Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jun 16, 2011

Malaysia Tanahairku...!!


MALAYSIA ANTARA PALING SELAMAT – BH

Hasil kajian juga letakkan negara pada kedudukan ke-25 bebas rasuah

Kajian The World Justice Project, sebuah badan bukan kerajaan (NGO) antarabangsa bertajuk ‘Rule of Law Index’ menunjukkan Malaysia adalah antara negara berpendapatan sederhana tinggi yang paling selamat di dunia.

Kajian yang dijalankan di 66 negara juga meletakkan Malaysia lebih selamat berbanding negara kelas pertama seperti Perancis dan Belgium.

Kajian yang mengukur sejauh mana rakyat sesebuah negara rasa selamat ketika melakukan kegiatan harian mereka, selain perasaan takut terhadap polis, menunjukkan Malaysia berada pada kedudukan teratas negara paling selamat.

Malaysia juga berada pada tempat ketiga paling bebas rasuah di antara 19 negara berpendapatan sederhana tinggi yang dikaji dan pada kedudukan ke-25 daripada 66 negara yang dikaji di seluruh dunia.

Bagaimanapun, kajian The World Justice Project meletakkan Malaysia pada kedudukan ke-18 daripada 19 negara berpendapatan sederhana tinggi dan pada tempat ke-59 daripada 66 negara berhubung isu hak asasi manusia.

Nota:

agaknya berapa ngo ini dapat fulus dari apco
kah kah kah

ngo ini belum baca berita ini lagi:


PESERTA BERSIH AKAN DI TAHAN – BH

Polis beri amaran keras, batal semua permohonan adakan perhimpunan

KUALA LUMPUR: Polis memberi amaran keras akan menahan penganjur dan peserta perhimpunan BERSIH 2.0 yang dirancang serentak di ibu negara, Kuching dan Kota Kinabalu, pada 9 Julai ini kerana dikhuatiri tindakan mereka menggugat keselamatan negara dan ketenteraman awam.

No comments:

Post a Comment