di Malaysia sudah mencukupi.

“Kita juga mahu tahu servis apa yang melibatkan kos begitu tinggi diperlukan oleh Kementerian Pelancongan. Sedangkan banyak cara atau kaedah boleh dilakukan dengan perbelanjaan yang lebih kecil,” katanya.

Nota:

mainkan isu ini sebanyak mungkin dalam internet
buka cerita face book 1.8 juta ringgit ini luas luas
bagi mamat bunga dan minah skema yang tak faham politik akan sedar

bila mereka baca facebook harga 1.8 juta riggit baru mereka sedar
selama ini mereka dan ibu bapa mereka di tipu oleh BN...
Kah...Kah...Kah....

No comments:

Post a Comment